Η ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Η Σούτρα του Μεγάλου Οχήματος
Διδασκαλία για την Σχετική και την Τελική Αλήθεια
Σεβασμός σε όλους τους Βούδες και Μποντισάτβα!
Έτσι άκουσα. Κάποτε ο Ευλογημένος βρισκόταν στο Ρατζαγκρά, στο Όρος Κορφή του Γύπα, μαζί με μια μεγάλη σάνγκα 8.000 μοναχών, 72.000 Μποντισάτβα καθώς και έξοχων γιών από τα πεδία της επιθυμίας και τα πεδία με μορφή. Εκεί ο Ευλογημένος, δίδαξε το Ντάρμα, τιμώμενος από την συγκέντρωση μιας ακολουθίας πολλών εκατοντάδων χιλιάδων όντων.
Παρών σ’ αυτή τη σύναξη βρισκόταν ο έξοχος γιος, Κύριος της Ειρήνης και της Γαλήνης. Αφού υποκλίθηκε στα πόδια του Ευλογημένου, γονάτισε με τα χέρια ενωμένα προς τη κατεύθυνση του Ευλογημένου και τον ρώτησε, «Ευλογημένε, που βρίσκεται [F. 245a]ο Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα τώρα; Εγώ ο ίδιος καθώς και όλοι εδώ Ευλογημένε, θα θέλαμε, αυτό το ανυπέρβλητο ον να μας διδάξει το Ντάρμα.»
Ο Ευλογημένος απάντησε, «Εξαίσιε γιε, αν κανείς ταξιδέψει ανατολικά αυτού του βουδικού πεδίου και περάσει 18.000 βουδικά πεδία, υπάρχει ένα βουδικό πεδίο με το όνομα Στολισμένος Κόσμος. Εκεί ζει τώρα και διδάσκει ο Τατάγκατα, ο Άξιος, ο Τέλειος Βούδας Ρατνακέτου. Ο Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα είναι εκεί τώρα.»
Ο εξαίσιος γιος Κύριος της Ειρήνης και της Γαλήνης είπε στον Ευλογημένο, «Ευλογημένε, θα ήταν υπέροχο, αν φτιαχνόταν ένα τέτοιο σημάδι, που μόλις το έβλεπε ο Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα, θα ήθελε να επιστρέψει εδώ. Ο λόγος είναι Ευλογημένε, πως κανείς δεν ακούει διδασκαλίες του Ντάρμα σαν κι αυτές που διδάσκει ο Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα, από τους Ακροατές, τους Πρατυεκαβούδα η από εκείνους τους Μποντισάτβα που βασίζονται σε σημεία αναφοράς. Κανείς άλλος εκτός από τον Τατάγκατα δεν μπορεί να διδάξει το Ντάρμα μ’ αυτόν τον τρόπο. Όταν ο Μαντζούσρι διδάσκει το Ντάρμα Ευλογημένε, όλες οι κατοικίες των δαιμόνων χάνουν τη λάμψη τους. Επιπλέον, όλοι οι δαίμονες γίνονται ανίκανοι να προκαλέσουν κακό. Κάθε αντίθεση νικιέται. Όσοι έχουν σημεία αναφοράς, μένουν χωρίς αναφορές. Το ιερό Ντάρμα επίσης παραμένει για πολύ καιρό. Ο Βούδας επίσης αγαλλιάζει μ’ αυτό και το εγκρίνει.»
Ο Ευλογημένος γνώριζε πως ο εξαίσιος γιος Κύριος της Ειρήνης και της Γαλήνης θα έκανε αυτή τη παράκληση κι έτσι έστειλε μια ακτίνα φωτός από την τρίχα ούρνα στα φρύδια του. Αυτή η ακτίνα φωτός φώτισε τον μεγάλο τρισχιλιόκοσμο με μεγάλη ακτινοβολία.[F.245.b] και διαπερνώντας τα 18.000 βουδικά πεδία, η έντονη λάμψη του διαχύθηκε σε όλον το Στολισμένο Κόσμο, το βουδικό πεδίο του Ευλογημένου, του Τατάγκατα, του Άξιου, Τέλειου Βούδα Ρατνακέτου.
Οι Μποντισάτβα ρώτησαν, «Ευλογημένε, για ποιον λόγο ο Τατάγκατα, ο Άξιος, ο Τέλειος Βούδας εξέπεμψε αυτή την ακτίνα φωτός;»
Ο Ευλογημένος Ρατνακέτου απάντησε, «Το έκανε για να καλέσει τον Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα. Γιατί; Για να επιστρέψει εκεί. Στην ακολουθία του Βούδα εκεί, υπάρχουν πολλοί Μποντισάτβα καθώς και πολλοί θεοί, νάγκα, γιάκσα, γκαντάρβα κ.α. Όλοι θέλουν να δουν και να ακούσουν τον Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα να διδάσκει το Ντάρμα.»
Ο Βούδας Ρατνακέτου είπε τότε στον Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα, «Μαντζούσρι, αφού ο Ευλογημένος Βούδας Σακυαμούνι και όλοι στην ακολουθία του θέλουν να σε δουν, πρέπει να πας σ’ αυτόν τον κόσμο Σάχα.»
«Ναι, Ευλογημένε» απάντησε ο Μαντζούσρι. «Είδα κι εγώ το σημάδι αυτό.»
Έτσι ο Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα μαζί με δέκα χιλιάδες Μποντισάτβα, προσκύνησαν στα πόδια του Βούδα Ρατνακέτου. Έκαναν τρεις φορές περιφορές γύρω από τον Ευλογημένο, Τατάγκατα, Άξιο, Τέλειο Βούδα Ρατνακέτου και μέσα σε μια στιγμή έφτασαν σ’ αυτόν το Σάχα κόσμο. Έφτασαν τόσο γρήγορα, όσο χρειάζεται από ένα δυνατό άτομο, να απλώσει και να μαζέψει το χέρι του. Μένοντας αόρατοι στον αέρα, έστειλαν μια τέτοια μεγάλη βροχή από αρωματικά, χρωματιστά και υπέροχα λουλούδια, που κανείς δεν είχε ξαναδεί ποτέ, για να τιμήσουν τον Ευλογημένο, Τατάγκατα, Άξιο, Τέλειο Βούδα Σακυαμούνι. Αυτή η μεγάλη βροχή από λουλούδια γέμισε ολόκληρο τον μεγάλο τρισχιλιόκοσμο, φτάνοντας μέχρι το γόνατο.
Όλη η συνάθροιση, βλέποντας αυτά τα λουλούδια είχε μείνει έκπληκτη και ρώτησε, «Ευλογημένε, ποιος έκανε αυτή τη μεγάλη βροχή από λουλούδια να πέσει;»
Ο Ευλογημένος απάντησε, «Ο Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα, μαζί με τη συνοδεία από δέκα χιλιάδες Μποντισάτβα, ήρθαν στον κόσμο Σάχα από τον Στολισμένο Κόσμο. Μένοντας αόρατοι, [F.246.b]έστειλαν αυτή τη μεγάλη βροχή από λουλούδια για να τιμήσουν τον Τατάγκατα.»
Η ακολουθία είπε, «Ευλογημένε, θέλουμε να δούμε τον Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα και τα μεγάλα όντα τους Μποντισάτβα.»
Τότε ο Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα και οι δέκα χιλιάδες Μποντισάτβα, κατέβηκαν από τον ουρανό. Αφού προσκύνησαν στα πόδια του ευλογημένου, ο Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα και τα μεγάλα όντα οι Μποντισάτβα, έκατσαν στις θαυματουργά εμφανιζόμενες θέσεις τους.
Τότε, ο εξαίσιος γιος Κύριος της Ειρήνης και της Γαλήνης, αφού προσκύνησε τον Ευλογημένο, είπε με ενωμένα τα χέρια του, «Ευλογημένε, όλοι μας θέλουμε να ακούσουμε, γι αυτό ζήτησε παρακαλώ από τον Μαντζούσρι να διδάξει.»
Ο Ευλογημένος απάντησε, «Εξαίσιε γιε, εσύ ο ίδιος πρέπει να το ζητήσεις.»
Έτσι, ο εξαίσιος γιος είπε, «Μαντζούσρι, θα ήταν υπέροχο αν μας έδινες μια διδασκαλία παρόμοια με αυτή που διδάσκεται στο βουδικό πεδίο του Ευλογημένου, Τατάγκατα Ρατνακέτου.»
Ο Μαντζούσρι απάντησε, «Στο τελικό επίπεδο, το Ντάρμα δεν έχει να κάνει με την δημιουργία προσκόλλησης, ούτε έχει να κάνει με τον τερματισμό της προσκόλλησης. Στο τελικό επίπεδο δεν υπάρχει δημιουργία θυμού, ούτε τερματισμός του θυμού. Στο τελικό επίπεδο δεν υπάρχει δημιουργία πλάνης, ούτε τερματισμός της πλάνης. Στο τελικό επίπεδο δεν υπάρχει δημιουργία σοφίας, ούτε τερματισμός της σοφίας.»
Ο εξαίσιος γιος είπε, «Μαντζούσρι, πως γίνεται αυτό;»
Ο Μαντζούσρι απάντησε, «Εξαίσιε γιε, στο αγέννητο δεν υπάρχει καμία γέννηση ούτε παύση. Στο τελικό επίπεδο, εξαίσιε γιέ, τα μεγάλα όντα [F.247.a] οι Μποντισάτβα, δεν έχουν καθόλου σκέψεις, δεν εμφανίστηκε καμία, δεν εμφανίζεται καμία και δεν θα εμφανιστεί καμία. Γιατί αυτό; Επειδή στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα είναι εγγενώς αγέννητα.»
Ο εξαίσιος γιος ρώτησε, «Μαντζούσρι, τι είναι αυτό που ο Τατάγκατα θέλει να δει πως εγκαταλείψαμε, μέσω της διδασκαλίας του;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Ο Τατάγκατα διδάσκει το Ντάρμα επειδή στο τελικό επίπεδο, τα φαινόμενα δεν έχουν εγγενή γέννηση ούτε εγγενή παύση. Γιατί; Επειδή τα μεγάλα όντα οι Μποντισάτβα, συγκεντρώνονται με ζήλο στην τελική αλήθεια. Όμως δεν συγκεντρώνονται με ζήλο στη σχετική αλήθεια.»
Ο εξαίσιος γιος είπε, «Μαντζούσρι, ποια είναι η τελική αλήθεια;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Εξαίσιε γιε, αν στο τελικό επίπεδο η τελική αλήθεια γινόταν αντικείμενο του σώματος, του λόγου και του νου, τότε θα ήταν η σχετική αλήθεια και όχι η τελική αλήθεια. Όμως εξαίσιε γιε, η τελική αλήθεια στο τελικό επίπεδο, υπερβαίνει κάθε σύμβαση. Δεν έχει ειδικές στιγμές, δεν εμφανίζεται, δεν παύει και είναι απαλλαγμένη από αντικείμενο έκφρασης, κάποια έκφραση, αντικείμενο γνώσης και γνώση. Εξαίσιε γιε, η τελική αλήθεια υπερβαίνει τα πάντα μέσα από το πεδίο της παντογνωστικής σοφίας που είναι προικισμένη με το ανώτερο όλων. Εξαίσιε γιε, δεν έχει εμπλοκή ούτε επιστροφή, αντιλήψεις ούτε σκέψεις. Στο τελικό επίπεδο δεν υπάρχει η πέρα όχθη, ούτε αυτή η όχθη ούτε κάτι στο μέσον. Εξαίσιε γιε, αν και κάνει κανείς αυτόν τον υπερβολικό ισχυρισμό πως, «Αυτή είναι η τελική αλήθεια», δεν είναι το ίδιο με το να πει πως, « Η τελική αλήθεια είναι κάπως έτσι.» Εξαίσιε γιε, η πραγματικότητα είναι αγέννητη, γι αυτό δεν ισχύουν οι συμβάσεις. Η τελική αλήθεια είναι αυτό στο οποίο, στο τελικό επίπεδο, δεν ισχύουν οι συμβάσεις. Γι αυτό δεν είναι το ίδιο με το να πούμε, «Η τελική αλήθεια είναι αυτή.» [F.247.b] Εξαίσιε γιε, ο Τατάγκατα, Άξιος, Τέλειος Βούδας λέει πως στο τελικό επίπεδο όλα τα φαινόμενα και όλοι οι όροι είναι ψεύτικα και απατηλά φαινόμενα.»
Ο εξαίσιος γιος είπε, «Πως γίνεται τότε να μην είναι ψεύτικο το Ντάρμα που διδάσκει ο Τατάγκατα;»
Ο Μαντζούσρι είπε, «Εξαίσιε γιε, στο τελικό επίπεδο ο Τατάγκατα δεν μιλά ψευδώς. Ούτε και αληθώς. Γιατί αυτό; Στο τελικό επίπεδο, εξαίσιε γιε, ο Τατάγκατα δεν έχει εμφανιστεί. Γι αυτό, στο τελικό επίπεδο δεν μιλά ούτε εσφαλμένα ούτε ορθά. Τι σκέφτεσαι εξαίσιε γιε; Οι εξηγήσεις που δίνονται από τις μαγικές δημιουργίες του Τατάγκατα είναι αληθινές ή απατηλές;»
Ο εξαίσιος γιος είπε, «Μαντζούσρι, οι εξηγήσεις που δίνουν οι μαγικές δημιουργίες του Τατάγκατα, δεν είναι ούτε αληθινές ούτε απατηλές. Γιατί αυτό; Επειδή στο τελικό επίπεδο Μαντζούσρι, δεν υπάρχει κάτι που να έχει πραγματικά αποδειχτεί πως είναι προβολή του Τατάγκατα.»

