No module Published on Offcanvas position

IAO main page banner

 

 

Η Επανάσταση του Διαλογισμού

Περιεχόμενα

Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΥ

meditation

Η τεχνική του διαλογισμού μας επιτρέπει να φθάνουμε μέχρι τα ύψη της φώτισης και της Επανάστασης της Διαλεκτικής.

Οφείλουμε να κάνουμε διάκριση μεταξύ ενός νου που είναι ήσυχος και ενός νου που είναι ησυχασμένος δια της βίας.

Όταν ο νους είναι ησυχασμένος δια της βίας, στην πραγματικότητα, δεν είναι ήσυχος, είναι φιμωμένος δια της βίας και στα πιο βαθιά επίπεδα νόησης υπάρχει ολόκληρη θύελλα.

Όταν ο νους φιμώνεται δια της βίας, στην πραγματικότητα, δεν βρίσκεται, σε σιωπή και στο βάθος φωνάζει, στριγκλίζει, και απογοητεύεται.

Είναι αναγκαίο να βάζουμε ένα τέλος στις τροποποιήσεις της σκεπτικής αρχής κατά τη διάρκεια του διαλογισμού. Όταν η σκεπτική αρχή περιέχεται στον έλεγχο μας, τότε η φώτιση έρχεται σε μας αυθόρμητα.

Ο νοητικός έλεγχος μας επιτρέπει να καταστρέφουμε τα δεσμά που δημιουργήθηκαν από τη σκέψη. Για να πετύχουμε την ησυχία και τη σιωπή του νου είναι αναγκαίο να μάθουμε να ζούμε στιγμή προς στιγμή, να ξέρουμε να επωφελούμαστε την κάθε στιγμή, να μην δοσομετρούμε τη στιγμή.

Πάρτε το παν από την κάθε στιγμή, διότι κάθε στιγμή είναι παιδί της Γνώσης, η κάθε στιγμή είναι απόλυτη, ζωντανή και σημαντική. Η "στιγμωσύνη" είναι ειδικό χαρακτηριστικό των γνωστικών. Εμείς αγαπάμε τη φιλοσοφία της "στιγμωσύνης".

Ο Δάσκαλος θυμών είπε στους μαθητές του:

"Όταν περπατάτε, να περπατάτε όταν κάθεστε, να κάθεστε, αλλά μην παραπαίετε, μην αμφιταλαντεύεστε."

Μία πρώτη μελέτη στην τεχνική του Διαλογισμού είναι ο προθάλαμος αυτής της θεϊκής ειρήνης που ξεπερνά κάθε γνώση.

Η υψηλότερη μορφή σκέπτεσθαι είναι το μη σκέπτεσθαι. Ότου πετυχαίνεται η ησυχία και η σιωπή του νου, το Εγώ, με όλα του τα πάθη, τις επιθυμίες, τις ορέξεις, τους φόβους, τις "αγάπες" κ.τ.λ. απουσιάζει.

Μόνο σε απουσία του Εγώ, σε απουσία του νου, το Μπουδάτα μπορεί να αφυπνίζεται για να ενώνεται με τον Εσώτερο και να μας φέρνει σε έκσταση.

Είναι λάθος, καθώς ισχυρίζεται η σχολή μαύρης μαγείας του Σουμπούμπ, ότι η Μονάδα ή μεγάλη πραγματικότητα εισέρχεται ο' εκείνον που ακόμη δεν κατέχει τα ανώτερα υπαρξιακά σώματα του Είναι.

Αυτό που εισέρχεται στους καταχθόνιους φανατικούς του Σουμπούμπ, είναι οι καταχθόνιες οντότητες που εκδηλώνονται σ' αυτούς με χειρονομίες, γκριμάτσες, πράξεις και λέξεις, ζωώδεις και παράλογες. Τα άτομα αυτά διακατέχονται από τους καταχθόνιους.

Η ησυχία και η σιωπή του νου έχει ένα μόνο σκοπό: να ελευθερώσει την Ουσία από το νου, ώστε συγχωνευμένη με τη Μονάδα ή Εσώτερο να μπορεί να βιώνει άμεσα αυτό που εμείς ονομάζουμε Αλήθεια.

Κατά την έκσταση ή σε απουσία του Εγώ, η Ουσία μπορεί να ζει ελεύθερα στον Κόσμο της Ομίχλης από Φωτιά έχοντας εμπειρία της Αλήθειας.

Όταν ο νους βρίσκεται σε παθητική και δεκτική κατάσταση, απόλυτα ήσυχος και σε σιωπή, η Ουσία ή Μπουδάτα απελευθερώνεται από το νου και επέρχεται η έκσταση.

Η Ουσία είναι πάντοτε εμφιαλωμένη μέσα στη μάχη των αντιθέτων, αλλά όταν η μάχη σταματά και η σιωπή είναι απόλυτη, η Ουσία μένει ελεύθερη και η φιάλη θρυμματίζεται.

Όταν ασκούμε το διαλογισμό, ο νους μας δέχεται επίθεση από πολλές επιθυμίες, αναμνήσεις, πάθη, προκαταλήψεις κ.τ.λ.

Πρέπει να αποφεύγουμε τη σύγκρουση μεταξύ της προσοχής και της αφαίρεσης. Υπάρχει σύγκρουση μεταξύ της προσοχής και της αφαίρεσης όταν πολεμάμε αυτούς τους επιδρομείς του νου. Το Εγώ είναι ο προβολέας αυτών των νοητικών επιδρομέων. Όπου υπάρχει σύγκρουση δεν υπάρχει ησυχία και σιωπή.

Οφείλουμε να εκμηδενίζουμε τον προβολέα μέσω της αυτοπαρατήρησης και της κατανόησης. Εξετάστε κάθε εικόνα, κάθε ανάμνηση, κάθε σκέψη που έρχεται στο νου. Να θυμάστε ότι κάθε σκέψη έχει δύο πόλους: θετικό και αρνητικό.

Είσοδος και έξοδος είναι δύο όψεις του ίδιου πράγματος. Το πάνω και το κάτω, το ευχάριστο και το δυσάρεστο κ.τ.λ. είναι πάντοτε δύο πόλοι του ίδιου πράγματος.

Εξετάστε τους δύο πόλους κάθε νοητικής μορφής που φθάνει στο νου. Να θυμάστε πως μόνο με τη μελέτη των πολικοτήτων φθάνουμε στη σύνθεση. Κάθε νοητική μορφή πρέπει να εξαλειφθεί μέσω της σύνθεσης.

Παράδειγμα: Δεχόμαστε την επίθεση της ανάμνησης μιας φιλενάδας μας. Είναι όμορφη; Ας σκεφτούμε ότι η ομορφιά είναι το αντίθετο της ασχήμιας και ότι αν στα νιάτα της είναι όμορφη, στα γεράματα της θα είναι άσχημη. Σύνθεση: Δεν αξίζει τον κόπο να τη σκεπτόμαστε, είναι μια ψευδαίσθηση, ένα άνθος που αναπόφευκτα μαραίνεται.

Στην Ινδία, αυτή η αυτοπαρατήρηση και μελέτη του Ψυχισμού μας ονομάζεται, κανονικά, Πρατυάρα.

Οι σκέψεις πουλιά πρέπει να περνούν από το διάστημα του νου μας σε διαδοχικό ξεδίπλωμα, δίχως όμως να αφήνουν ίχνος κανένα.

Η δίχως τέλος πομπή από σκέψεις που προβάλλονται από το Εγώ, τελικά εξαντλείται και τότε ο νους μένει ήσυχος και σε σιωπή.

Ένας μεγάλος αυτοπραγματωμένος Δάσκαλος είπε: "Μόνο όταν ο προβολέας, δηλαδή το Εγώ, είναι ολότελα απών, τότε, επέρχεται η σιωπή που δεν είναι προϊόν του νου. Αυτή η σιωπή είναι ανεξάντλητη, δεν ανήκει στο χρόνο, είναι το απροσμέτρητο, μόνο τότε επέρχεται Εκείνο που είναι".

tt94Όλη αυτή η τεχνική συνοψίζεται σε δύο αρχές:

α) Βαθύς στοχασμός

β) Τρομακτική γαλήνη

Αυτή η τεχνική του διαλογισμού, με τη μη σκέψη της, βάζει σε λειτουργία το κεντρικότερο τμήμα του νου, αυτό που προκαλεί την έκσταση.

Να θυμάστε ότι το κεντρικό τμήμα του νου είναι αυτό που ονομάζεται Μπουδάτα, η Ουσία, η Συνείδηση.

Όταν το Μπουδάτα ξυπνάει, μένουμε φωτισμένοι. Χρειαζόμαστε την αφύπνιση του Μπουδάτα, της Συνείδησης.

Ο γνωστικός μαθητής μπορεί να εξασκεί το διαλογισμό καθισμένος είτε με το δυτικό είτε με το ανατολίτικο τρόπο.

Συνιστάται η εξάσκηση με τα μάτια κλειστά για να αποφεύγουμε την αφαίρεση, τις αποσπάσεις της προσοχής από τον εξωτερικό κόσμο.

Είναι καλό να χαλαρώνουμε το σώμα αποφεύγοντας προσεκτικά ώστε κανένας μυς να μην βρίσκεται άεντάση.

Το Μπουδάτα, η Ουσία, είναι το ψυχικό υλικό, η εσωτερική βουδδιστική αρχή, η πρωτογενής ύλη με την οποία δίνουμε μορφή στην ψυχή.

Το Μπουδάτα είναι ό,τι καλύτερο έχουμε μέσα μας και ξυπνάει με το βαθύ εσωτερικό διαλογισμό.

Το Μπουδάτα είναι πράγματι το μοναδικό στοι-χείο που κάτεχει το καημένο διανοητικό ζώο για να φθάσει να έχει την εμπειρία αυτού που ονομάζου-με Αλήθεια.

Το διανοητικό ζώο, μη μπορώντας να ενσαρκώσει το Είναι, λόγω του ότι δεν κατέχει ακόμη τα ανώτερα υπαρξιακά σώματα, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να εξασκεί το διαλογισμό για να αυτο-αφυπνιζει το Μπουδάτα και να γνωρίζει την Αλήθεια.

 

 

 


 iaogrlogo150


 

 

Βιβλιοθήκη

Εγγραφή μέσω email

Εγραφείτε για να παραμένετε πάντα ενήμεροι!

Ο Διαλογισμός φέρνει Σοφία. Η έλλειψη διαλογισμού μας αφήνει στην άγνοια. Να γνωρίζετε καλά αυτό που σας οδηγεί προς τα εμπρός και αυτό που σας κρατάει πίσω, και να επιλέξετε το μονοπάτι που οδηγεί στη Σοφία».

Σακυαμούνι Βούδδας