«Εξαίσιε γιε, θα αναρωτιέσαι ποιες είναι οι πέντε πράξεις των άμεσων επιπτώσεων. Η πρώτη πράξη των άμεσων επιπτώσεων των μεγάλων όντων των Μποντισάτβα, εξαίσιε γιε, είναι η ακόλουθη. Όταν ένας Μποντισάτβα με καθαρό κίνητρο, έχει καλλιεργήσει το νου του, χωρίς να τον έχει καλλιεργήσει, προς την ανυπέρβλητη και τέλεια ολοκληρωμένη Φώτιση, δεν έχει καλλιεργήσει το νου του με στόχο τα επίπεδα των Ακροατών, των Πρατυεκαβούδα, αυτών με σημεία αναφοράς ή κάποιων ακραίων.
«Επίσης εξαίσιε γιε, η δεύτερη πράξη των άμεσων επιπτώσεων ενός Μποντισάτβα είναι η εξής. Όταν ο Μποντισάτβα φτιάξει- χωρίς να τον φτιάχνει-ένα νου που εγκαταλείπει όλα τα αποκτήματα, δεν θα αισθανθεί κανένα συναίσθημα φιλαργυρίας μέχρις ότου φτάσει στην ουσία της Φώτισης.
«Επίσης εξαίσιε γιε, η τρίτη πράξη των άμεσων επιπτώσεων ενός Μποντισάτβα είναι η εξής.
Όταν ο Μποντισάτβα δημιουργήσει- χωρίς να τον δημιουργεί-ένα νου που σκέφτεται, ‘Θα προστατεύω όλα τα όντα με κάθε δυνατό τρόπο,’ αυτό δεν θα το εγκαταλείψει.
«Επίσης εξαίσιε γιε, η τέταρτη πράξη των άμεσων επιπτώσεων ενός Μποντισάτβα είναι η εξής. Όταν ο Μποντισάτβα πραγματώσει την αυτοσυγκράτηση που κατανοεί πως στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα είναι αγέννητα, δεν εμφανίζονται ούτε έχουν κάποια ουσία, τότε δεν γεννά καμία προσκόλληση σε υλική ύπαρξη, ουσία ή πραγματικότητα.
«Επίσης εξαίσιε γιε, η πέμπτη πράξη των άμεσων επιπτώσεων ενός Μποντισάτβα είναι η εξής. Όταν ο Μποντισάτβα χωρίς να τον δημιουργεί, έχει δημιουργήσει ένα νου που σκέφτεται, ‘ Θα κατανοήσω πλήρως όλα τα φαινόμενα με τα μέσα της στιγμιαίας γνώσης,’ δεν θα επαναπαυθεί πουθενά μέχρι να πραγματώσει, χωρίς να πραγματώνει, τη σοφία της παντογνωσίας που είναι προικισμένη με όλες τις έξοχες ιδιότητες.
«Παραμένοντας έτσι, χωρίς να παραμένει, ο Μποντισάτβα το μεγάλο ον θα αφυπνιστεί γρήγορα και τέλεια, χωρίς να έχει στο τελικό επίπεδο αφυπνιστεί, στην ανυπέρβλητη και τέλεια ολοκληρωμένη Φώτιση.» [F.257.b]
Ο εξαίσιος γιος είπε, «Μαντζούσρι, οι πράξεις εκείνες των άμεσων επιπτώσεων που προκαλούν στα παιδαριώδη κοινά όντα τη γέννηση στις κολάσεις, είναι ίδιες με αυτές που κάνουν ένα μεγάλο ον Μποντισάτβα, να αφυπνιστεί στην ανυπέρβλητη και τέλεια ολοκληρωμένη Φώτιση, χωρίς να αφυπνίζεται. Είναι σωστό αυτό;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Εξαίσιε γιε, έτσι είναι, ναι. Γιατί; Στο τελικό επίπεδο εξαίσιε γιε, όλα τα φαινόμενα είναι κενά. Η κατανόηση αυτής της κενότητας είναι η φώτιση. Όμως, στο τελικό επίπεδο, η φώτιση δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό εκφράζεται μέσω των λέξεων.
«Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα είναι χωρίς σημεία αναφοράς. Εξαίσιε γιε, η κατανόηση αυτής της κατάστασης χωρίς σημεία αναφοράς είναι η Φώτιση. Όμως, στο τελικό επίπεδο, η φώτιση δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό εκφράζεται μέσω των λέξεων.
«Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα είναι απουσία ευχών. Εξαίσιε γιε, η κατανόηση αυτής της κατάστασης είναι η Φώτιση. Όμως, στο τελικό επίπεδο, η φώτιση δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό εκφράζεται μέσω των λέξεων.
«Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα δεν υπάρχουν ως κάτι που μπορεί να γίνει αντιληπτό. Εξαίσιε γιε, η κατανόηση αυτής της κατάστασης είναι η Φώτιση. Όμως, στο τελικό επίπεδο, η φώτιση δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό εκφράζεται μέσω των λέξεων.
«Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα είναι πέρα από νοητικούς σχηματισμούς. Εξαίσιε γιε, η κατανόηση αυτής της κατάστασης όπου τα φαινόμενα είναι πέρα από νοητικούς σχηματισμούς, είναι η Φώτιση. Όμως, στο τελικό επίπεδο, η Φώτιση δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό εκφράζεται μέσω των λέξεων.
«Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα είναι πέρα από συνθήκες. Η κατανόηση αυτής της κατάστασης είναι η Φώτιση. Όμως, στο τελικό επίπεδο, η Φώτιση δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό εκφράζεται μέσω των λέξεων.
«Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο δεν βλέπεις κανένα φαινόμενο. Η κατανόηση αυτής της κατάστασης είναι η Φώτιση. Όμως, στο τελικό επίπεδο, η Φώτιση δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό εκφράζεται μέσω των λέξεων.
«Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα είναι αγέννητα. [F.258.a] Εξαίσιε γιε, η κατανόηση της αγέννητης αυτής κατάστασης είναι η Φώτιση. Όμως, στο τελικό επίπεδο, η Φώτιση δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό εκφράζεται μέσω των λέξεων.
«Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα δεν εμφανίζονται. Η κατανόηση αυτής της κατάστασης είναι η Φώτιση. Όμως, στο τελικό επίπεδο, η Φώτιση δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό εκφράζεται μέσω των λέξεων.
«Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα δεν έχουν κάποια ουσία. Η κατανόηση αυτής της κατάστασης είναι η Φώτιση. Όμως, στο τελικό επίπεδο, η Φώτιση δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό εκφράζεται μέσω των λέξεων.»
Ο εξαίσιος γιος τότε ρώτησε, «Μαντζούσρι, ποιος θα έχει πίστη σ’ αυτήν τη διδασκαλία;»
Ο Μαντζούσρι απάντησε, «Εξαίσιε γιε, αφού στο τελικό επίπεδο ούτε ο Τατάγκατα δεν έχει πίστη, ξέχνα τους Ακροατές, τους Πρατυέκα και όλους τους ακραίους που βασίζονται σε σημεία αναφοράς.»
Ο εξαίσιος γιος ρώτησε, «Μαντζούσρι, ποιος θα αποκτήσει βεβαιότητα σ’ αυτήν;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Βεβαιότητα θα αποκτήσουν όσοι, στο τελικό επίπεδο, δεν έχουν προσκόλληση σε κανένα φαινόμενο.»
Ο εξαίσιος γιος τον ρώτησε, «Ποιοι θα την εφαρμόσουν πραγματικά;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Όσοι δεν συγκεντρώνονται πραγματικά, στο τελικό επίπεδο, σε κανένα φαινόμενο.»
Ο εξαίσιος γιος τον ρώτησε, «Ποιοι θα έχουν πραγμάτωση;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Όσοι, στο τελικό επίπεδο, δεν πραγματώνουν κανένα φαινόμενο.»
Ο εξαίσιος γιος τον ρώτησε, «Μαντζούσρι, ποιοι είναι εκείνοι που στο τελικό επίπεδο δεν πραγματώνουν κανένα επίπεδο;»
Ο Μαντζούσρι απάντησε, «Εξαίσιε γιε, εκείνοι που στο σχετικό επίπεδο πραγματώνουν την παντογνωστική σοφία που είναι κοσμημένη με την υπέρτατη ιδιότητα.»
Ο εξαίσιος γιος είπε, «Μαντζούσρι, τι είδους φύση έχουν αυτοί;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο έχουν την αγέννητη φύση.»
Ο εξαίσιος γιος ρώτησε, «Μαντζούσρι, σε ποιανού τα χέρια θα καταλήξει αυτή η Σούτρα;»
Ο Μαντζούσρι απάντησε, «Εξαίσιε γιε, στο σχετικό επίπεδο, στα χέρια εκείνων που προσφέρουν το ιερό Ντάρμα σε όλα τα όντα.» [F.258.b]
Ο εξαίσιος γιος είπε, «Μαντζούσρι, με ποιον τρόπο αυτοί θα παραμένουν;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο θα παραμένουν στο αγέννητο, μη εμφάνιση και χωρίς ουσία.»
Ο εξαίσιος γιος είπε, «Μαντζούσρι, με ποιον τρόπο θα προχωρήσουν;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο θα προχωρήσουν μέσα στο αγέννητο, μη εμφάνιση και χωρίς ουσία.»
Ο εξαίσιος γιος είπε, «Μαντζούσρι, με ποιον τρόπο ο μη αναστρέψιμος Μποντισάτβα, το μεγάλο ον, θα πραγματώσει τη Φώτιση;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Εξαίσιε γιε, όποιος είναι μη αναστρέψιμος Μποντισάτβα, δεν υπάρχει περίπτωση και δυνατότητα να μην πραγματώσει τη Φώτιση.»
Ο εξαίσιος γιος είπε, «Μαντζούσρι, τι αφήνει πίσω ο Μποντισάτβα το μεγάλο ον;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο, ο Μποντισάτβα το μεγάλο ον αφήνει πίσω τις σκέψεις. Αφήνει πίσω τα επίπεδα των Ακροατών, των Πρατυέκα και των ακραίων που βασίζονται σε σημεία αναφοράς.»
Ο εξαίσιος γιος είπε, «Μαντζούσρι, τι δεν αφήνει πίσω ο Μποντισάτβα το μεγάλο ον;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Εξαίσιε γιε, ο Μποντισάτβα το μεγάλο ον, δεν αφήνει πίσω όλα τα φαινόμενα που είναι όμοια στο ότι δεν εμφανίζονται. Αν αναρωτιέσαι γιατί, επειδή στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα είναι όμοια στο ότι δεν εμφανίζονται και το ίδιο είναι και ο Μποντισάτβα το μεγάλο ον. Γι αυτό δεν τα αφήνουν πίσω.»
Ο εξαίσιος γιος τον ρώτησε, «Όταν μιλάμε για την ομοιότητα όλων των φαινομένων ως προς το ότι δεν εμφανίζονται, με ποιο φαινόμενο αυτό ορίζεται;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Η ομοιότητα όλων των φαινομένων ως προς το ότι δεν εμφανίζονται, ορίζει ότι στο τελικό επίπεδο δεν υπάρχει διαφοροποίηση.»

