No module Published on Offcanvas position

 

 

Η Ευγενής Σούτρα της Μαχαγιάνα του Ακασαγκάρμπα

Περιεχόμενα

«Σε απομονωμένο μέρος ή σε ανοικτούς κάμπους ή σε κάποιο εκτεθειμένο μέρος, θα πρέπει να κάψουν θυμίαμα από ξύλο αλόης και Κινέζικο θυμίαμα κάποιες συγκεκριμένες ώρες. Με ενωμένα τα χέρια θα πρέπει να υποκλιθούν με τα πέντε άκρα[31] προς τις κύριες και δευτερεύουσες κατευθύνσεις και να απαγγείλουν τα λόγια αυτού του μάντρα:           

 

tadyathā | sumriśa | sumriśa | kāruṇika | caracara | vicara | saṃcara | kāruṇika |
murmur | vegadhari | maca me | bhujapāda | mahākāruṇikā | cinatamaṇi[32]  pūrāya | kāruṇika | sarva śamesthapāya | ajñādhāri | sphu guṅ sphu guṅ | ruti viveka guṅ driṣṭi viveka[33]   gung | pūraya kāruṇika | pūrāyantu mama | aśa sarva antha ca | aśokagati svāhā |    

 

 Θα πρέπει να διαβάσουν πολλές φορές αυτό το μάντρα και μετά να πάνε για ύπνο. Ο γιος ευγενούς οικογενείας θα εμφανιστεί μπροστά τους με τη μορφή ενός ανθρώπου, ενός άγριου ζώου, ενός πουλιού, με την ίδια του τη μορφή ή με ένα σώμα που αντιστοιχεί στο τυχερό τους. Ή θα χρησιμοποιήσει λέξεις με έναν παρόμοιο τρόπο ως μεθόδους. Αυτή και μόνο η μέθοδος έχει τη δύναμη να ωριμάσει δισεκατομμύρια όντα. Είτε ασκούνται στον δρόμο των Σράβακα ή των Πρατυέκα, είτε δεν ακολουθούν κανένα δρόμο, μια μοναδική στιγμή σοφίας και το ελάχιστο των επιδέξιων μέσων, έχει τη δύναμη να τα βάλει αμετάκλητα στον ανυπέρβλητο δρόμο της Μαχαγιάνα [F.271.b] και επομένως να τα εδραιώσει στη διαλογιστική συγκέντρωση, στα νταράνι, στα διάφορα είδη αντοχής μέχρι το δέκατο επίπεδο. Αυτό δείχνει πως ο Μποντισάτβα Μαχασάτβα Ακασαγκάρμπα είναι προικισμένος με ασύλληπτες μεθόδους, πρωταρχική σοφία και μεγάλο έλεος.

«Γιε ευγενούς οικογενείας, μερικοί άνθρωποι μπορούν να κατανοήσουν την έκταση του διαστήματος, κανείς όμως δεν μπορεί να κατανοήσει τις μεθόδους αυτού του ευγενούς γιου και την πρωταρχική του σοφία, τη μεγάλη αγάπη του και το μεγάλο έλεός του, την έκταση στην οποία έχει φτάσει η καλλιέργεια της δύναμης της διαλογιστικής του συγκέντρωσης ώστε να φέρνει τα όντα στην πλήρη ωρίμανση. Αυτό δείχνει πως ο Μποντισάτβα Μαχασάτβα Ακασαγκάρμπα κατέχει ασύλληπτες ιδιότητες.

 «Γιε ευγενούς οικογενείας, τα όντα που δεν έχουν δόλο και υποκρισία, που είναι επιμελή και έχουν ειλικρινείς απόψεις, που δεν υποτιμούν τους άλλους ούτε επαινούν τον εαυτό τους, που εγκατέλειψαν τη ζήλια και την απληστία, που είναι απαλλαγμένα από την υποκρισία και έχουν αλτρουιστικό νου, αυτά τα όντα είναι πολύ αγαπητά από τον γιο ευγενούς οικογενείας. Τους διδάσκει τα επιδέξια μέσα, την πρωταρχική σοφία, το σφρίγος, και πώς να διατηρούν την αποφασιστικότητά τους. Αυτά- τα μέσα, η σοφία, το σφρίγος, η αποφασιστικότητα-απελευθερώνουν τα όντα από τα βάσανά τους και τα κάνουν να αναπτύξουν μέσα τους το νου που επιδιώκει την ανυπέρβλητη και τέλεια ολοκληρωμένη Φώτιση. Επιπλέον, επειδή αφιερώνουν όλες τις ρίζες αρετής στη Φώτιση, δεν θα απομακρυνθούν ποτέ από την επίτευξη της κατάστασης της ανυπέρβλητης και τέλεια ολοκληρωμένης Φώτισης. Γρήγορα θα αφυπνιστούν τέλεια και ολοκληρωτικά στην ανυπέρβλητη και τέλεια ολοκληρωμένη Φώτιση. Αυτό δείχνει πως ο Μποντισάτβα Μαχασάτβα Ακασαγκάρμπα κατέχει ασύλληπτη αποφασιστικότητα και καλές ιδιότητες και πως φέρνει όλα τα όντα [F.272.a]στην τέλεια ωρίμανση.»

Ο Μποντισάτβα Μαϊτρέγια ρώτησε τον Μπαγκαβάν, «Μπαγκαβάν, για ποιον λόγο αυτός ο γιος ευγενούς οικογενείας, φέρει στο κεφάλι του, το ιερότερο μέρος του σώματος, ένα πολύτιμο πετράδι που λάμπει με λαμπερό φως, ενώ άλλοι Μποντισάτβα δεν φέρουν κάτι τέτοιο;»

Ο Μπαγκαβάν απάντησε, «Ο Μποντισάτβα Μαχασάτβα Ακασαγκάρμπα έχει μεγάλο έλεος, ωφελεί τα όντα και τα απελευθερώνει από τα μεγάλα βάσανα. Για όλους εκείνους που έχουν διαπράξει μια ριζική παράβαση, που θα πέσουν στα κατώτερα πεδία, που έχουν εξαντλήσει όλες τις ρίζες αρετής-για όλα αυτά τα φοβισμένα όντα ο γιος ευγενούς οικογενείας είναι γιατρικό. Για όσους πνίγονται στο κατάμαυρο σκοτάδι της άγνοιας και όσους βασανίζονται από τις αρνητικές θεωρήσεις, είναι σαν τον ήλιο. Τους κάνει να φανερώνουν τις ριζικές τους παραβάσεις. Αφαιρεί τις αμφιβολίες από την καρδιά τους. Γι αυτούς που η καρδιά είναι σαν ραγισμένο δοχείο που έχουν ξεπέσει, που έχουν διαπράξει κάποια θεμελιώδη παράβαση, που έχουν καταστρέψει όλες τις θετικές τους ιδιότητες, που είναι καταδικασμένοι να πέσουν στα κατώτερα πεδία, που είναι απροστάτευτα, που δεν έχουν στήριγμα, που τους έχουν εγκαταλείψει όλοι οι σοφοί-για όλους αυτούς, ο γιος της ευγενούς οικογενείας είναι σαν υποστήριγμα. Αυτός δείχνει τον δρόμο, αποκαλύπτει και καθαρίζει όλες τις αρνητικές πράξεις και όλα τα πέπλα. Απομακρύνει τα όντα από τα μονοπάτια που οδηγούν στα κατώτερα πεδία. Είναι σαν το άρμα. Εδραιώνει τα όντα στα ανώτερα πεδία και στη κατάσταση της απελευθέρωσης. Για όλα εκείνα τα όντα που ο νους τους έχει εμπλακεί σε έντονη επιθυμία ή έντονο θυμό, που έχουν κακοβουλία, που αποκρύβουν τα λάθη τους, που έχουν διάσπαση εξ αιτίας της φιλαργυρίας, που πάνε στα τυφλά εξ αιτίας της μεγάλης νωθρότητας, [F.272.b], που διακηρύσσουν την μη ύπαρξη της αιτιότητας, που υποστηρίζουν την άποψη πως θα πρέπει να μη φοβάται κανείς την επόμενη ζωή, που δεν νοιώθουν ικανοποίηση με τη ποσότητα των αγαθών τους και συνεχώς εμπλέκονται με τις δέκα αρνητικές πράξεις, αυτός ο γιος ευγενούς οικογενείας εκτελεί κάθε ρόλο, από το να κλίνει τη πόρτα στα κατώτερα πεδία μέχρι του να λειτουργεί ως άρμα. Εγκαθιστά εκείνα τα όντα στα ανώτερα πεδία και στη κατάσταση της απελευθέρωσης.

«Γι αυτούς τους λόγους, όλος ο κόσμος μαζί με τους θεούς, με εξαίρεση τους Τατάγκατα, Άρχατ, τέλεια ολοκληρωμένους Βούδες, θα πρέπει να λατρεύουν αυτόν το γιο ευγενούς οικογενείας.»

Ο Μποντισάτβα Μαϊτρέγια ρώτησε, «Μπαγκαβάν, τα όντα που μολύνονται από μια ριζική παράβαση χάνουν τις ρίζες της αρετής τους και κατευθύνονται προς τα κατώτερα πεδία. Βρίσκονται σε κατάσταση παράβασης και θα στερηθούν την ευτυχία των θεϊκών και ανθρώπινων πεδίων. Παρόλα αυτά, αυτός ο γιος ευγενούς οικογενείας φέρνει στα όντα αυτά την εκπλήρωση με την ευδαιμονία των ανώτερων πεδίων και την απελευθέρωση. Ποιες είναι αυτές οι συγκεκριμένες παραβάσεις;»

Ο Μπαγκαβάν απάντησε, «Γιε ευγενούς οικογενείας, υπάρχουν πέντε ριζικές παραβάσεις ως προς τον κσατρίγια που του έχει δοθεί βασιλική εξουσία. Ο κσατρίγια που του έχει δοθεί βασιλική εξουσία, θα χάσει κάθε προηγούμενη ρίζα αρετής και θα βρεθεί στην κατάσταση της παράβασης αν κάνει κάποια από αυτές τις ριζικές παραβάσεις. Αυτός ο κσατρίγια θα στερηθεί όλη την ευτυχία των θεϊκών και ανθρώπινων πεδίων και θα καταπέσει στα κατώτερα πεδία.

«Ποιες είναι αυτές οι πέντε ριζικές παραβάσεις; Για τον κσατρίγια που του έχει δοθεί βασιλική εξουσία γιέ ευγενούς οικογενείας, είναι η κλοπή από ένα χώρο λατρείας, η κλοπή αυτού που έχει δοθεί στην τοπική σάνγκα ή στη σάνγκα των τεσσάρων κατευθύνσεων ή η υποκίνηση κάποιου να το κλέψει. Αυτά αποτελούν τη πρώτη ριζική παράβαση.

«Η παρότρυνση να εγκαταλείψει κάποιος το Ντάρμα, είτε πρόκειται για τις οδηγίες ως προς την τελική απελευθέρωση των Σράβακα, τις οδηγίες ως προς την τελική απελευθέρωση των Πρατυέκα ή τις οδηγίες ως προς την τελική απελευθέρωση της Μαχαγιάνα, καθώς και την δημιουργία εμποδίων ή την απόκρυψη των διδασκαλιών. [F.273.a]Αυτά αποτελούν τη δεύτερη ριζική παράβαση.

«Η δια της βίας αφαίρεση των πορτοκαλί ράσων από όσους έχουν ξυρίσει τα μαλλιά και τα γένια τους για χάρη μου και έχουν φορέσει τα σαφράν ράσα-είτε κρατούν τους όρκους είτε όχι, είτε τηρούν τη πειθαρχία είτε όχι-κάνοντάς τους μ’ αυτόν τον τρόπο λαϊκούς, η πρόκληση σωματικής τιμωρίας, φυλάκισης ή φόνου τους. Αυτά αποτελούν την τρίτη ριζική παράβαση.

«Επίσης, ένας κσατρίγια κάνει τη τέταρτη ριζική παράβαση όταν διαπράξει μια από τις πέντε χείριστες πράξεις δηλ όταν σκοπίμως σκοτώσει την μητέρα του, τον πατέρα του, έναν Σράβακα, Άρχατ ή τον Μπαγκαβάν, όταν διασπάσει την σάνγκα, και όταν σκοπίμως ή από αρνητική πρόθεση ματώσει έναν Τατάγκατα Άρχατ Τέλεια Ολοκληρωμένο Βούδα.

«Επιπλέον, όταν ένας κσατρίγια υποστηρίζει τη θεώρηση της μη ύπαρξης της αιτιότητας, όταν αρνείται την ύπαρξη μελλοντικών ζωών, όταν ενστερνίζεται και διαπράττει τις δέκα αρνητικές πράξεις, κι όταν επίσης επηρεάζει άλλους ανθρώπους ώστε να ακολουθούν το δρόμο των δέκα αρνητικών πράξεων, όταν τους χειραγωγεί, τους ενθαρρύνει και κάνει να είναι έτσι. Αυτές οι πράξεις αποτελούν την πέμπτη ριζική παράβαση.   

«Γιε ευγενούς οικογενείας, όταν ο κσατρίγια που του έχει δοθεί βασιλική εξουσία διαπράξει μια από αυτές τις ριζικές παραβάσεις, αυτός ο κσατρίγια θα χάσει κάθε προηγούμενη ρίζα αρετής. Θα βρεθεί στην κατάσταση της παράβασης. Αυτός ο κσατρίγια θα στερηθεί όλη την ευτυχία των θεϊκών και ανθρώπινων πεδίων και θα καταπέσει στα κατώτερα πεδία.

«Όταν αυτό συμβεί, ο Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα θα γεννηθεί και θα εμφανιστεί σε κάποια απολίτιστη χώρα ή άλλο μέρος. Για κάποιους θα εκδηλωθεί με τη μορφή, την ενδυμασία και τη συμπεριφορά ενός μοναχού, για άλλους με τη μορφή, την ενδυμασία και τη συμπεριφορά ενός βραχμάνου [F.273.b]Όπου και όπως κι αν εμφανιστεί, θα εξηγήσει το Ντάρμα σ’ αυτούς τους κσατρίγια. Θα εξηγήσει και θα διδάξει τα μέχρι τώρα ανήκουστα, τα πρωτοφανή, τις οδηγίες του παντογνώστη, τις βαθιές Σούτρες, τα νταράνι, την ανεκτικότητα και τα επίπεδα. Εξ αιτίας αυτού οι κσατρίγια που τους έχει δοθεί βασιλική εξουσία θα ντραπούν για τις αρνητικές και μη ενάρετες πράξεις τους. Θα αναπτύξουν μεγάλο ενθουσιασμό προς τη γενναιοδωρία, την πειθαρχία, τους όρκους και την αποφασιστικότητα και θα φτάσουν στα ανώτερα πεδία.

«Οι παραβάσεις των υπουργών είναι κι αυτές πέντε Μαϊτρέγια. Ποιες είναι; Πρώτη παράβαση του υπουργού θεωρείται η κλοπή από ένα χώρο λατρείας, ή από την σάνγκα των τεσσάρων κατευθύνσεων. Δεύτερη παράβαση είναι η καταστροφή ενός χωριού, μιας περιφέρειας ή μιας πόλης. Τρίτη παράβαση είναι η παρότρυνση να εγκαταλείψει κάποιος το Ντάρμα, είτε πρόκειται για τις οδηγίες ως προς την τελική απελευθέρωση των Σράβακα, τις οδηγίες ως προς την τελική απελευθέρωση των Πρατυέκα ή τις οδηγίες ως προς την τελική απελευθέρωση του παντογνώστη, καθώς και η δημιουργία εμποδίων ή η απόκρυψη των διδασκαλιών. Επίσης, όταν ο υπουργός βλάπτει αυτούς που έχουν πάρει όρκους στον Μπαγκαβάν-είτε κρατούν τους όρκους είτε όχι, είτε τηρούν τη πειθαρχία είτε όχι-αφαιρεί δια της βίας τα πορτοκαλί ράσα τους κάνοντάς τους λαϊκούς, προκαλεί σωματική τιμωρία, φυλάκιση ή όταν αφαιρεί τη ζωή τους, αυτά αποτελούν την τέταρτη ριζική παράβαση. Τέλος, όταν κάνει κάποια από τις πέντε χείριστες πράξεις[F.274.a] , αυτό αποτελεί την πέμπτη ριζική παράβαση.

«Γιε ευγενούς οικογενείας, όταν ο υπουργός διαπράξει μια από αυτές τις ριζικές παραβάσεις, θα χάσει κάθε προηγούμενη ρίζα αρετής και θα βρεθεί στην κατάσταση της παράβασης. Αυτός ο κσατρίγια θα στερηθεί όλη την ευτυχία των θεϊκών και ανθρώπινων πεδίων και θα καταπέσει στα πεδία των κολάσεων. Τότε, για το όφελος αυτού του ανθρώπου, ο Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα θα γεννηθεί, θα ζήσει και θα διδάξει στη γη των απολίτιστων ή σε άλλο μέρος. Για κάποιους θα εκδηλωθεί με τη μορφή, την ενδυμασία και τη συμπεριφορά ενός μοναχού, για άλλους με διαφορετικές μορφές και ενδυμασίες, καθώς και με τη μορφή κοριτσιού και θα διδάξει το Ντάρμα.

«Ανεξάρτητα από το τόπο και τη μορφή που θα έχει εμφανιστεί, θα εξηγήσει το Ντάρμα σ’ αυτούς τους υπουργούς. Θα εξηγήσει και θα διδάξει τα μέχρι τώρα ανήκουστα, τα πρωτοφανή, τις οδηγίες του παντογνώστη, τις βαθιές Σούτρες, τα νταράνι, την ανεκτικότητα και τα επίπεδα. Τότε αυτοί οι υπουργοί, θα αναπτύξουν ντροπή για τις προηγούμενες αρνητικές και μη ενάρετες πράξεις τους. Θα επιπλήξουν τον εαυτό τους και θα αποκαλύψουν, θα εγκαταλείψουν και θα παραιτηθούν από κάθε αρνητική πράξη. Διακαώς θα ασκηθούν στη γενναιοδωρία, τη πειθαρχία και την αποφασιστικότητα για τους όρκους, και θα φτάσουν στα ανώτερα πεδία.

«Πέντε είναι οι παραβάσεις των Σράβακα γιε ευγενούς οικογενείας. Ποιες είναι; Είναι ο φόνος, η κλοπή, η ακάθαρτη συμπεριφορά, το ψέμα και το σωματικό κακό ή το μάτωμα του σώματος του Τατάγκατα. Αυτές οι πέντε[34] είναι. Σύμφωνα με τις εξηγήσεις που δίνονται πάντα, όταν οι δικοί μου Σράβακα διαπράττουν κάποια ριζική παράβαση από αυτές, ο Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα θα γεννηθεί σε διαφορετικά μέρη ώστε να τους ωφελήσει. Κάποιους θα τους διδάξει με τη μορφή, την ανάλογη ενδυμασία και τη συμπεριφορά ενός μοναχού κι αυτά τα όντα θα φτάσουν στα ανώτερα πεδία.

Οκτώ είναι οι ριζικές παραβάσεις των αρχάριων Μποντισάτβα που έχουν ορθά εισαχθεί στο δρόμο της Μαχαγιάνα. Αυτές οι ριζικές παραβάσεις δημιουργούν σύγχυση και οι αρχάριοι που έχουν ορθά εισαχθεί στο δρόμο της Μαχαγιάνα θα χάσουν τις προηγούμενες ρίζες αρετής και θα βρεθούν στην κατάσταση της παράβασης. Θα στερηθούν την ευτυχία των θεών, των ανθρώπων και της Μαχαγιάνα, θα πέσουν στα κατώτερα πεδία, θα αποχωριστούν τον πνευματικό φίλο και θα παραμείνουν στη σαμσάρα για πολύ καρό. Ποιες είναι αυτές οι οκτώ;

«Υπάρχουν όντα που έχουν γεννηθεί σ’ αυτό το κοσμικό πεδίο των μολύνσεων και των πέντε πέπλων επειδή έδρασαν με αρνητικό τρόπο στο παρελθόν. Εξ αιτίας μιας πολύ μικρής ρίζας αρετής που έχουν, βασίζονται σε πνευματικό φίλο και ακούν τη πιο βαθιά Μαχαγιάνα. Αν και αυτό το κάνουν έχοντας μικρή κατανόηση, οι γιοί αυτοί ευγενών οικογενειών γεννούν μέσα τους την προσδοκία της απαράμιλλης, τέλεια ολοκληρωμένης Φώτισης. Μεταξύ αυτών, κάποιοι αρχάριοι Μποντισάτβα ακούν τις Σούτρες που παρουσιάζουν την πιο βαθιά κενότητα, τις μεταδίδουν και τις διαβάζουν. Θυμούνται αυτές τις Σούτρες έτσι όπως τις άκουσαν και τις κατανόησαν και τις διδάσκουν με μεγάλη λεπτομέρεια ως προς τις λέξεις και το νόημα, σε άλλα όντα με μικρή κατανόηση όπως αυτοί που αναφέρθηκαν πριν. Όταν αυτά τα ανώριμα κοινά όντα που δεν έχουν περάσει σκληρή εκπαίδευση, ακούσουν αυτές τις βαθιές Σούτρες, τρομάζουν και φοβούνται πολύ. Επειδή τρόμαξαν πολύ, αφήνουν την επίτευξη της απαράμιλλης τέλεια ολοκληρωμένης Φώτισης και προσβλέπουν στο όχημα των Σράβακα. Αυτή είναι η πρώτη ριζική παράβαση ενός αρχάριου Μποντισάτβα.

«Εξ αιτίας αυτής της ριζικής παράβασης γιε ευγενούς οικογενείας, θα χάσουν όλες τις προηγούμενες ρίζες αρετής και θα στερηθούν την ευτυχία των ανώτερων πεδίων και της απελευθέρωσης. [F.275.a]Θα προδώσουν τη μποντιτσίτα τους, το πνεύμα της Φώτισης και θα πάνε στα κατώτερα πεδία.

 


 iaogrlogo150


 

 

 s s s

heavens-bells-by-sonal-karkera

 

Lokah Samastah Sukhino Bhavantu

Ας είναι όλα τα όντα ευτυχή
Ας είναι όλα τα όντα μακάρια
Ας είναι όλα τα όντα σε ειρήνη

 ☸  

Βιβλιοθήκη

Ο Διαλογισμός φέρνει Σοφία. Η έλλειψη διαλογισμού μας αφήνει στην άγνοια. Να γνωρίζετε καλά αυτό που σας οδηγεί προς τα εμπρός και αυτό που σας κρατάει πίσω, και να επιλέξετε το μονοπάτι που οδηγεί στη Σοφία».

Σακυαμούνι Βούδδας