Τότε ο Κύριος της Ειρήνης και της Γαλήνης ρώτησε τον Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα, «Μαντζούσρι, πως είναι η κοινότητα των Ακροατών που ανήκουν στον Ευλογημένο, Τατάγκατα, Άξιο, Τέλειο Βούδα Ρατνακέτου;»
Ο Μαντζούσρι απάντησε, «Στο τελικό επίπεδο, δεν είναι αφοσιωμένοι ακόλουθοι, αλλά ούτε και στρέφονται με αφοσίωση προς κάποιον άλλον. Στο τελικό επίπεδο, δεν ακολουθούν την οικογένεια, ούτε όμως εγκαταλείπουν την οικογένεια του Τατάγκατα. Στο τελικό επίπεδο, δεν ακολουθούν το Ντάρμα. Στο τελικό επίπεδο, δεν βλέπουν κανένα απολύτως Ντάρμα. Στο τελικό επίπεδο δεν κατέχουν τα οκτώ λανθασμένα ντάρμα ούτε όμως είναι ως προς την σχετική, απαλλαγμένοι από αυτά. [F. 250.b]
«Αν και σ το τελικό επίπεδο, δεν έχουν μπει στο ρεύμα, ως προς τη σχετική αλήθεια του κόσμου, υπερβαίνουν όλα τα κατώτερα πεδία. Στο τελικό επίπεδο, δεν ανήκουν σ’ αυτούς που τους υπολείπεται μία μόνο γέννηση, όμως στο σχετικό, επιστρέφουν με σκοπό να ωριμάσουν τα όντα. Στο τελικό επίπεδο, δεν ανήκουν σ’ αυτούς που δεν τους υπολείπεται μία μόνο γέννηση, όμως στο σχετικό απ όλα τα φαινόμενα δεν υπάρχει επιστροφή. Στο τελικό επίπεδο, δεν είναι Άξιοι όμως σε σχέση με τις κοσμικές συμβάσεις είναι άξιοι σεβασμού από όλο τον κόσμο μαζί και τους θεούς. Στο τελικό επίπεδο, δεν είναι Ακροατές, όμως χωρίς να τους αντιλαμβάνονται με νοητικό τρόπο, ακούν όλους τους ευλογημένους Βούδες.
«Ως προς το τελικό επίπεδο έχουν προσκόλληση ως προς το σχετικό όμως, είναι αλώβητοι από τα βάσανα της προσκόλλησης. Ως προς το τελικό επίπεδο έχουν θυμό ως προς το σχετικό όμως, είναι αλώβητοι από τα βάσανα του θυμού. Ως προς το τελικό επίπεδο έχουν πλάνη ως προς το σχετικό όμως, όλα τα φαινόμενα είναι απαλλαγμένα από το σκοτάδι. Ως προς το τελικό επίπεδο έχουν διαταραγμένα συναισθήματα, ως προς το σχετικό όμως, επιδιώκουν να δαμάσουν τα διαταραγμένα συναισθήματα όλων των όντων. Ως προς το τελικό επίπεδο βρίσκονται οριστικά στη μη προέλευση από την απαρχή, ως προς το σχετικό όμως, επαναγεννιούνται συνειδητά. Ως προς το σχετικό επίπεδο αποδέχονται τη κυκλική ύπαρξη, ως προς την τελική όμως ούτε προσκολλιούνται ούτε εγκαταλείπουν κανένα φαινόμενο.
«Ως προς το τελικό επίπεδο χωρίς έντονη επαγρύπνηση σχετικά με όλα τα φαινόμενα, βλέπουν χωρίς να κοιτούν. Ως προς το σχετικό όμως, εκπαιδεύονται στα θεμέλια της επαγρύπνησης. Ως προς το τελικό επίπεδο χωρίς να γνωρίζουν, ξέρουν πως όλα τα φαινόμενα είναι αγέννητα και ασταμάτητα. Από την άποψη της κοσμικής εμπειρίας όμως, εκπαιδεύονται στις τέλειες εγκαταλείψεις. Ως προς το τελικό επίπεδο δεν έχουν ούτε σώμα ούτε νου, όμως από την σχετική κοσμική άποψη έχουν πραγματώσει τις βάσεις των θαυματουργικών δυνάμεων. [F.251.a] Ως προς το τελικό επίπεδο δεν έχουν ικανότητες, ως προς το σχετικό όμως έχουν πραγματώσει όλες τις ικανότητες. Ως προς το τελικό επίπεδο χωρίς να βλέπουν, βλέπουν πως όλα τα φαινόμενα δεν έχουν κάποια ουσία. Όμως, για να εξαλείψουν την ιδέα και την νοητική αντίληψη αυτών που έχουν ιδέες και νοητικές αντιλήψεις, εκπαιδεύονται χωρίς να εκπαιδεύονται, στις δυνάμεις. Ως προς το τελικό επίπεδο για να γίνει κατανοητό πως όλα τα φαινόμενα στερούνται κάποιας ουσίας, εκπαιδεύονται, χωρίς να εκπαιδεύονται στους κλάδους της φώτισης. Αν και στο τελικό επίπεδο στερούνται κάποιας ουσίας, στο σχετικό επίπεδο εκπαιδεύονται στον δρόμο με τα μέσα της μη εκπαίδευσης. Ως προς το τελικό επίπεδο πραγματώνουν την ισότητα μέσα στα όρια της πραγματικότητας. Ως προς το τελικό επίπεδο, χωρίς εκπαίδευση, βλέπουν πως η ενόραση είναι μη προβάλλουσα. Ως προς το τελικό επίπεδο η γνώση τους γεννήθηκε έχοντας την αντίληψη πως η άγνοια δεν είναι κάτι που πρέπει να εξαντληθεί. Ως προς το τελικό επίπεδο δεν παρατηρείται ούτε η εξάλειψη ούτε η εμφάνιση.
« Παρόλο που βλέπουν όλα τα όντα και όλα τα βουδικά πεδία με τα μάτια τους, στο τελικό επίπεδο δεν βλέπουν τίποτα απολύτως. Παρόλο που βλέπουν τον θάνατο, την περιπλάνηση και την επαναγέννηση όλων των όντων πολύ καθαρά με το θείο τους μάτι, στο τελικό επίπεδο δεν βλέπουν τίποτα απολύτως. Παρόλο που βλέπουν όλες τις εμπειρίες και τη κίνηση του νου όλων των όντων με το μάτι της σοφίας τους, στο τελικό επίπεδο δεν γνωρίζουν τίποτα απολύτως. Παρόλο που βλέπουν όλα τα ντάρμα με το μάτι του ντάρμα, στο τελικό επίπεδο δεν βλέπουν τίποτα απολύτως. Παρόλο που εκτελούν όλους τους άθλους ενός Βούδα με το βουδικό τους μάτι, στο τελικό επίπεδο δεν κάνουν τίποτα απολύτως. Παρόλο που με το θεϊκό τους αυτί ακούν τις διδασκαλίες όλων των Ευλογημένων Βούδα, στο τελικό επίπεδο δεν ακούν τίποτα απολύτως. Παρόλο που με τον μοναδικό τους νου βλέπουν το νου όλων των όντων, στο τελικό επίπεδο δεν βλέπουν τίποτα απολύτως. Παρόλο που με τη σοφία της ενθύμησης τους ανακαλούν βέβαια την απαρχή του χρόνου, στο τελικό επίπεδο δεν ενθυμούνται τίποτα απολύτως. Παρόλο που επισκέπτονται τα ασύλληπτα βουδικά πεδία με τα μέσα των θαυματουργικών τους δυνάμεων, στο τελικό επίπεδο δεν υπάρχει πηγαιμός ή ερχομός. Παρόλο που τα πέπλα τους έχουν εξαντληθεί [F. 251.b] στο τελικό επίπεδο δεν υπάρχει κάτι να εξαντληθεί.
«Παρόλο που εμφανίζονται ως όντα, στο τελικό επίπεδο τα σώματά τους στερούνται αληθινής ύπαρξης. Παρόλο που μιλούν, στο τελικό επίπεδο η ομιλία τους δεν προφέρεται με τη μορφή των συλλαβών. Παρόλο που σκέπτονται, στο τελικό επίπεδο η σκέψη δεν είναι κάτι που μπορεί να εκφραστεί ως νου ή νοητικά φαινόμενα. Στο τελικό επίπεδο δεν εμφανίζονται ως μορφή, στο σχετικό όμως είναι κοσμημένοι με τα τριάντα δύο γνωρίσματα και τους στολίζουν τα έξοχα σημάδια των μεγάλων όντων. Τους κοσμούν οι συσσωρεύσεις αρετής και σοφίας. Το μεγαλείο τους είναι εκθαμβωτικό. Ο λόγος τους αντηχεί. Είναι μυρωμένοι με το βάλσαμο της πειθαρχίας. Τα λόγια που λέγονται με κακή πρόθεση δεν τους δημιουργούν διαταραγμένα συναισθήματα. Έχουν υπερφυσικές δυνάμεις. Η γνώση τους τούς απελευθερώνει[3] . Με την ευγλωττία τους κάνουν διακηρύξεις.
«Στο σχετικό επίπεδο, παράγουν προβολές με τα μέσα της σοφίας. Με το φως της σοφίας εξαφανίζουν το σκοτάδι. Με τη γνώση τους διαφωτίζουν. Η διδασκαλία τους δεν έχει όρια και αφομοιώνεται ως πραγμάτωση. Σ το σχετικό επίπεδο είναι το καταφύγιο για όλα τα όντα, και ως προς τα όντα που τα φροντίζουν αδιάκοπα οι Ευλογημένοι Βούδες- αλλά δεν τα φροντίζουν οι Ακροατές, οι Πρατυέκα και οι ακραίοι με σημεία αναφοράς-συνεχώς τα φροντίζουν επειδή είναι φωτισμένοι, γι αυτό σ το σχετικό επίπεδο η διδασκαλία τους δεν σταματά, η επαγρύπνησή τους είναι σαν τον ωκεανό, η απορρόφησή τους συγκρίνεται με του κεντρικού όρους και η υπομονή τους είναι σαν τη γη.
«Στο σχετικό επίπεδο, είναι γενναίοι στο να εξαλείφουν όλες τις σκέψεις, λάμπουν σαν τον ήλιο και εξαλείφουν το βαθύ σκοτάδι της άγνοιας. Λάμπουν σαν το φεγγάρι για να φωτίσουν τον κόσμο. Στο σχετικό επίπεδο είναι σαν τον κυβερνήτη για να προσελκύσουν τους άλλους. Σ το σχετικό επίπεδο είναι σαν τον Μπράχμα για να δαμάσουν το νου. Στο σχετικό επίπεδο είναι ασύγκριτοι με σκοπό να δαμάσουν το διάστημα. Στο σχετικό επίπεδο έχουν ακολουθήσει, αλλά στο τελικό επίπεδο δεν υπάρχει κάποιος που πηγαίνει, έρχεται ή παραμένει. Γιατί αυτό; Επειδή στο τελικό επίπεδο τα φαινόμενα δεν προβάλλουν.
«Εξαίσιε γιέ, αυτή είναι η πνευματική κοινότητα των Ακροατών που ανήκει στον Ευλογημένο, τον Τατάγκατα, τον Άξιο, τον Τέλειο και Ολοκληρωμένο Βούδα Ρατνακέτου. Επιπλέον, το ντάρμα που κατέχουν είναι ακόμα πιο ασύλληπτο από αυτό.»
Όταν ο Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα έδωσε αυτή τη διδασκαλία πέρα από σημεία αναφοράς τότε πεντακόσιοι μοναχοί, πεντακόσιοι λαϊκοί και πέντε χιλιάδες εξαίσιοι γιοι που είχαν σημεία αναφοράς, έκαναν αυτή την παράκληση: «Ευλογημένε, είθε κι εμείς να γίνουμε Ακροατές του Ευλογημένου, του Τατάγκατα, του Άξιου, του Τέλεια Ολοκληρωμένου Βούδα Ρατνακέτου.»
Ο Μαντζούσρι απάντησε, «Φίλοι μου, σ’ αυτό το βουδικό πεδίο δεν γεννιούνται όντα με σημεία αναφοράς! Φίλοι μου, εκεί γεννιούνται χωρίς να γεννηθούν, μόνο τα μεγάλα όντα οι Μποντισάτβα που είναι απαλλαγμένα από σημεία αναφοράς. Φίλοι μου, αν προσβλέπετε σ’ αυτό το πεδίο, θα πρέπει να εργαστείτε στην τελειοποίηση της γνώσης χωρίς σημεία αναφοράς. Φίλοι μου, όταν εργαστείτε στην τελειοποίηση της γνώσης χωρίς σημεία αναφοράς, τότε φίλοι μου, δεν θα είναι δύσκολο να ανακαλύψετε της παντογνωστική σοφία που είναι προικισμένη με την έξοχη όλων των ιδιοτήτων. Έτσι, δεν υπάρχει ανάγκη να αναφέρω πως θα γεννηθείτε στα καθαρά βουδικά πεδία!»
Ο εξαίσιος γιος Κύριος της Γαλήνης και της Ειρήνης ρώτησε τον Μαντζούσρι Κουμαραμπούτα, «Μαντζούσρι, πως είναι η βινάγια των Ακροατών; Και πως είναι η βινάγια των μεγάλων όντων των Μποντισάτβα;»
Ο Μαντζούσρι απάντησε, «Εξαίσιε γιε, η βινάγια που είναι γνωστή στους τρεις κόσμους είναι η βινάγια των Ακροατών. Στο σχετικό επίπεδο όμως, ως προς τη βινάγια των Μποντισάτβα, συγκεντρώνουν όλες τις συσσωρεύσεις των ριζών της αρετής, ανακουφίζουν όλα τα όντα και τα δαμάζουν με το να γεννιόνται στα τρία πεδία.
«Η βινάγια των Ακροατών είναι αντίθετη σε όλα τα διαταραγμένα συναισθήματα. [F.252.b]Όμως στο σχετικό επίπεδο, η βινάγια των Μποντισάτβα προχωρά παραπέρα με σκοπό να εξαλείψει τα διαταραγμένα συναισθήματα όλων των όντων.
«Η βινάγια των Ακροατών έχει επίγνωση ενός τόπου μόνο. Όμως στο σχετικό επίπεδο, η βινάγια των Μποντισάτβα έχει επίγνωση όλων των αμέτρητων και απεριόριστων κόσμων των δέκα κατευθύνσεων.
«Η βινάγια των Ακροατών διατηρεί την ισότητα ως προς όλους τους δαίμονες. Όμως στο σχετικό επίπεδο, η βινάγια των Μποντισάτβα διαταράσσει όλες τις τάξεις των δαιμόνων σε όλους τους αμέτρητους και απεριόριστους κόσμους των δέκα κατευθύνσεων και κατακτά όλες τις εχθρικές δυνάμεις.
«Η βινάγια των Ακροατών καθαρίζει τη ροή του νου ενός όντος. Όμως στο σχετικό επίπεδο, η βινάγια των Μποντισάτβα καθαρίζει τη ροή του νου όλων των όντων, κάνει να προβάλει η παντογνωστική σοφία και προκαλεί την εμφάνιση του πεδίου της σοφίας σε σχέση με όλα τα φαινόμενα.
«Τη βινάγια των Ακροατών συλλογίζεται ένα ον. Ενώ στο σχετικό επίπεδο, η βινάγια των Μποντισάτβα είναι η πρόθεση όλων των Βούδα του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος.
«Η βινάγια των Ακροατών, είναι σαν μια πέτρα που δεν μπορεί να διορθωθεί όταν σπάσει. Ενώ στο σχετικό επίπεδο, η βινάγια των Μποντισάτβα, είναι σαν το χρυσό και το ασήμι που μπορεί να διορθωθεί όταν σπάσει.
« Η βινάγια των Ακροατών δεν εμπεριέχει όλες τις διδασκαλίες του Βούδα και δεν έχει επιδέξια μέσα επίσης. Ενώ στη βινάγια των Μποντισάτβα στο σχετικό επίπεδο, υπάρχουν επιδέξια μέσα και εμπεριέχονται όλες οι διδασκαλίες του Βούδα.

