No module Published on Offcanvas position

 

 

Διδασκαλία για την Σχετική και την Τελική Αλήθεια

Περιεχόμενα

«Εξαίσιε γιε, σαν τον ηγέτη που  δίνει με αγάπη και συμπόνια μεγάλα πλούτη και απολαύσεις στους άλλους και μπορεί να χρησιμοποιήσει τον πλούτο του για να ολοκληρώσει την ευτυχία σε αμέτρητα όντα, ώστε να δώσει σε όλα τα όντα την ανυπέρβλητη ευτυχία, έτσι με τον ίδιο τρόπο εξαίσιε γιε, όποιος αναπτύσσει την υπέρτατη συμπεριφορά των Μποντισάτβα και εμπνέει όλα τα όντα με τη γνώση, τα μέσα, τη μεγάλη αγάπη και το έλεος [F.261.b] θα ωριμάσει αμέτρητα όντα μέσω της επιμονής του πέρα από εστίαση και του μεγάλου πλούτου των συσσωρεύσεων αρετής και σοφίας, που συγκεντρώθηκε αμέτρητα τρις εκατομμύρια μεγάλα κάλπα. Χωρίς να τα εδραιώνει, θα εδραιώνει όλα τα όντα στην παντογνωσία.» 

Ο Σεβάσμιος Μαχακάσυαπα τώρα απευθύνθηκε στον Ευλογημένο. «Ευλογημένε» είπε, «οι Ακροατές πραγματώνουν όλα τα μη σύνθετα φαινόμενα ενώ Ευλογημένε, τα μεγάλα όντα οι Μποντισάτβα ταξινομούνται στα σύνθετα φαινόμενα. Με ποιο τρόπο αυτό επισκιάζει όλους τους Ακροατές και τους Πρατυέκα που βασίζονται σε σημεία αναφοράς και που περιλαμβάνονται στα μη σύνθετα;»

Ο ευλογημένος είπε, «Κάσυαπα θα σου δώσω μια αναλογία για να στο περιγράψω. Μερικοί άνθρωποι χρειάζονται αναλογίες για να καταλάβουν το νόημα αυτών που λέει ένα επιδέξιο ον. Έτσι είναι: φαντάσου πως οι τέσσερις μεγάλοι ωκεανοί είναι γεμάτοι βούτυρο. Μετά φαντάσου κάποιον που θέλει να πάρει μια σταγόνα βουτύρου από τους ωκεανούς, χρησιμοποιώντας την άκρη μιας τρίχας που είναι χωρισμένη σε εκατό μέρη. Νομίζεις Κάσυαπα, πως η σταγόνα του βουτύρου που βγήκε από την άκρη αυτής της τρίχας που είναι χωρισμένη σε εκατό μέρη, θα μπορούσε να επισκιάσει τους τέσσερις μεγάλους ωκεανούς που είναι γεμάτοι με βούτυρο;»

Ο Κάσυαπα είπε, «Όχι Ευλογημένε, δεν θα μπορούσε. Δεν θα μπορούσε Τατάγκατα.»

Ο Ευλογημένος είπε, «Επιπλέον Κάσυαπα, ποιο απ αυτά τα δύο θα ήταν μεγαλύτερο, καλύτερο, επιφανέστερο και ποιο πολύτιμο;»

Ο Κάσυαπα είπε, «Ευλογημένε, ακόμα κι ένα τρισεκατομμυριοστό ενός και μόνο ωκεανού Ευλογημένε, θα ήταν πολύ μεγαλύτερο, καλύτερο, επιφανέστερο και ποιο πολύτιμο, από την μια αυτή σταγόνα. Ευλογημένε, η σταγόνα του βουτύρου που βγήκε από την άκρη της τρίχας που είναι χωρισμένη σε εκατό μέρη, δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτό, πόσο μάλλον και με τους τέσσερις μεγάλους ωκεανούς.»

Ο Ευλογημένος είπε, «Όπως μ’ αυτήν την αναλογία, έτσι [F.261.a]και η μη σύνθετη σοφία των Ακροατών και των Πρατυέκα που βασίζονται σε σημεία αναφοράς, είναι το ίδιο αμελητέα σαν τη σταγόνα του βουτύρου που βγήκε από την άκρη της τρίχας που είναι χωρισμένη σε εκατό μέρη, εφόσον εμπεριέχει σημεία αναφοράς.

«Κάσυαπα, τα μεγάλα όντα οι Μποντισάτβα είναι σαν τους τέσσερις μεγάλους ωκεανούς που είναι γεμάτοι με βούτυρο αυτής της αναλογίας. Είναι απαλλαγμένοι από σημεία αναφοράς. Είναι κοσμημένοι με όλες τις υπέρτατες όψεις της δράσης, χωρίς να δρουν, της αφοσιωμένης εξάσκησης. Ενσαρκώνουν όλες τις συσσωρεύσεις αρετής και σοφίας. Χωρίς να βλέπουν/θεωρούν, βλέπουν τη σοφία του σύνθετου. Επιπλέον, με τη αστραποβόλα φωτιά της τελικής αλήθειας, ωριμάζουν τα όντα και έτσι τα μεταμορφώνουν, χωρίς να βασίζονται σε σημεία αναφοράς, στην παντογνωστική σοφία που είναι κοσμημένη με όλες τις υπέρτατες ιδιότητες.

«Κάσυαπα, αυτός είναι ο τρόπος που τα μεγάλα όντα οι Μποντισάτβα, χωρίς να βασίζονται σε σημεία αναφοράς, επισκιάζουν τους Ακροατές και τους Πρατυέκα που βασίζονται σε σημεία αναφοράς και ου πραγματώνουν το μη σύνθετο.

«Κάσυαπα σε μιαν άλλη αναλογία, φαντάσου μια πόλη γεμάτη με εκατοντάδες χιλιάδες ημιπολύτιμα μπιχλιμπίδια. Την ίδια ώρα στον ωκεανό βρίσκεται ένα πλοίο που αβίαστα και άνετα μεταφέρει στη στεριά πολύτιμα και ακριβά πετράδια βηρυλλίου. Τι νομίζεις; Τα ημιπολύτιμα πετράδια που υπάρχουν στη πόλη μπορούν να επισκιάσουν τα πολύτιμα πετράδια βηρυλλίου;»

Ο Κάσυαπα είπε, «Όχι Ευλογημένε, δεν μπορούν. Δεν μπορούν Τατάγκατα.»

Ο Ευλογημένος είπε, « Με τον ίδιο τρόπο που βλέπεις τα ημιπολύτιμα μπιχλιμπίδια που υπάρχουν στην πόλη, έτσι θα πρέπει να θεωρείς τους Ακροατές και τους Πρατυέκα που βασίζονται σε σημεία αναφοράς και την πραγμάτωση του μη σύνθετου. Κάσυαπα, όπως τα πολύτιμα πετράδια βηρυλλίου που πρώτα ανακαλύπτονται στον ωκεανό, μετά μεταφέρονται στο πλοίο και χωρίς κόπο φτάνουν στον εμπορικό οίκο, έτσι Κάσυαπα θα πρέπει να βλέπεις τους Μποντισάτβα τα μεγάλα όντα, να φτάνουν στους εμπορικούς οίκους στη πόλη της κυκλικής ύπαρξης που χωρίς να εδραιώνουν κανέναν, εδραιώνουν όλα τα όντα στην ανυπέρβλητη και [F.262.b]τέλεια ολοκληρωμένη Φώτιση.

«Κάσυαπα, σκέψου κι αυτή την αναλογία. Τον τρίτο μήνα της Άνοιξης που όλη η γη είναι γεμάτη με καλλιέργειες, ένα μικρό έντομο μεταφέρει ένα κόκκο σταριού  για να φάει. Ποιο είναι μεγαλύτερο; Αυτός ο κόκκος σταριού ή όλα τα σιτηρά της γης;»

Ο Κάσυαπα απάντησε, «Ευλογημένε, όλα τα σιτηρά του κόσμου θα έφτιαχναν ένα απείρως μεγαλύτερο σωρό σιτηρών, που θα μπορούσε να θρέψει αμέτρητα, άπειρα όντα. Ενώ Ευλογημένε, ο μοναδικός κόκκος που μεταφέρει το μικρό έντομο για να φάει, δεν θα μπορούσε να συντηρήσει ούτε ένα ον.»

Ο Ευλογημένος είπε, «Έτσι θα πρέπει να βλέπεις Κάσυαπα, το αποτέλεσμα που είναι η αμόλυντη απελευθέρωση όλων των Ακροατών και των Πρατυέκα που βασίζονται σε σημεία αναφοράς, σαν τον μοναδικό κόκκο που μεταφέρει ένα μικρό έντομο για να φάει. Απεναντίας Κάσυαπα, θα πρέπει να βλέπεις τις ρίζες της αρετής των μεγάλων όντων των Μποντισάτβα, σαν ολόκληρη τη γη που είναι γεμάτη με σιτηρά. Οι συσσωρεύεις αρετής και σοφίας ενσωματώνουν με έναν ανυπέρβλητο τρόπο όλες τις διδασκαλίες του Βούδα, όπως τις έξι τελειότητες, με τα μέσα της παραμονής, χωρίς να παραμένουν, στη σχετική και τελική αλήθεια. Όταν ωριμάσουν, η ευδαιμονία της ανυπέρβλητης σοφίας που είναι κοσμημένη με την υπέρτατη όλων των ιδιοτήτων, γίνεται, πέρα από σημεία αναφοράς, η τροφή όλων των όντων.»

Ο Σεβάσμιος Μαχακάσυαπα αναφώνησε προς τον Ευλογημένο, « Αυτό είναι καταπληκτικό Ευλογημένε! Αυτό είναι καταπληκτικό Τατάγκατα! Είναι έτσι όπως ακριβώς εξήγησε ο Ευλογημένος, χωρίς να εξηγεί. Με αυτόν τον τρόπο Ευλογημένε, τα μεγάλα όντα οι Μποντισάτβα, με τα μέσα της ανυπέρβλητης σοφίας χωρίς εστίαση, που είναι κοσμημένη με την ανυπέρβλητη όλων των ιδιοτήτων, δρουν, χωρίς να δρουν στο επίπεδο της αφοσιωμένης εξάσκησης– κι έτσι επισκιάζουν τους Ακροατές και τους Πρατυέκα που βασίζονται σε σημεία αναφοράς.» [F.263.a]

Οι Μποντισάτβα τα μεγάλα όντα, που ήρθαν από το βουδικό πεδίο τους Ευλογημένου Τατάγκατα Ρατνακέτου στο πεδίο Σάχα μαζί με τον ευγενή Μαντζούσρι, απευθύνθηκαν στον Ευλογημένο.

«Ευλογημένε έτσι είναι. Οι οδηγίες των Ακροατών και των Πρατυέκα που βασίζονται σε σημεία αναφοράς, όπως είναι ο τρόπος να εγκαταλείψει κανείς τα διαταραγμένα συναισθήματα και να προσδιορίσει τα παραπτώματα, είναι όλες διανοητικές και ειδικές οδηγίες που περιλαμβάνουν σημεία αναφοράς.

«Στο βουδικό πεδίο του Ευλογημένου, Τατάγκατα, Άξιου, Τέλειου Βούδα Ρατνακέτου, δεν υπάρχουν τέτοιες οδηγίες που περιλαμβάνουν σημεία αναφοράς. Οδηγίες που περιλαμβάνουν εστίαση δεν υπάρχουν. Αντ’ αυτού Ευλογημένε, τα όντα εκεί ακούν, χωρία να ακούν, τις καθαρές οδηγίες των μεγάλων όντων των Μποντισάτβα. Ακούν, χωρίς να ακούν, τις μη αναστρέψιμες οδηγίες. Ακούν, χωρίς να ακούν, τις οδηγίες για το ότι τα φαινόμενα είναι πρωταρχικώς αγέννητα. Ακούν, χωρίς να ακούν, τις οδηγίες για το πώς, όλα τα φαινόμενα στο τελικό επίπεδο δεν εμφανίζονται.

«Ο Ευλογημένος, ο Τατάγκατα, ο Άξιος, ο Τέλειος Βούδας Σακυαμούνι, πέρασε μεγάλες δυσκολίες. Δείχνοντας υπομονή στη μεγάλη δυστυχία και κατανοώντας πως στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα είναι αγέννητα, δίδαξε το ανώτερο, το μεσαίο και το κατώτερο Ντάρμα.

«Έτσι είναι: στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα είναι αγέννητα, δεν εμφανίζονται και δεν έχουν κάποια ουσία. Όμως, από αυτήν τη μοναδική ταυτότητα που μοιράζονται όλα τα φαινόμενα στο τελικό επίπεδο, ο Ευλογημένος διδάσκει το Ντάρμα, χωρίς να διδάσκει, με πολλούς τρόπους ώστε να ταιριάξει με τα σημεία αναφοράς όλων των όντων.»

Στη συνέχεια, τα μεγάλα όντα οι Μποντισάτβα ξεκίνησαν να τιμούν τον Ευλογημένο, Τατάγκατα, Άξιο, Τέλειο Βούδα Σακυαμούνι, με εξαιρετικές προσφορές όπως θεϊκά λουλούδια, αρωματικά βότανα, θυμιάματα, [F.263.b]γιρλάντες λουλουδιών, αλοιφές, πούδρες, ράσα, ομπρέλες, εμβλήματα, σημαίες και θόλους με νικητήριες σημαίες.

Απευθύνθηκαν στον Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα. «Μαντζούσρι», είπαν, «τώρα θα πάμε στον Στολισμένο Κόσμο.»

Ο Μαντζούσρι τους είπε, «Παιδιά ευγενούς οικογενείας, αν ξέρετε πως ήρθε η ώρα να φύγετε, τότε κάντε το.»

Τα μεγάλα όντα οι Μποντισάτβα τον ρώτησαν, «Μαντζούσρι δεν θα έρθεις μαζί μας;»

Ο Μαντζούσρι απάντησε, «Παιδιά ευγενούς οικογενείας, όλα τα βουδικά πεδία είναι ένα βουδικό πεδίο. Παρομοίως όλα τα ντάρμα είναι ένα ντάρμα. Παρομοίως όλα τα όντα είναι ένα ον. Αφού δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ τους, παιδιά ευγενούς οικογενείας, θα πάω κι εγώ εκεί.»

Τα μεγάλα όντα οι Μποντισάτβα τον ρώτησαν, «Μαντζούσρι με ποιον τρόπο όλα τα βουδικά πεδία είναι ένα βουδικό πεδίο; Μαντζούσρι με ποιον τρόπο όλοι οι Βούδες είναι ένας Βούδας; Μαντζούσρι με ποιον τρόπο όλα τα Ντάρμα είναι ένα Ντάρμα; Μαντζούσρι με ποιον τρόπο όλα τα όντα είναι ένα ον;»

Ο Μαντζούσρι απάντησε, «Παιδιά ευγενούς οικογενείας, κανένα βουδικό πεδίο δεν είναι πεδίο. Γιατί; Επειδή στο τελικό επίπεδο είναι αγέννητα. Παιδιά ευγενούς οικογενείας, κανένας Βούδας δεν είναι Βούδας. Γιατί; Επειδή στο τελικό επίπεδο δεν εμφανίζονται. Παιδιά ευγενούς οικογενείας κανένα ντάρμα δεν είναι ντάρμα. Γιατί; Επειδή στο τελικό επίπεδο δεν έχουν ουσία. Παιδιά ευγενούς οικογενείας, κανένα ον δεν είναι ον. Γιατί; Επειδή στο τελικό επίπεδο δεν εμφανίζονται.»

Μ’ αυτά τα λόγια ο Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα [F.264.a] έκανε αυτόν τον τρις χιλιόκοσμο να εμφανιστεί ακριβώς και χωρίς καμιά διαφορά, σαν τον Στολισμένο Κόσμο του Ευλογημένου Τατάγκατα Ρατνακέτου. Καθώς με αυτόν τον τρόπο εκπλήρωσε την πρόθεσή του, κάθισε σε απορρόφηση. Στη συνέχεια οι Μποντισάτβα είδαν κι αυτοί τον Ευλογημένο, Τατάγκατα, Άξιο, Τέλειο Βούδα Ρατνακέτου και τον Στολισμένο Κόσμο. Στην πραγματικότητα, οι Μποντισάτβα νόμισαν πως είχαν πάει στον Στολισμένο Κόσμο. Κοιτάζοντας τον Ευλογημένο, Τατάγκατα, Άξιο, Τέλειο Βούδα Σακυαμούνι, τον είδαν με τα ίδια χρώματα και τη μορφή του Ευλογημένου Τατάγκατα Ρατνακέτου. Ακόμα και οι Ακροατές νόμισαν πως έγιναν Μποντισάτβα.


 iaogrlogo150


 

 

 s s s

heavens-bells-by-sonal-karkera

 

Lokah Samastah Sukhino Bhavantu

Ας είναι όλα τα όντα ευτυχή
Ας είναι όλα τα όντα μακάρια
Ας είναι όλα τα όντα σε ειρήνη

 ☸  

Βιβλιοθήκη

Ο Διαλογισμός φέρνει Σοφία. Η έλλειψη διαλογισμού μας αφήνει στην άγνοια. Να γνωρίζετε καλά αυτό που σας οδηγεί προς τα εμπρός και αυτό που σας κρατάει πίσω, και να επιλέξετε το μονοπάτι που οδηγεί στη Σοφία».

Σακυαμούνι Βούδδας