«Έτσι είναι. Όπως για παράδειγμα αυτόν που ταξιδεύει στο μεγάλο ωκεανό σταδιακά, έτσι και οι Μποντισάτβα, θα πρέπει να γνωρίζουν αρχικά τη κλίση και τις λανθάνουσες τάσεις των άλλων όντων. Σε αρμονία με τη προδιάθεση των άλλων αρχαρίων Μποντισάτβα, θα πρέπει να διδάξει το Ντάρμα σταδιακά.
«Ο Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα γεννιέται και εμφανίζεται σε διάφορα μέρη για το όφελος τους. Έτσι, όταν εκείνοι οι αρχάριοι Μποντισάτβα που έκαναν αυτήν τη παράβαση και τρόμαξαν από τα κατώτερα πεδία, ακούσουν το όνομα του Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα και θελήσουν να τον δουν ώστε να φανερώσουν τις παραβάσεις τους, τότε θα πρέπει να κάψουν ξύλο αλόης και κινέζικο ή άλλο θυμίαμα, να ενώσουν τα χέρια τους και να πουν το όνομα του Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα την αυγή.
«Βλέποντας αυτά τα όντα, ο γιος ευγενούς οικογενείας θα προβάλει με κάποια μορφή ανάλογη με το αντίστοιχο τυχερό τους. Έτσι, σε κάποιους θα προβάλει με κοινή μορφή διδάσκοντας το Ντάρμα. Σε κάποιους άλλους, θα διδάξει με τη μορφή ενός βραχμάνου, και σε άλλους επίσης θα πάρει κάποια άλλη μορφή, καθώς και τη μορφή κοριτσιού, και θα κάνει τον αρχάριο Μποντισάτβα να φανερώσει την ριζική του παράβαση, όπως ακριβώς συνέβη. Θα τους διδάξει πάνω στα επιδέξια μέσα, τη βαθιά συμπεριφορά της απαράμιλλης Μαχαγιάνα. Θα τους εδραιώσει στη διαλογιστική συγκέντρωση, στην ανεκτικότητα, στα νταράνι και στα επίπεδα. Το αποτέλεσμα θα είναι να απελευθερωθούν τελείως από τα κατώτερα πεδία και δεν θα μεταστραφούν από την πραγμάτωση της τέλειας ολοκληρωμένης Φώτισης. Σαν το βάτζρα θα βασιστούν στις έξι τελειότητες με μεγάλη δύναμη και αποφασιστικότητα και γρήγορα θα εκδηλωθεί η τέλεια αφύπνιση, στην απαράμιλλη και τέλεια ολοκληρωμένη Φώτιση.
«Αν [F.275.b] δεν εμφανιστεί αμέσως μπροστά του, τότε ο αρχάριος Μποντισάτβα θα πρέπει να σηκωθεί πριν την αυγή και να παρακαλέσει τον Αρούνα[35] με αυτά τα λόγια, ‘Αρούνα, Αρούνα, έχεις μεγάλο έλεος! Όταν εμφανιστείς σ’ αυτόν τον κόσμο τύλιξέ με μέ το έλεός σου! Μετάφερε τα λόγια μου στον Ακασαγκάρμπα, αυτόν με το μεγάλο έλεος: Σε παρακαλώ φανερώσου στα όνειρά μου ώστε να αποκαλύψω τις ριζικές μου παραβάσεις. Οδήγησέ με να αποκτήσω τα έξοχα μάτια της σοφίας που διαθέτουν τα επιδέξια μέσα της ευγενούς Μαχαγιάνα.’
Έπειτα θα πρέπει να επιστρέψουν για ύπνο. Κι εδώ ο Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα θα εμφανιστεί την αυγή στα όνειρα των αρχαρίων Μποντισάτβα που έχουν παραβάσεις, και με τα έξοχα επιδέξια μέσα της πρωταρχικής σοφίας, θα τους οδηγήσει ώστε να αποκαλύψουν τις ριζικές τους παραβάσεις. Θα τους διδάξει επίσης την πρωταρχική σοφία που είναι προικισμένη με τα επιδέξια μέσα. Έτσι εκείνη τη στιγμή, οι αρχάριοι Μποντισάτβα θα αποκτήσουν τη διαλογιστική συγκέντρωση που ονομάζεται μη λησμοσύνη του νου της Φώτισης. Θα εδραιωθούν σταθερά στη Μαχαγιάνα και σύντομα θα τελειοποιήσουν τις έξι τελειότητες.
«Επιπλέον, οι αρχάριοι Μποντισάτβα μπορεί να πουν σε κάποιον: ‘Δεν μπορείς να κάνεις άσκηση στις έξι τελειότητες. Δεν μπορείς να εμφανίσεις και να αφυπνίσεις τέλεια την απαράμιλλη, τέλεια ολοκληρωμένη Φώτιση. Γι αυτό, στρέψε γρήγορα το νου σου είτε στο όχημα των Σράβακα είτε των Πρατυέκα ώστε γρήγορα και οριστικά να απελευθερωθείς από τη σαμσάρα.’ Αυτά τα λόγια είναι η δεύτερη ριζική παράβαση των αρχάριων Μποντισάτβα.
«Επιπλέον, οι αρχάριοι Μποντισάτβα μπορεί να πουν σε κάποιον: ‘Ποια είναι η χρησιμότητα της εξάσκησης στην βινάγια της ατομικής απελευθέρωσης, [F.276.a]στην ηθική πειθαρχία και τη καλή συμπεριφορά; Θα πρέπει γρήγορα να γεννήσεις το νου που επιδιώκει την απαράμιλλη, τέλεια και ολοκληρωμένη Φώτιση και να σπουδάσεις τη Μαχαγιάνα. Έτσι θα εξαγνιστούν ακόμα και οι μικρότερες αρνητικές πράξεις που έχεις κάνει με το σώμα, το λόγο και το νου εξ αιτίας των πέπλων και δεν θα ωριμάσουν.’ Αυτά τα λόγια είναι η τρίτη ριζική παράβαση των αρχάριων Μποντισάτβα.
«Επιπλέον γιε ευγενούς οικογενείας, οι αρχάριοι Μποντισάτβα μπορεί να πουν σε κάποιον: ‘Γιε ευγενούς οικογενείας, να αποφεύγεις τις ομιλίες του οχήματος των Σράβακα! Μην τις ακούς, μην τις διαβάζεις και μην τις διδάσκεις στους άλλους. Γιε ευγενούς οικογενείας, να αποφεύγεις τις ομιλίες του οχήματος των Σράβακα! Αυτός είναι ο λόγος που δεν μπορείς να αποκτήσεις το μεγάλο αποτέλεσμα, ο λόγος που δεν μπορείς να εξαλείψεις τις μολύνσεις. Έχε πίστη στις ομιλίες τις Μαχαγιάνα. Άκου τη Μαχαγιάνα, μελέτα τη Μαχαγιάνα και δίδαξέ την στους άλλους. Έτσι δεν θα πέσεις στα κατώτερα πεδία, δεν θα μπεις σε δρόμο που οδηγεί στα κατώτερα πεδία και γρήγορα θα εμφανίσεις και θα αφυπνίσεις τέλεια την απαράμιλλη, τέλεια ολοκληρωμένη Φώτιση.’ Αν πει αυτά τα λόγια και ο άλλος που τα ακούει, τα κάνει πράξη και ακολουθήσει αυτή τη θεώρηση, τότε κι οι δυο αυτές πράξεις αποτελούν ριζική παράβαση. Αυτή είναι η τέταρτη ριζική παράβαση ενός αρχάριου Μποντισάτβα.
«Επιπλέον, ένας αρχάριος Μποντισάτβα μπορεί να είναι διπρόσωπος, ενώ σκέφτεται ένα πράγμα να δείχνει κάτι άλλο. Μπορεί να διαδίδει και να κάνει στίχους με τις διδασκαλίες της Μαχαγιάνα, και για λόγους κέρδους και τιμής να ψάλλουν αυτούς τους στίχους, να τους απαγγέλουν, να τους απομνημονεύουν, να τους διαβάζουν, και να τους εξηγούν, κι ακόμα να διδάσκουν πράγματα σους άλλους που απλώς άκουσαν, λέγοντας, ‘Εγώ ακολουθώ τη Μαχαγιάνα, [F.276.b] ενώ οι άλλοι όχι’. Επειδή αποζητούν κέρδος και σεβασμό, δρουν με φθόνο και αναστατώνονται όταν κάποιοι άλλοι τιμούνται και είναι σεβαστοί. Αναφέροντας το όνομά τους, τους υποτιμούν, τους προσβάλουν και μιλούν άσχημα γι αυτούς, επαινώντας τον εαυτό τους. Από φθόνο λένε, ‘Εγώ έχω έξοχες ιδιότητες.’ Αυτή η πράξη αποτελεί παράβαση και τους απομακρύνει από την ευτυχία της Μαχαγιάνα. Γι αυτό θεωρείται πολύ σοβαρή παράβαση και οδηγεί σε επαναγέννηση στα κατώτερα πεδία.
«Το αντίστοιχο παράδειγμα με αυτό είναι μια ομάδα ανθρώπων που θέλει να πάει σε ένα πολύτιμο νησί. Ξεκινάει λοιπόν να διασχίσει τον μεγάλο ωκεανό με το πλοίο, όμως το πλοίο διαλύεται μέσα στον μεγάλο ωκεανό. Με τον ίδιο τρόπο αν και αυτός ο αρχάριος Μποντισάτβα επιθυμεί να διασχίσει τον μεγάλο ωκεανό της Μαχαγιάνα, καταστρέφει το πλοίο της πίστης και απομακρύνεται από τη ζωτική ενέργεια της σοφίας, όταν ψεύδεται από φθόνο. Έτσι, ο αρχάριος Μποντισάτβα επιβαρύνεται με μια πολύ σοβαρή παράβαση όταν ψεύδεται από φθόνο. Αυτή είναι η πέμπτη ριζική παράβαση ενός αρχάριου Μποντισάτβα.
«Επιπλέον γιε ευγενούς οικογενείας, μπορεί στο μέλλον να υπάρξουν αρχάριοι Μποντισάτβα, λαϊκοί ή χειροτονημένοι, που θα διαβάζουν, θα απαγγέλουν και θα ψάλλουν Σούτρες της βαθιάς κενότητας. Αυτές οι Σούτρες της Μαχαγιάνα αποτελούν το αντικείμενο κατανόησης των Μποντισάτβα που κάνουν μικρή προσπάθεια και είναι πολύ ευφυή όντα, που έχουν νταράνι, αντοχή, διαλογιστική συγκέντρωση και επίπεδα.
«Τις απαγγέλουν και τις διδάσκουν στους άλλους. Λένε, ‘Έχω καταλάβει αυτές τις διδασκαλίες με την ευφυΐα μου και τις διδάσκω με αυτόν τον τρόπο γιατί έχω έλεος. Γι αυτό κι εσείς θα πρέπει να διαλογιστείτε σ’ αυτό το βαθύ Ντάρμα με σκοπό να το αντιληφθείτε [F.277.a] άμεσα κι έτσι, όπως το κάνω εγώ τώρα, να δείτε την πρωταρχική σοφία.’ Αντί να πούνε, ‘Δεν έχω πραγματώσει αυτό το βαθύ Ντάρμα, αλλά το διδάσκω απλά διαβάζοντας το,’ μεγαλοποιούν τον εαυτό τους με σκοπό το κέρδος και τον σεβασμό. Μ’ αυτόν τον τρόπο στα μάτια των Τατάγκατα, Άρχατ, Τέλεια Ολοκληρωμένων Βούδα των τριών χρόνων, των Μποντισάτβα Μαχασάτβα και των ευγενών όντων, έχουν μολυνθεί από πέπλα. Έχουν κάνει μεγάλη παράβαση. Χρησιμοποιώντας τη Μαχαγιάνα, εξαπάτησαν θεούς κι ανθρώπους. Γι αυτούς τους Μποντισάτβα δεν θα υπάρξει το όχημα των Σράβακα του Βούδα, πόσο μάλλον της Μαχαγιάνα ή οι συγκεκριμένες πραγματώσεις που εισάγουν στη Μαχαγιάνα, ή στην απαράμιλλη και τέλεια ολοκληρωμένη φώτιση.
«Το αντίστοιχο παράδειγμα εδώ είναι το εξής: κάποιος ταξιδεύει σε μια απέραντη άγρια ερημιά και υποφέρει από πείνα, από δίψα και εξάντληση. Αδιαφορώντας για το δέντρο με το υπέροχο άρωμα και τα νόστιμα φρούτα, σκαρφαλώνει στο δηλητηριώδες δέντρο με τους άγευστους καρπούς και τρώει τα δηλητηριώδη φρούτα. Έτσι, αυτός ο ίδιος προκαλεί το θάνατό του. Ο αρχάριος Μποντισάτβα που κάνει την έκτη παράβαση λέγεται πως μοιάζει με τον άνθρωπο σ’ αυτό το παράδειγμα.
«Έτσι, εκείνος ο αρχάριος Μποντισάτβα που έχει αποκτήσει το ανθρώπινο σώμα που είναι δύσκολο να αποκτηθεί, που ζει με έναν πνευματικό φίλο και επιθυμεί να μπει στη Μαχαγιάνα, αλλά επαινεί τον εαυτό του και υποτιμά τους άλλους με σκοπό το κέρδος, τον σεβασμό και τη φήμη, επιβαρύνεται με μια σοβαρή παράβαση. Εξ αιτίας αυτής της ριζικής παράβασης, οι σοφοί θα τους κατακρίνουν και θα πέσουν στα κατώτερα πεδία. Σε ένα τέτοιο άτομο δεν θα βασιστεί κανένας κσατρίγια, βραχμάνος, βαϊσια ή σούντρα[36] . Αν κάποιος βασιστεί σε ένα τέτοιο άτομο είναι σίγουρα απερίσκεπτος. Αυτή πάλι είναι η έκτη παράβαση ενός αρχάριου Μποντισάτβα.
«Επιπλέον γιε ευγενούς οικογενείας, στο μέλλον οι κσατρίγια θα έχουν ποταπούς[37] συμβουλάτορες[38] και υπουργούς, άτιμους στρατιώτες[F.277.b] και γιατρούς-πλούσιοι και ισχυροί τρελοί που είναι περήφανοι για τις ικανότητές τους. Θα φαίνεται πως κάνουν πολλές πράξεις γενναιοδωρίας και εξ αιτίας αυτού θα αποκτούν υπερηφάνεια και υπεροψία. Από την άνγοια και την υπερηφάνεια, θα δημιουργήσουν διχασμό στους κσατρίγια και ρήγμα ανάμεσα στους μοναχούς και τους κσατρίγια. Με την υποστήριξη των κσατρίγια, μπορεί να τιμωρούν τους μοναχούς επιβάλλοντάς τους πρόστιμα. Έτσι έχοντας αδικηθεί, οι μοναχοί αυτοί θα κλέψουν από τους ανθρώπους, είτε από την τοπική σάνγκα, είτε την σάνγκα των τεσσάρων κατευθύνσεων ή από όποιο άλλο μέρος λατρείας μπορούν, για να ξεπληρώσουν με τα κλοπιμαία το πρόστιμο. Με τη σειρά τους οι ποταποί εκείνοι άνθρωποι θα τα προσφέρουν στους κσατρίγια. Κι οι δυο αυτές πράξεις είναι ριζικές παραβάσεις. Αυτή είναι η έβδομη ριζική παράβαση.
«Επιπλέον, οι ποταποί αυτοί κσατρίγια μαζί με τους μοναχούς, θα κάνουν το ακόλουθο λάθος. Δηλώνουν το καθαρό Ντάρμα ως μη Ντάρμα και αναφέρονται στο μη Ντάρμα ως το Ντάρμα, κι έτσι εγκαταλείπουν το αληθινό Ντάρμα. Δεν κρατούν τις αξίες των Σούτρα και της βινάγια, ούτε τηρούν τις μαύρες[39] διδασκαλίες[40] , ούτε τις μεγάλες διδασκαλίες. Έχοντας εγκαταλείψει την εξάσκηση στην αγάπη, στο μεγάλο έλεος και στη τελειότητα της σοφίας, καθώς και την εξάσκησή τους στα επιδέξια μέσα και τις ασκήσεις που διδάσκουν οι άλλες Σούτρες, με σκοπό να βλάψουν τους μοναχούς, οργανώνουν για την μοναστική κοινότητα τέτοια καθήκοντα ώστε να απομακρυνθούν από τις ενάρετες δραστηριότητες. Επειδή οργανώνονται τέτοια καθήκοντα, οι μοναχοί βλάπτονται. Εγκαταλείπουν τις ασκήσεις στην γαλήνια παραμονή και την βαθειά ενόραση και οι επιβλαβείς προθέσεις πολλαπλασιάζονται σ’ αυτούς. Σαν αποτέλεσμα δεν μπορούν να γαληνέψουν τα ταραχώδη τους συναισθήματα. Και καθώς αυτά δεν δαμάζονται έτσι η πρόθεσή τους, η ηθική πειθαρχία, η συμπεριφορά και η θεώρησή τους εκφυλίζονται. Έτσι, όσο πάει γίνονται και πιο αμελείς, χάνντας την ηθική τους πειθαρχία. Αν και δεν είναι μοναχοί, υποκρίνονται πως είναι, αν και δεν διάγουν αγνή ζωή, υποκρίνονται πως το κάνουν. [F.278.a] Ομοιάζοντας με γαϊδάρους, εξηγούν το Ντάρμα πολύ καθαρά. Κι αφού λάβουν το σεβασμό και τις τιμές από τους κσατρίγια και την ακολουθία τους και έχουν πάρει τις προσφορές τους, αρχίζουν να κριτικάρουν τους άλλους μοναχούς που με ζήλο ασκούνται στην απάρνηση, μπροστά στους λαϊκούς. Τότε οι κσατρίγια με την ακολουθία τους θυμώνουν με τους μοναχούς που με ζήλο ασκούνται στην απάρνηση και τους προσβάλουν.
«Αν η υποστήριξη και τα υλικά αγαθά, που προορίζονται για τους μοναχούς που με ζήλο ασκούνται στην απάρνηση, προσφερθούν στους μοναχούς που ασκούνται στην απαγγελία, εδώ, κι οι δυο αυτές πράξεις[41] είναι ριζικές παραβάσεις. Γιατί; Επειδή οι μοναχοί ασκητές είναι άγιοι, ενώ εκείνοι που μόνο απαγγέλουν και συμβουλεύουν τους άλλους, δεν είναι. Οι μοναχοί ασκητές έχουν γίνει όχημα της διαλογιστικής συγκέντρωσης, των νταράνι, της αντοχής και των επιπέδων. Έχουν γίνει άγια όντα άξια να λαμβάνουν προσφορές. Έγιναν ιερά οχήματα. Φωτίζουν τον κόσμο και δείχνουν το δρόμο, απελευθερώνοντας τα όντα από το πεδίο του κάρμα και των παθών και τα βάζουν στο δρόμο που οδηγεί πέρα από τη θλίψη.
«Γιε ευγενούς οικογενείας, αφού δεν έχει καμιά αμφιβολία ως προς αυτές τις πράξεις, ούτε φοβάται τις επιπτώσεις, αυτή είναι η όγδοη ριζική παράβαση του αρχάριου Μποντισάτβα. Όταν ο αρχάριος Μποντισάτβα διαπράττει αυτές τις ριζικές παραβάσεις, χάνει κάθε προηγούμενη ρίζα αρετής. Έχουν διαπράξει μια παράβαση, θα στερηθούν την ευτυχία των ανώτερων πεδίων και της απελευθέρωσης και έχουν εξαπατήσει τον εαυτό τους.
«Γιε ευγενούς οικογενείας, για το όφελος των αρχάριων Μποντισάτβα, γεννιέται ο Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα κι εμφανίζεται στα μέρη όπου εκείνοι οι Μποντισάτβα μένουν. Κάποιους τους διδάσκει με τη μορφή ενός μοναχού, με την ανάλογη ενδυμασία και συμπεριφορά, ενώ σε άλλους φανερώνει διάφορες μορφές, από εκείνη ενός βραχμάνου με τα ανάλογα ρούχα και συμπεριφορά, έως αυτή ενός ζώου με την ανάλογη μορφή και τρόπους. Για μια εκτενή εξήγηση αυτών, μπορεί να διαβάσει κανείς τη Σούτρα της Διαλογιστικής Συγκέντρωσης της Γενναίας Προόδου ( Śūraṃgama-samādhisūtra[42] ).
«Ο Ακασαγκάρμπα διδάσκει το Ντάρμα σε διάφορα μέρη σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες των όντων. [F.278.b] Μιλά για τις Σούτρες, τη διαλογιστική συγκέντρωση. την αντοχή και τα επίπεδα που δίδαξε ο παντογνώστης, με έναν τρόπο πρωτάκουστο και πρωτοφανή. Κι έτσι, οι αρχάριοι Μποντισάτβα που έκαναν παραβάσεις και έχουν άγνοια των επιδέξιων μέσων, αισθάνονται ντροπή. Εξ αιτίας των παραβάσεων νοιώθουν μεγάλο φόβο και τρόμο. Φανερώνουν τις παραβάσεις τους, τις εγκαταλείπουν και τις απορρίπτουν.
«Αν εκείνα τα όντα, ακούγοντας το όνομα του Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα, θελήσουν να τον δουν και αν, φοβούμενα πως θα πέσουν στα κατώτερα πεδία, θελήσουν να φανερώσουν τις ριζικές τους παραβάσεις, να αποδώσουν τιμές στον Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα και να πουν το όνομά του, τότε γιε ευγενούς οικογενείας, σύμφωνα με την αρετή τους, θα εμφανιστεί μπροστά στα όντα αυτά ως ένα κοινό ον, ή με διάφορες μορφές αν είναι αρχάριοι Μποντισάτβα, από βραχμάνος έως κορίτσι, και θα τους κάνει να φανερώσουν τις παραβάσεις τους όπως ακριβώς είναι.
«Θα τους δείξει την μεγάλη επιδεξιότητα του στα μέσα και πώς να εισαχθούν στην απαράμιλλη Μαχαγιάνα. Στα διάφορα επίπεδα των Μποντισάτβα, θα τους εδραιώσει στη διαλογιστική συγκέντρωση, στα νταράνι και στην αντοχή, κάνοντάς τους να ασκηθούν βαθμιαία στο οκταπλό μονοπάτι. Θα τους απαλλάξει εντελώς από τον μεγάλο φόβο των κατώτερων πεδίων και θα τους εδραιώσει στο επίπεδο της μη επιστροφής από την απαράμιλλη και τέλεια ολοκληρωμένη Φώτιση. Γρήγορα, σαν το φως της αστραπής, θα ασκηθούν στις έξι τελειότητες δυνατά και με αποφασιστικότητα. Έτσι, γρήγορα θα εκδηλώσουν την τέλεια αφύπνιση στην απαράμιλλη και τέλεια ολοκληρωμένη Φώτιση.
«Αν δεν φανερωθεί σ’ αυτούς άμεσα, οι αρχάριοι Μποντισάτβα που προσεύχονται σ’ αυτόν και έχουν σφάλματα, θα πρέπει να σηκωθούν την αυγή, να στραφούν στην ανατολική κατεύθυνση και να προσευχηθούν στον Αρούνα, τον θείο γιο, λέγοντας τα εξής λόγια: ‘Αρούνα, Αρούνα έχεις μεγάλο έλεος! Έξοχε τυχερέ! [F.279.a] Όταν εμφανιστείς σ’ αυτόν τον κόσμο τύλιξέ με μέ το έλεός σου! Κάλεσε τον Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα, αυτόν με το μεγάλο έλεος, με τα λόγια μου: Φανερώσου στα όνειρά μου ώστε να αποκαλύψω τις ριζικές μου παραβάσεις. Οδήγησέ με να αποκτήσω τα επιδέξια μέσα και τη σοφία της ευγενούς Μαχαγιάνα.’
«Αφού πουν αυτά τα λόγια, θα πρέπει να πέσουν πάλι για ύπνο. Μετά, με το πρώτο φως της ημέρας αυτού του κόσμου, ο Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα θα έρθει και θα εμφανιστεί στα όνειρα εκείνων των αρχάριων Μποντισάτβα, με τη μορφή ενός κοινού όντος, και θα τους κάνει να φανερώσουν τις ριζικές τους παραβάσεις. Με πρωταρχική σοφία και επιδέξια μέσα, αυτός ο ειδικός στα επιδέξια μέσα και την πρωταρχική σοφία, θα κάνει αυτούς τους αρχάριους Μποντισάτβα να πραγματώσουν εκείνη τη στιγμή, τη διαλογιστική συγκέντρωση που ονομάζεται μη λησμοσύνη της μποντιτσίτα, του νου της Φώτισης. Θα παραμείνουν σταθερά στη Μαχαγιάνα ώστε να ολοκληρώσουν τις έξι τελειότητες και γρήγορα θα εκδηλώσουν την τέλεια αφύπνιση στην απαράμιλλη και τέλεια ολοκληρωμένη Φώτιση. Θα τους διδάξει επίσης τα επιδέξια μέσα και την σοφία. Γι αυτόν το λόγο γιε ευγενούς οικογενείας, ο Μποντισάτβα Μαχασάτβα Ακασαγκάρμπα φορά το πολύτιμο πετράδι που εκπληρώνει τις ευχές, το οποίο προβάλει από τη μεγάλη γενναιότητα, στο κεφάλι του, το ιερότερο μέρος του σώματος. Ο Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα διαθέτει ασύλληπτα έξοχες ιδιότητες.
«Επίσης γιε ευγενούς οικογενείας, τα όντα εκείνα που έχουν ακούσει το όνομα του Μποντισάτβα Ακασαγκάρμπα και ζωγραφίζουν τη μορφή του ή του κάνουν προσφορές, τον τιμούν, τον σέβονται βαθιά και τον λατρεύουν με διάφορους τρόπους, με λουλούδια, θυμιάματα, γιρλάντες, αλοιφές, ομπρέλες, λάβαρα της νίκης και σημαίες-αν τον τιμούν και προσφέρουν ακόμα και τη ζωή τους, τότε εκείνα τα όντα [F.279.b]δεν θα πεθάνουν σε φωτιά ή νερό, ούτε από όπλα ή δηλητήριο, παρά μόνο όταν η ζωή τους έχει φυσικά εξαντληθεί. Κανείς δεν θα τους κλέψει τη ζωτική τους ενέργεια, ούτε άνθρωπος ούτε μη ανθρώπινο ον. Δεν θα έχουν πρόωρο θάνατο, ούτε θα αρρωστήσουν ή θα πεθάνουν από πείνα ή δίψα, ούτε θα πεθάνουν από βασιλική διαταγή και για το υπόλοιπο της ζωής τους δεν θα τους συμβεί η παραμικρή παράβαση.

