Η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ
Ο Ισάν έστειλε στο δάσκαλο Κόγισεν έναν καθρέφτη. Ο Κόγισεν τον έδειξε στους μοναχούς του και είπε: "Αυτός είναι ο καθρέφτης του Ισάν ή ο δικός μου;"
"Αν λέτε ότι είναι του Ισάν, πώς γίνεται να βρίσκεται στα χέρια μου; Αν λέτε ότι είναι δικός μου, μήπως δεν τον έλαβα από τα χέρια του Ισάν; Μιλήστε, Μιλήστε, ειδάλλως θα τον κάνω κομμάτια".
Οι μοναχοί δεν μπορούσαν να περάσουν ανάμεσα σ' αυτά τα δύο αντίθετα και ο δάσκαλος έκανε τον καθρέφτη κομμάτια.
Είναι αδύνατη η έκσταση ενόσω η Ουσία είναι εμφιαλωμένη μεταξύ των αντιθέτων.
Στους χρόνους της Βαβυλώνας ήλθε στον κόσμο ο Μποδδισάτβα του Αγιότατου Ασιάτα-Σιέμας, ένας μέγας Αβατάρα.
Ο Μποδδισάτβα δεν ήταν πεσμένος και όπως όλοι οι Μποδδισάτβα είχε κανονικά αναπτυγμένα τα ανώτερα υπαρξιακά σώματα του Είναι.
Όταν έφθασε σε υπεύθυνη ηλικία, πήγε στο όρος Βεσινιάνα και μπήκε σε μια σπηλιά.
Διηγείται η παράδοση ότι έκανε τρεις τρομακτικές νηστείες σαράντα ημερών που η κάθε μια συνοδευόταν από εντατική και θεληματική οδύνη.
Την πρώτη νηστεία την αφιέρωσε στην προσευχή και το διαλογισμό.
Η δεύτερη νηστεία ήταν αφιερωμένη στο να επιθεωρεί όλη τη ζωή του και- τις περασμένες ζωές. Η τρίτη νηστεία που ήταν οριστική, ήταν αφιερωμένη στο να τελειώνει με τη μηχανική συσχέτιση του νου. Δεν έτρωγε και μόνο έπινε νερό και κάθε μισή ώρα "ξερίζωνε" δύο τρίχες από το στήθος του.
Υπάρχουν δύο τρόποι μηχανικής συσχέτισης που γίνονται στη βάση των αντιθέτων:
α) Μηχανική συσχέτιση με ιδέες, λόγια, φράσεις, κ.τ.λ.
β) Μηχανική συσχέτιση με εικόνες, μορφές, πράγματα, πρόσωπα, κ.τ.λ.
Μια ιδέα συσχετίζεται με άλλη, μια λέξη με άλλη, μια φράση με άλλη και οδηγεί στη μάχη των αντιθέτων, η Εύα πρόσωπο συσχετίζεται με άλλο, η ανάμνηση κάποιου έρχεται στο νου, μια εικόνα συσχετίζεται με άλλη, μια μορφή με άλλη και συνεχίζει η μάχη των συσχετιζόμενων.
Ο Μποδισάτβα του Αβατάρα Ασιάτα Σιέμας υποφέροντας απερίγραπτα και νηστεύοντας σαράντα μέρες, απονεκρωνόμενος τρομακτικά, βυθισμένος σε βαθύ εσώτερο διαλογισμό πέτυχε την αποσυσχέτιση του μηχανικού νοητικού σοβαρά και ο νους έμεινε ήσυχος και σε επιβλητική σιωπή.
Το αποτέλεσμα ήταν η έκσταση με ενσάρκωση του Αληθινού του Είναι. Ο Ασιάτα-Σιέμας έκανε ένα μεγάλο έργο στην Ασία θεμελιώνοντας μοναστήρια κι εγκαθιστώντας παντού κυβερνήτες αφυπνισμένης συνείδησης. Αυτός ο Μποδισάτβα μπόρεσε να ενσαρκώσει το Πραγματικό του Είναι κατά τη διάρκεια του διαλογισμού, εξαιτίας του ότι είχε τα ανώτερα υπαρξιακά σώματα του Είναι.
Εκείνοι που δεν έχουν τα ανώτερα υπαρξιακά σώματα του Είναι δεν μπορούν να πετυχαίνουν ώστε η θεϊκότητα ή το Είναι να ενεργεί ή να ενσαρκώνεται μέσα σ' αυτούς, αλλά ναι, μπορούν ν' απελευθερώνουν την Ουσία για να συγχωνεύεται με το Είναι και να μετέχει της έκστασης του.
Σε κατάσταση έκστασης μπορούμε να μελετάμε τα μεγάλα μυστήρια της ζωής και του θανάτου.
Πρέπει να μελετάει κανείς τις τελετουργίες της ζωής και του θανάτου, ενώ έρχεται ο Ιερουργός ο Εσώτερος, το Είναι.
Μόνο σε απουσία του Εγώ μπορεί κανείς να βιώνει την ευτυχία του Είναι. Μόνο σε απουσία του Εγώ, επέρχεται η έκσταση.
Όταν πετυχαίνεται η διάλυση της νοητικής μηχανικής έρχεται αυτό που οι Ανατολίτες ονομάζουν διάρρηξη βαλαντίου, εισβολή του κενού. Τότε, υπάρχει μια κραυγή χαράς γιατί η Ουσία, το Μπουδάτα, έχει ξεφύγει μέσα απ' τη μάχη των αντιθέτων, και τώρα μετέχει την κοινωνίας των Αγίων.
SAMAEL AUN WEOR - ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗΣ - ΚΕΦ. 3

