No module Published on Offcanvas position

IAO main page banner

 

 

Άνθρωπος αγράμματος, ξύλο απελέκητο

658fde168dc2c1eb62d2306d9b3be11aΌταν ο άνθρωπος είναι Αγράμματος, δεν ξέρει πως να σκέφτεται. Ναι και φυσικά υπάρχουν άνθρωποι που είναι γραμματιζούμενοι και δεν σκέφτονται. Υπάρχει και αυτό.

Αλλά τι είναι το Γράμμα και ο Γραμματισμός;

Ας συμφωνήσουμε εδώ ότι υπάρχει μια γήινη, υλική μόρφωση και μια πνευματική, ανώτερη μόρφωση. Αυτή η δεύτερη παράγει ιδεώδη, παράγει Συνείδηση, παράγει Ποίηση.

Και δεν μιλάμε για θεωρητικές σπουδές ή για ρομαντισμό ή σπουδές στα καλλιτεχνικά. Ναι, όντως, ο εγκέφαλος είναι διπλός, ο λογιστικός, στυγνός ορθολογιστής και μαθηματικός και από την άλλη ο καλλιτεχνικός, ο αιθέριος, ο ποιητής.

Αλλά μέσα στον άνθρωπος υπάρχει εξίσου και διπλή ψυχολογική φύση… ο Θεός και ο Διάβολος… ο Παράδεισος και η Κόλαση… ή θα μπορούσαμε να πούμε αυτό που Είναι, το Αληθινό πνεύμα, και το Εγώ του ανθρώπου με όλες του τις μορφές και αποχρώσεις…

Ο στεγνός άνθρωπος είναι ο Εγωϊστής, αυτός που δεν μπορεί να μάθει… μάθε παιδί μου γράμματα… μην γίνεις Κούτσουρο!

Η Θεία Γνώση είναι αυτή που απελευθερώνει… Αλλά για να φτάσει κάποιος εκεί πρέπει να γνωρίσει τον Εαυτό του… Αλλά για να γνωρίσει τον Εαυτό του πρέπει να κατανοεί το Γράμμα, τον Λόγο…

Το Γράμμα είναι Ιερό… γιατί εν αρχή ην ο Λόγος, και ο Λόγος ήτο παρά τω Θεώ, και ο Θεός ήταν ο Λόγος… Δηλαδή η Αιτία…

Όποιος αποζητά την αιτία των πραγμάτων αρχίζει και αποζητά το Νόημα της Ύπαρξης… Ένα πνεύμα πρέπει να είναι Ανήσυχο προς όλες τις κατευθύνσεις…

Κοίτα ότι σε μια πρόταση υπάρχει Υποκείμενο, Αντικείμενο, Ρήμα και Ενέργεια, Μετοχές… μερικές φορές αυτά εννοούνται ή υπονοούνται…

Τότε θα καταλάβεις τι θέλει να πει ο άλλος ποιο καλά… και αυτά που δεν λέει… αλλά και γιατί δεν τα λέει… και ξαφνικά θα ανοιχτεί μπροστά σου ένας κόσμος… του Υποκειμενικού, του Αντικειμενικού, της Ενέργειας, του Αποτελέσματος, της Αιτίας…

Αλλά πάνω απ’ όλα θα καταλάβεις τι σκέφτεσαι Εσύ… και γιατί το σκέφτεσαι… και γιατί άρχισες να το σκέφτεσαι… και να στοχάζεσαι τον εαυτό σου…

Γιατί το Ένα το ακολουθεί το Δύο, και γιατί μετά το Τρία, το Τέσσερα, το Πέντε και τα υπόλοιπα;

Πως το ένα περιλαμβάνετε μέσα στο άλλο;

Γιατί χρησιμοποιούμε αυτή τη λέξη αντί για μια άλλη; Και γιατί τα γράμματα είναι σε αυτή την Σειρά;

Και αν δεις αυτή ή την άλλη λέξη και στοχαστείς πάνω της… δεν είναι σαν ένα πίνακας ζωγραφικής… αλλά και σαν ένας ΚΟΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ που ακτινοβολεί και κρύβει μέσα της τα Μυστήρια της Φύσης, του Ανθρώπου; Και μέσα από αυτό δεν αγγίζεις ένα βήμα πιο κοντά στην Αιτία και δεν σου αποκαλύπτονται τα Μυστήριά της;

Δεν διαποτίζεσαι από το Φως του Ματιού που συνειδητοποιεί την ίδια του την Υπόσταση μέσα από τον Αυτοστοχασμό αυτού που Είναι όταν γίνεσαι ένα με το Αντικείμενο;

Δεν εξυψώνεσαι όταν χάνεται η υποκειμενικότητά σου μέσα στην αντικειμενικότητα της αμερόληπτης και ανεξήγητης υπόστασης του Κόσμου και κατανοείς ότι το Υποκείμενο είναι το αληθινά αντικειμενικό;

Και πόσο σε μπερδεύουν οι λέξεις όταν τις κοιτάς με έναν Νου απαίδευτο! Ενώ όταν είναι εκπαιδευμένος σε διαποτίζουν οι έννοιες και σε φέρνουν πιο κοντά στο κέντρο της Αλήθειας, προς αυτό που είναι Άφατο!

Μάθε λοιπόν παιδί μου Γράμματα! Μάθε να απελευθερώνεις το Νου και να αγγίζεις τα υψίπεδα της Διανόησης, εκεί που η Σκέψη χάνεται και γνωρίζει την Μέθεξη με το Αληθινό Φως!

Αν δεν το καταφέρεις θα παραμείνεις εγκλωβισμένος στο κατώτερο, στο υλικό, και το φως αυτό εγκλωβισμένο και ανακατεμένο με την ύλη θα σχηματίσει έναν Ισχυρογνώμονα, αυτό που λέμε Εγώ, η ύστατη πλευρά της άγνοιας και της δυστυχίας.

Μορφώσου, εκπαιδεύσου, μάθε γράμματα γιατί να είσαι πιο ελεύθερος και να στοχάζεσαι πιο ελεύθερα.

Θα καταλάβεις ότι λίγα πνεύματα μπορούν να στοχάζονται ελεύθερα… Όπως έλεγε και ο μέγιστος στοχάζεται καλά όποιος στοχάζεται ελεύθερα… Γιατί τόσοι και τόσοι γονείς επιμέναν να μάθουμε γράμματα; Και γιατί τόσο ξύλο και τόσα κλάματα; Μεγαλώνοντας κατάλαβα το γιατί…

Γιατί η μόρφωση σε διαμορφώνει από νωρίς, σε κάνει πιο συγκροτημένο άνθρωπο. Και υπάρχουν δύο τρόποι για να μάθεις ή ίσως και παραπάνω. Αλλά ο ένας είναι ο πικρός τρόπος της εμπειρίας του ίδιου του ατόμου που ανακαλύπτει ως νέος εξερευνητής πικρές αλήθειες για τον εαυτό του, τη φύση των πραγμάτων, τις σχέσεις, τη ζωή κτλ. Και ο άλλος είναι να διδαχθούμε από τα παθήματα των άλλων, μελετώντας λογοτεχνία, ιστορία και φιλοσοφία. Να φτάσει ο άνθρωπος σε κατανοήσεις από στοχασμό, και να τις δέσει με τις εμπειρίες του αργότερα. Δεν είναι ο δεύτερος τρόπος πανάκεια. Όλοι έχουμε να ζήσουμε και να μάθουμε, γηράσκω αεί διδασκόμενος… Αλλά πόσο πόνος μπορεί να αποδευχθεί αν ακούσουμε τους μεγαλύτερους…

Και όχι να μην γίνουμε πικροί σαν αυτούς… γιατί πολλές φορές οι εμπειρίες σε κάνουν πικρό, είναι βλέπεις ο πόνος που κρύβεται από κάτω… Για αυτό όποιος αγαπάει παιδεύει… Παιδεύει δεν σημαίνει βασανίζει, σημαίνει εκπαιδεύει… Στην αρχαία Ελλάδα ο δάσκαλος ονομαζόταν παιδοτρίβης. Αυτούς που παιδεύει δεν είναι άλλος από τον εκπαιδευτή! Και αν κάποιος θέλει να μας εκπαιδέψει νοιάζεται για μας, γιατί αν δεν νοιαζότανε δεν θα έδινε δεκάρα τσακιστή για να μας βοηθήσει να μάθουμε.

Και ένα είναι οι Δάσκαλοι στο σχολείο που κάποιοι μαθητές αγαπούν και κάποιοι άλλοι μισούν απλά επειδή δεν έχουν καταλάβει ότι θα επωφεληθούν αλλά και επίσης δεν τους το έχουν δώσει να το καταλάβουν γιατί την σήμερον ημέραν απλά δεν ξέρουν πως και οι ίδιοι, και άλλο είναι οι καθημερινοί μας Δάσκαλοι και Εκπαιδευτές που συναντάμε στην ζωή που είναι ο κάθε άνθρωπος που συναντάμε, μικρός ή μεγάλος, ο καθένας με τις εμπειρίες του και τα βιώματά του και την γνώση του,

Αν λοιπόν δεν θέλουμε να παραμείνουμε κάτι κατώτερο, όπως ένα κούτσουρο, που χρησιμεύει μόνο για καυσόξυλα και δεν είναι δέντρο ούτε να κάνει καρπούς ούτε να έστω να κάνει και λίγη και σκιά τότε πρέπει όλη μας την ζωή να ψάχνουμε την μόρφωση.

Μόρφωση είναι να ανακαλύπτεις τον εαυτό σου, τι είσαι ΕΣΥ! Με όλες τις ιδιαιτερότητές τους, τους φραγμούς σου, τα ελαττώματα, τους φόβους, τα μειονεκτήματα αλλά και τα πλεονεκτήματα, τις αρετές, τις ικανότητες και τις δυνατότητες.

Αν το κατανοείς αυτό και συμφωνείς μπορείς να αλλάξεις. Αν τυχόν φοβάσαι να το κάνεις απλά φρόντισε να μην είναι πρόγραμμα που σου έχουν βάλει οι άλλοι για να σε αποτρέψουν να αυτογνωριστείς και να ανεξαρτητοποιηθείς, για να μην έχεις αυτόνομη κριτική σκέψη και ελεύθερη βούληση γιατί η κοινωνία μας έτσι όπως είναι σήμερα, και πολλές φορές οι οικογένειες ως προέκταση αυτής και τα σχολεία με τα εκπαιδευτικά εγχειρίδια γραμμένα από κρατικούς φορείς και οι τηλεοράσεις και τα άλλα μέσα διασκέδασης ακολουθούν μια τυποποιημένη γραμμή εκπαιδεύσεως και κοινωνικής επιμορφώσεως βασισμένες σε μια συγκεκριμένη κατευθυντήρια γραμμή που δεν θέλει ανεξάρτητα σκεπτόμενους και ενεργά βουλητικούς πολίτες και ατομικότητες.

Και επίσης κατανόησε ότι η ροή της σύνθετης κριτικής και αυτόνομης συνειδητής σκέψης έχει μια τεράστια δυναμική και αν τυχόν την αναλύσεις υπό το πρίσμα της συνειδητής εξέτασης θα αποκαλύψεις πάντα ότι το υποκείμενο είσαι εσύ, και όλα περιστρέφονται γύρω από εσένα -μέσα και έξω από σένα- αλλά κάποιοι πραγματικά σε θέλουν να είσαι το αντικείμενο, κυρίως του ελέγχου τους, μιλώντας διπλά σε αλληγορική γλώσσα.

Για αυτό πάντα να αποζητάς την ανώτερη Γνώση και την Εσωτερική εκείνη ΔιαΜόρφωση η οποία θα σε απελευθερώσει από τις φυλακές της νόησης, από τα καλούπια της κατώτερης κοινωνικής ασυνειδησίας της αγέλης και θα σε καταστίσει αληθινό άνθρωπο έτοιμο να αντιμετωπίσει όλες τις αντιξοότητες της ζωής, την οποία θα αρχίσεις να βλέπεις σαν ένα μεγάλο σκηνικό στημένο για την εξέλιξη των ψυχών.

Για μάθε παιδί μου γράμματα. Ο Εσωτερικός σου Πατέρας, ο αληθινός Κύριος και ιδιοκτήτης αυτού του σώματος αυτό θα ήθελε να κάνεις για να σου απονέμει την ουσιαστική πραγματική πνευματική ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ του Μυστηρίου του Ιερού του Γράμματος.

 iaogrlogo150


 

 

Βιβλιοθήκη

Εγγραφή μέσω email

Εγραφείτε για να παραμένετε πάντα ενήμεροι!

Ο Διαλογισμός φέρνει Σοφία. Η έλλειψη διαλογισμού μας αφήνει στην άγνοια. Να γνωρίζετε καλά αυτό που σας οδηγεί προς τα εμπρός και αυτό που σας κρατάει πίσω, και να επιλέξετε το μονοπάτι που οδηγεί στη Σοφία».

Σακυαμούνι Βούδδας