No module Published on Offcanvas position

 

 

Η Ευγενής Σούτρα της Μαχαγιάνα του Ακασαγκάρμπα

Περιεχόμενα

Άκουσε καλά. Σύντροφοι, ως προς τους αρχάριους Μποντισάτβα Μαχασάτβα, θα πρέπει κανείς να εξηγήσει τις έξι τελειότητες με σημείο αναφοράς, από την άποψη πως η αληθινή φύση είναι εκφράσιμη. Δηλαδή, πρέπει να καταλάβουν πως η φύση των μεγάλων στοιχείων εμφανίζεται και παύει. Μόνο τότε θα πρέπει να εξοικειωθούν με την ιδέα πως όλα τα φαινόμενα στην ουσία τους είναι ανείπωτα, δεν εμφανίζονται , δεν παύουν, δεν γίνονται αντιληπτά κι ούτε υπάρχουν με κανένα τρόπο.

Έτσι θα εγκαταλείψουν παντελώς την αιωνιότητα και τον μηδενισμό και δεν θα είναι φοβισμένοι ούτε τρομοκρατημένοι. Όταν σταματήσουν να έχουν σχέση προσκόλλησης με τα φαινόμενα [F.266.a] τότε θα τελειοποιήσουν γρήγορα τις έξι τελειότητες και από κει και πέρα δεν θα μένουν ούτε στην αιωνιότητα ούτε στον μηδενισμό.» 

Δεν είχε καλά καλά μιλήσει ο Μπαγκαβάν, όταν όλοι οι συγκεντρωμένοι της συνοδείας είδαν τις εκδηλώσεις με τον ίδιο τρόπο που νωρίτερα τις είχαν δει, ακούσει, καταλάβει και γνωρίσει. Έπειτα ο Μπαγκαβάν τεντώνοντας το δεξί του χέρι είπε:

«Η διαλογιστική συγκέντρωση του Μποντισάτβα Μαχασάτβα Ακασαγκάρμπα είναι σαν τον ωκεανό. Η εκπαίδευση αυτού του Μποντισάτβα είναι σαν το Όρος Μερού, η πρωταρχική του σοφία σαν το διάστημα, το σθένος του σαν τον άνεμο και η αντοχή του σαν το βάτζρα. Μεταξύ όλων των Μποντισάτβα είναι το υπέρτατο νικητήριο λάβαρο. Για όσους ταξιδεύουν προς τη νιρβάνα είναι ο καπετάνιος. Είναι σαν τον θησαυρό όλων των ριζών της αρετής. Σαν το βάζο των ευχών για όσους υποφέρουν. Σαν τον ήλιο γι αυτούς που έχουν βυθιστεί στο σκοτάδι. Σαν το φεγγάρι για όσους έχουν χάσει το δρόμο τους. Σαν το Όρος Μερού για τους φοβισμένους. Σαν το ελιξίριο γι αυτούς που βασανίζονται θανάσιμα από την αρρώστια των παθών. Σαν το μπαστούνι για αυτούς που έκοψαν τις ρίζες αρετής και ξέπεσαν. Σαν το λουλούδι για όσους βιοπορίζονται με το πλέξιμο γιρλαντών. Σαν το καθρέπτη για όσους κρατούν όρκους. Σαν ρούχο για τους ευσυνείδητους και τους μετριόφρονες. Σαν γέφυρα για τους ταξιδευτές προς τη νιρβάνα. Σαν πλοίο γι αυτούς που πάνε στην άλλη όχθη. Σαν σκάλα για όσους ταξιδεύουν προς τα ανώτερα πεδία. Σαν ομπρέλα για όσους υποφέρουν από προσβολές και συκοφαντίες. Σαν λιοντάρι για όσους αντιμετωπίζουν αντιπαλότητα. Σαν νερό για τις βροχές. Σαν πανοπλία για όσους μάχονται εναντίον του Μάρα. Σαν το άνοιγμα των ματιών για όσους έκαναν λάθος ως προς τους ηθικούς κανόνες. Σαν τη γη για όλη τη συγκομιδή των ριζών της αρετής. [F.266.b]Σαν το γιατρό για τους ασθενείς. Σαν τα σιτηρά για τους πεινασμένους. Σαν τον κρύσταλλο του νερού[27] για τους διψασμένους. Σαν το κρεβάτι για τους εξαντλημένους. Σαν τον μεγεθυντικό φακό[28]  για όσους είναι σε διαλογιστική συγκέντρωση. Σαν το άρμα για όσους μπήκαν στο δρόμο της Φώτισης. Σαν λιμνούλα γι αυτούς που παίζουν στα πάρκα. Σαν κομποσκοίνι για όσους πασχίζουν για τη Φώτιση. Έτσι εμφανίζεται.

«Αυτός ο γιος ευγενούς οικογενείας, είναι σαν τον καρπό των τελειοτήτων, σαν το πετράδι που εκπληρώνει ευχές για όσους βρίσκονται στο δέκατο επίπεδο, σαν το δέντρο που εκπληρώνει ευχές για όσους έχουν πραγματώσει τη διαλογιστική συγκέντρωση της γενναίας προόδου. Γι αυτούς που έχουν αρνητικές θεωρήσεις είναι σαν το όπλο γιατί κόβει. Για τα μολυσμένα όντα που είναι μπλεγμένα από τις κρυφές τους τάσεις, είναι σαν το βάτζρα γιατί ξεπερνά. Οι δαίμονες δεν μπορούν να τον κατακτήσουν. Γι αυτούς με τα επιδέξια μέσα, είναι το μέτρο του χρόνου[29] . Για την πρωταρχική σοφία είναι η διάκριση. Για ολόκληρο το Ντάρμα του Βούδα είναι η διαμονή. Για τους Πρατυέκα είναι σαν γιρλάντα. Για τους Σράβακα, τα ράσα. Για τους θεούς, το μάτι. Για τους ανθρώπους, ο δρόμος. Για όσους γεννήθηκαν στο πεδίο των ζώων, το καταφύγιο. Για τα πρέτα, το στήριγμα, για τα όντα των κολάσεων, ο προστάτης. Για τα όντα που δέχονται δωρεές, μεταμορφώνεται σε δοχείο. Για τους Μποντισάτβα, σε άρμα. Για όλους τους Τατάγκατα, Άρχατ, Τέλεια Ολοκληρωμένους Βούδες των τριών χρόνων, αυτός ο γιος ευγενούς οικογενείας είναι σαν υπουργός. Είναι ο φύλακας της πόλης του Ντάρμα. Αυτός ο γιος ευγενούς οικογενείας, κατέχει τέλεια την πρωταρχική σοφία των Βούδα με όλα της τα στολίδια, μαζί με τις δεκαοκτώ εξαίσιες ιδιότητες που είναι μοναδικές στους Βούδα. Αυτός ο γιος ευγενούς οικογενείας, είναι κάποιος που όλα τα όντα, εκτός από τους Βούδες, θα πρέπει να τιμούν με κάθε έξοχη προσφορά. Γι αυτό, όλοι εσείς που είστε συγκεντρωμένοι εδώ, καλωσορίστε τον τώρα. [F.267.a] 

«Με όλα τα είδη λατρείας και σεβασμού, τιμήστε τον όσο περισσότερο μπορείτε, με πολύτιμες ομπρέλες, νικητήρια λάβαρα, σημαίες, λουλούδια, θυμιάματα, αλοιφές, θεϊκές γιρλάντες, στολίδια και πολλά είδη δοχείων. Τιμήστε, σεβαστείτε και λατρέψτε τον. Σκουπίστε τον δρόμο του, κοσμείστε τον με στολίδια και εγκωμιάστε τον με διάφορους τρόπους. Κι όλοι εσείς επίσης θα αποκτήσετε ιδιότητες σαν τις δικές του και γρήγορα θα γίνετε τέτοια δοχεία σαν κι αυτόν.»

Όλη η συνάθροιση τότε ανεξαιρέτως, σηκώθηκε από τη θέση και στράφηκε προς το μέρος που εμφανίστηκε ο Μποντισάτβα Μαχασάτβα Ακασαγκάρμπα. Με ενθουσιασμό, με χαρούμενα γελαστά πρόσωπα και μάτια γεμάτα θαυμασμό, στάθηκαν και τον κοιτούσαν με τα χέρια ενωμένα. Στη συνάθροιση αυτή υπήρχαν Μποντισάτβα Μαχασάτβα και Σράβακα, ο αρχηγός των θεών, ο αρχηγός των νάγκα, ο αρχηγός των γιάκσα, ο αρχηγός των γκαντάρβα, ο αρχηγός των ασούρα, ο αρχηγός των γκαρούντα, ο αρχηγός των κινάρα, ο αρχηγός των μαχοράγκα και ερημίτες με τα πέντε είδη υπερφυσικής γνώσης. Όλοι είχαν την ίδια σκέψη, «Ποιο είδος ανυπέρβλητης παρουσίασης  να προετοιμάσουμε για να τον τιμήσουμε;» 

Εκείνη τη στιγμή, ο Μποντισάτβα Μαχασάτβα Ακασαγκάρμπα εκδήλωσε αυτό το βουδικό πεδίο, τον κόσμο σάχα, σαν να ήταν φτιαγμένος από επτά πολύτιμα υλικά. Δεν υπήρχαν βουνά, ψηλά μέρη, βραχώδη τοπία, σπηλιές, φαράγγια, χαράδρες, χορτάρι, τοίχοι, χώμα, αγκάθια, δυσάρεστες οσμές κλπ, ήταν απαλός σαν τη παλάμη του χεριού. Εκδήλωσε μελωδίες που τραγουδούσαν ένδοξοι γκαντάρβα [F.267.b]και όλα τα δέντρα ήταν φτιαγμένα από επτά πολύτιμα υλικά, έφεραν υπέροχα αρώματα, φύλλα, άνθη και καρπούς. Έκανε όλα τα δέντρα, τα χορτάρια, τα ξερά ξύλα και τα φύλλα, ότι υπήρχε στο έδαφος να φαίνεται σαν να ήταν φτιαγμένο από επτά πολύτιμα υλικά.

Επιπλέον, γιάτρεψε εντελώς τις ασθένειες ολόκληρου του κόσμου σάχα. Γαλήνεψε όλα τα βάσανα των όντων στις κολάσεις και στα πεδία των ζώων και στο πεδίο του Γιάμα, του άρχοντα του θανάτου. Τα όντα αυτά έλαβαν φαγητό, ποτά, ρουχισμό, ράσα του Ντάρμα και κοσμήματα. Εκείνη τη στιγμή, εκπληρώθηκαν τέλεια οι ευχές όλων των όντων στο πεδίο σάχα. Κατείχαν καλά σώματα, σαγηνευτική επιδερμίδα και τέλεια άκρα. Τους ομόρφαινε ακόμα πιο πολύ, η λαμπερή ακτινοβολία από μια φωτεινή σφαίρα φωτός απαλλαγμένη από σκόνη και θαμπάδα. Ήταν απαλλαγμένοι από νοητικές μολύνσεις, είχαν πολύ γαλήνια πνεύματα,  η τάση τους οδηγούσε σε κάθε είδος αρετής και η πίστη τους προς τα Τρία Πετράδια όλο και βάθαινε.

Μετά, πρόβαλε στα χέρια όλων αυτών που βρίσκονταν στη συνάθροιση, πολύτιμα πετράδια, με το καθένα από αυτά να ακτινοβολεί με το δικό του φως. Το δυνατό αυτό φως διαπερνούσε τέλεια το πεδίο του κόσμου σάχα.  Από αυτά τα πετράδια έβγαιναν επίσης διάφοροι μελωδικοί ήχοι που έχοντας τη μορφή διαφόρων πετραδιών, έπεφταν σαν βροχή. Έπεφτε επίσης βροχή από διάφορα όμορφα ενδύματα, στολίδια, λουλούδια, θυμιάματα, γιρλάντες, ομπρέλες, δοχεία και φρούτα. [F.268.a]Δημιούργησε προβολές εξαίσιων ενδυμάτων, ράσων του Ντάρμα, χρυσών κλωστών και μαργαριταρένιων περιδέραιων, λωτών, ούτπαλα, γιασεμιού και λευκών λωτών, δέντρων ουραγκασάλα (uragasala) σανταλόδεντρων με καρδιά φιδιού, φύλλων από δέντρο ταμαλα και στο δρόμο ήταν σκορπισμένη πούδρα από λευκό σανταλόξυλο.

Στις δυο πλευρές του δρόμου, αριστερά και δεξιά, έφτιαξε προβολές κατοικιών που έμοιαζαν με το ουράνιο παλάτι του Ίντρα, και έξοχα μέγαρα φτιαγμένα από επτά πολύτιμα υλικά. Σε εκείνα τα παλάτια, πρόβαλε την πιο έξοχη από τις συντρόφους του άρχοντα της επιθυμίας Καμεσβάρα και την ακολουθία της. Έπαιζαν ευχάριστη μουσική των πέντε ιδιοτήτων καθώς έπαιζαν και διασκέδαζαν με χαρά.

Δημιούργησε επίσης και μια προβολή που κόσμησε εξαίσια τον ουρανό πάνω από το κεφάλι του Μπαγκαβάν. Ήταν φτιαγμένη περίτεχνα από πετράδια και στολίδια από γιρλάντες μαργαριταριών, εκατοντάδες γιοτζάνα μεγάλη, έμοιαζε με την ομπρέλα από θεϊκά πολύτιμα πετράδια του Μπράχμα. Από εκείνα τα στολίδια έβγαινε ήχος μελωδικών τραγουδιών, πιο όμορφος κι από αυτόν των θεών, που είχε τις πέντε ιδιότητες. Το χορτάρι, τα ξύλα, τα φύλλα, τα λουλούδια, τα φρούτα κι ότι υπήρχε στο έδαφος, έβγαζαν μια λαμπερή μουσική των πέντε ιδιοτήτων από όπου ακούγονταν λόγια επαίνων. Όσοι άκουσαν τους ήχους αυτούς, δεν θα στρέφονταν μακριά από την πραγμάτωση της τέλεια και ολοκληρωμένης Φώτισης.

Όταν τα όντα στη συνάθροιση είδαν την μεγαλειώδη επίδειξη του Μποντισάτβα Μαχασάτβα Ακασαγκάρμπα, είχαν υπέροχες και θαυμαστές εμπειρίες. Αναρωτιόνταν, «Πως θα τακτοποιήσουμε το κάθισμα αυτού του άγιου όντος μπροστά στον Μπαγκαβάν;»

Εκείνη τη στιγμή, ένας λωτός εμφανίστηκε μπροστά από τον Μπαγκαβάν. Ήταν φτιαγμένος από πολύτιμα υλικά, είχε στήμονα ασημένιο, φύλλα από χρυσό, [F.268.b], πυρήνα από σμαράγδι και ανθήρες από τη πολύτιμη πέτρα του φωτός του Μπράχμα. Είχε πλάτος γύρω στο ένα κρόσα. Γύρω του και μπροστά του εμφανίστηκαν πολλά είδη καθισμάτων από λουλούδια λωτών. Ο Μποντισάτβα Μαχασάτβα Ακασαγκάρμπα εμφανίστηκε πάνω στον λωτό, με σταυρωμένα τα πόδια. Στη κορφή της κεφαλής του βρισκόταν ένα πολύτιμο πετράδι. Με τον ίδιο τρόπο εμφανίστηκαν μυριάδες άλλοι Μποντισάτβα Μαχασάτβα, ακόλουθοι του Μποντισάτβα Μαχασάτβα Ακασαγκάρμπα. Καθισμένοι κι αυτοί στις ανάλογες θέσεις τους από λουλούδια λωτών, βρίσκονταν απορροφημένοι στη διαλογιστική συγκέντρωση της γενναίας προόδου. Καθένας τους ήταν κοσμημένος με πετράδια Ιντρανίλα.

 


 iaogrlogo150


 

 

 s s s

heavens-bells-by-sonal-karkera

 

Lokah Samastah Sukhino Bhavantu

Ας είναι όλα τα όντα ευτυχή
Ας είναι όλα τα όντα μακάρια
Ας είναι όλα τα όντα σε ειρήνη

 ☸  

Βιβλιοθήκη

Ο Διαλογισμός φέρνει Σοφία. Η έλλειψη διαλογισμού μας αφήνει στην άγνοια. Να γνωρίζετε καλά αυτό που σας οδηγεί προς τα εμπρός και αυτό που σας κρατάει πίσω, και να επιλέξετε το μονοπάτι που οδηγεί στη Σοφία».

Σακυαμούνι Βούδδας