No module Published on Offcanvas position

 

 

Βασίλισσα των Ένδοξων Σούτρα, το Δοξασμένο Ανυπέρβλητο Χρυσό Φως

Περιεχόμενα


Κεφάλαιο 12ο

Το κεφάλαιο για την Βασιλική Πραγματεία με τίτλο

Οι Απαράβατοι Όρκοι των Θεϊκών Βασιλέων

 

Υποκλίνομαι στον Τατάγκατα Άρχατ, τον Τέλεια Φωτισμένο Ρατνα κουσου μαγκουνα σαγκαρα βαϊντουρια κανακαγκιρι σουβαρνα κατσανα πραμπασα σρι.

 

Υποκλίνομαι στον Τατάγκατα Άρχατ, τον Τέλεια Φωτισμένο Σακυαμούνι, που το σώμα του κοσμείται με εκατοντάδες χιλιάδες εκατομμύρια ιδιότητες και κάνει το φως αυτού του Ντάρμα να αστράφτει.

 

Υποκλίνομαι στην μεγάλη θεά Σρι, που είναι προικισμένη με αμέτρητες αρετές, σιτηρά και καλή τύχη.

 

Υποκλίνομαι στη μεγάλη θεά Σαρασβάτι, που είναι προικισμένη με τις αμέτρητες ιδιότητες της σοφίας.

 

«Τότε εκείνη τη στιγμή, ο βασιλιάς Μπαλεντρακέτου είπε στον γιο του βασιλιά Ρουτσιρακέτου, που ο ίδιος είχε ενθρονίσει και δεν βρισκόταν πολύ καιρό στο θρόνο. ‘Γιε μου, λίγο καιρό αφότου ενθρονίστηκα, πήρα από τον πατέρα μου τον βασιλιά Βαρεντρακέτου μια βασιλική πραγματεία που ονομάζεται Οι Απαράβατοι Όρκοι των Θεϊκών Βασιλέων. Για είκοσι χιλιάδες χρόνια κυβέρνησα αυτό το βασίλειο σύμφωνα με αυτή τη βασιλική πραγματεία και δεν θυμάμαι να υπήρξα στην λάθος πλευρά, ούτε για μια στιγμή σκέψης. Ποια είναι αυτή η βασιλική πραγματεία γιέ μου που ονομάζεται Οι Απαράβατοι Όρκοι των Θεϊκών Βασιλέων;’

 

‘Εκείνη τη στιγμή, ευγενή θεά, ο βασιλιάς Μπαλεντρακέτου δίδαξε καθαρά τους Απαράβατους Όρκους των Θεϊκών Βασιλέων, τη βασιλική πραγματεία, στον γιό του Ρουτσιρακέτου σε αυτούς τους στίχους:

 

Θα εξηγήσω τη βασιλική πραγματεία

που ωφελεί όλα τα όντα,

κόβει τις αμφιβολίες

και εξαλείφει κάθε αρνητικότητα.

Όλοι εσείς οι βασιλιάδες, ένας προς έναν,

αγαλλιάστε!

Με τα χέρια σας ενωμένα από σεβασμό, ακούστε

όλους τους Όρκους των Θεϊκών Βασιλέων.

 

Εδώ στο Βατζρακάρα, τον βασιλιά των βουνών,

όταν οι ανώτεροι θεοί συγκεντρώθηκαν,

όλοι οι κοσμικοί προστάτες σηκώθηκαν

για να ρωτήσουν τον Μπράχμα, τον θεό βασιλιά:

 

Μπράχμα, είσαι ο ανώτερος θεός.

Είσαι ο βασιλιάς των ντέβα.

Είθε να κόψεις τους ενδοιασμούς μας,

είθε να διαλύσεις τις αμφιβολίες μας.

 

Γιατί ο βασιλιάς που γεννιέται ανάμεσα στους ανθρώπους ονομάζεται ‘θεϊκός’;

Για ποιον λόγο λέγεται ‘θεϊκό τέκνο’;

Αφού γεννιέται στον κόσμο των ανθρώπων,

είναι βασιλιάς των ανθρώπων.

Πως οι θεοί κρατούν βασιλεία ανάμεσα στους ανθρώπους;’

 

Όταν ο άρχοντας Μπράχμα ρωτήθηκε μ’ αυτόν τον τρόπο

από τους προστάτες του κόσμου,

ο βασιλιάς των θεών Μπράχμα

αποκρίθηκε μ’ αυτόν τον τρόπο.

 

Επειδή οι προστάτες του κόσμου με ρώτησαν αυτό,

για το όφελος όλων των όντων

θα αποκαλύψω την υπέρτατη πραγματεία.

Θα εξηγήσω για την προέλευση των βασιλέων

που γεννήθηκαν στο πεδίο των ανθρώπων

και για τα μέσα με τα οποία

έγιναν βασιλιάδες στον τόπο τους.

 

Αφού τους ευλόγησαν θεϊκοί βασιλιάδες

μπήκαν στη μήτρα της μητέρας τους.

Πρώτα τους ευλόγησαν οι θεοί

και μετά μπήκαν στην μήτρα.

 

Αφού γεννήθηκαν στον ανθρώπινο κόσμο

έγιναν βασιλείς των ανθρώπων.

Γεννημένοι από θεούς,

για αυτό ονομάζονται ‘θεϊκά τέκνα’.

 

Δίνοντάς τους ένα μέρισμα από τις βασιλικές τους ιδιότητες

και λέγοντας, ‘Είσαι γιός των θεών’,

οι αρχηγοί θεοί των Τριάντα Τριών

δημιούργησαν έτσι ανθρώπους βασιλείς,

με σκοπό να σταματήσει η αρνητική συμπεριφορά,

να εμποδίσουν ότι είναι αντίθετο προς το Ντάρμα

και να φέρουν τα όντα στην ενάρετη συμπεριφορά,

ώστε να πάνε στα θεϊκά πεδία.

 

Οι βασιλείς των ανθρώπων-είτε είναι γκαντάρβα, ράκσασα,

παρία, άνθρωπος ή θεός- φέρνουν το τέλος στις αρνητικές πράξεις.

Αυτοί οι άρχοντες άνθρωποι, ευλογημένοι από τους θεούς

να δείχνουν τα αποτελέσματα της ωρίμανσης των πράξεων,

είναι σαν τους γονείς για όσους είναι ενάρετοι.

 

Τους έχουν ενδυναμώσει οι θεοί

για να δείχνουν τον καρπό των πράξεων-

των καλών πράξεων και

των κακών πράξεων της ζωής αυτής.

 

Όταν οι άρχοντες παραβλέπουν

τις αρνητικές πράξεις που διαπράττονται στη γη τους

και αποτυγχάνουν στο να αποδώσουν ωφέλιμη ανταπόδοση

σ’ αυτούς που διαπράττουν παρανομίες,

από την αμέλεια για τα παράνομα έργα

θα θριαμβεύσει ότι δεν είναι Ντάρμα.

 

Παρανομία και διαμάχες

θα ξεσπούν στο βασίλειο ξανά και ξανά.

Οι άρχοντες των θεών θα εξοργιστούν

στην ουράνια κατοικία των Τριάντα Τριών.

 

Όταν ο βασιλιάς παραβλέπει την παρουσία

της αρνητικότητας στο βασίλειό του

τότε οι μεγάλες παρανομίες

θα καταστρέψουν και θα ερημώσουν αυτή τη γη.

 

Στον ερχομό ενός ξένου στρατού

η χώρα θα υποκύψει τελείως.

Οι πόροι καθώς και η φυλή θα εξαφανιστούν.

Όσοι συγκέντρωσαν πλούτο

με πονηριά και απάτη,

θα καταληστέψουν ο ένας τον άλλον.

 

Όταν ο βασιλιάς δεν κάνει

αυτά για τα οποία του έχει δοθεί η βασιλεία,

γκρεμίζει το ίδιο του το βασίλειο

σαν τον αρχηγό ελέφαντα που καταστρέφει μια λιμνούλα με λωτούς.

 

Θα εμφανιστούν δυσμενείς άνεμοι,

θα πέσει δυσμενής βροχή,

ο ήλιος και η σελήνη θα είναι δυσμενείς

το ίδιο και οι πλανήτες και τα αστέρια.

 

Όταν ο βασιλιάς είναι αμελής,

πείνα θα πέσει στη γη.

οι σπόροι, οι σοδειές, τα λουλούδια και τα φρούτα

θα σταματήσουν να αναπτύσσονται και να ανθίζουν.

 

Όταν ο βασιλιάς παραβλέπει

αυτούς που δρουν αρνητικά στο βασίλειό του,

τότε στις κατοικίες των θεών

θα πέσει δυστυχία.

 

Οι βασιλείς των θεών

θα θρηνούν μεταξύ τους.

‘Άνομος είναι αυτός ο βασιλιάς, γιατί

παραμένει στην πλευρά των παρανόμων.’

 

Σύντομα, ο βασιλιάς θα υποστεί

την οργή των θεών.

Όταν οι θεοί δείξουν την οργή τους

το βασίλειο θα μαραζώσει.

 

Χάος και βία θα επικρατήσει στη γη,

και τα όπλα θα βγουν.

Κρυφές πράξεις, διαμάχες και ασθένειες

κάθε είδους θα ξεσπάσουν.

 

Οι άρχοντες των θεών

και οι ίδιοι οι θεοί θα τον αγνοήσουν.

Η γη θα γίνει ερείπιο

κι η οδύνη μόνο θα συντροφεύει τον βασιλιά αυτό.

 

Θα χάσει τους αγαπημένους του,

τα αδέλφια και τους γιούς του ακόμα.

Θα αποχωριστεί ακόμα και την αγαπημένη του γυναίκα,

κι οι κόρες του το θάνατο θα βρουν.

 

Κομήτες θα πέσουν

και με τον ίδιο τρόπο, ψεύτικοι ήλιοι θα σπείρουν

φόβο για ξένα στρατεύματα

και μεγάλη πείνα θα εμφανιστεί.

 

Ο πολύτιμος υπουργός, ο αγαπημένος του ελέφαντας

κι οι λατρεμένες του καμήλες θα πεθάνουν επίσης.

Οι άνθρωποι θα λεηλατούν ο ένας τον άλλον,

θα παίρνουν τα σπίτια, τους πόρους και τον πλούτο.

Από περιοχή σε περιοχή, σε όλη τη γη

με όπλα θα σκοτώνονται μεταξύ τους.

 

Οι διαμάχες, οι καυγάδες κι η εξαπάτηση

θα χωρίσουν τη γη.

Δαίμονες θα μπουν στο βασίλειο.

Τρομερές ασθένειες θα ξεσπάσουν.

 

Ακόμα κι οι σεβάσμιοι,

οι υπουργοί κι οι ακόλουθοί τους,

θα υποκύψουν στην πονηριά και την απάτη.

Όταν αυτοί που στερούνται αρετής

γίνονται σεβαστοί στη γη,

τότε οι έννομοι κι οι ενάρετοι

πάντα θα κατατρέχονται.

 

Όταν οι ασεβείς τιμώνται

και οι ενάρετοι καταδιώκονται,

τρία πράματα θα είναι ολέθρια εκεί-

τα αστέρια, το νερό και ο αέρας.

 

Όταν οι ασεβείς γίνονται αποδεκτοί,

τότε τρία πράγματα θα χαθούν τελείως,

η γεύση, η ουσία και η δύναμη του ανυπέρβλητου Ντάρμα,

η δύναμη των όντων και η ιδιότητες της γης.

 

‘Όταν εκτιμούνται οι διεφθαρμένοι

και ατιμάζονται οι ανυπέρβλητοι,

τότε τρία πράγματα θα εμφανιστούν εκεί,

πείνα, κεραυνοί και θάνατος.

 

Τα φρούτα και οι καλλιέργειες δεν θα έχουν καμία γεύση

ούτε περαιτέρω δραστικότητα.

Αυτές οι χώρες θα γεμίζουν

με όντα άρρωστα από ασθένειες.

 

Τα μεγάλα γλυκά φρούτα, θα γίνουν πικρά και ξινά.

Οι απολαύσεις των προηγούμενων εποχών

τώρα θα είναι γεμάτες με ατέλειωτη σύγχυση και

το παιγνίδι, το χιούμορ και η διασκέδαση

θα χάσουν τη γεύση της χαράς.

Τα φρούτα κι οι καλλιέργειες δεν θα έχουν δύναμη ούτε χυμούς.

Θα παύσουν να θρέφουν το σώμα, τα στοιχεία και τις αισθήσεις.

Ωχρά και χωρίς χρώμα τα όντα

θα γίνουν αδύναμα, αδύνατα, χωρίς αντοχή.

 

Αν και θα καταναλώνουν πολύ τροφή

θα παραμένουν ανεκπλήρωτα.

Η δύναμη, η αντοχή και η ενέργειά τους θα εξαφανιστούν.

Η χώρα θα μετατραπεί σε μια μάζα από όντα

χωρίς καμία ζωτικότητα.

 

Πολλά όντα θα μολυνθούν

από διάφορες ασθένειες.

Εξ αιτίας διαφόρων κανιβαλικών πράξεων,

θα εμφανιστούν δυσοίωνοι πλανήτες και αστέρια.

 

Όταν ο βασιλιάς δεν ακολουθεί το Ντάρμα

αλλά ανήκει σ’ αυτούς που δεν έχουν αρετή,

τότε τα τρία πεδία στη σφαίρα

των τριών κόσμων, θα χαθούν τελείως.

 

Όταν ο βασιλιάς είναι άδικος

και αγνοεί αυτούς που κάνουν αρνητικές πράξεις,

τότε τέτοιου είδους κακοτυχίες

θα πέσουν στο βασίλειό του.

 

Όταν παραβλέπει αυτούς που κάνουν αρνητικές πράξεις

ο βασιλιάς παραμελεί να ασκήσει τα καθήκοντά του

σύμφωνα με τον ρόλο που του έδωσαν

οι άρχοντες των θεών.

 

Όσοι κάνουν ενάρετες πράξεις

θα επαναγεννηθούν στις κατοικίες των θεών.

Όσοι κάνουν αρνητικές πράξεις

θα επαναγεννηθούν ανάμεσα στα πεδία των πρέτα,

των ζώων και των κολάσεων.

 

Όταν ο βασιλιάς αδιαφορεί για αυτούς

που συνεχίζουν να δρουν με αρνητικότητα στο βασίλειό του,

εξ αιτίας αυτών των πράξεων, οι θεοί θα πέσουν

από τον Πεδίο των Τριάντα Τριών.

 

Όταν ο βασιλιάς δεν εκπληρώνει τα καθήκοντά του,

δεν είναι πλέον ο γιός του προπάτορά του

κι οι βασιλείς των θεών

θα ρίξουν ατυχίες σ’ αυτή τη γη.

 

Όταν η γη του ρημάζεται

από αχαλίνωτη αταξία,

θα πρέπει να καταστείλει αυτά τα αδικήματα

και να ενθαρρύνει τις ενάρετες πράξεις.

Γι αυτό οι άρχοντες των θεών του έδωσαν

το αξίωμα της βασιλείας στο ανθρώπινο πεδίο.

 

Είναι αυτός που επηρεάζει το αποτέλεσμα

για τα όντα αυτής της ζωής,

με το να δείχνει

τα αποτελέσματα της ωρίμανσης των πράξεων,

των θετικών και αρνητικών.

Γι αυτό τον λόγο ονομάζεται ‘βασιλιάς’.

 

Για το δικό του και όλων των άλλων το όφελος,

για χάρη της τάξης του βασιλείου του,

τον ευλόγησαν και τον ενέκριναν πλήθος θεών.

Για να φέρει την αρμονία στο βασίλειό του,

θα πρέπει να αποκηρύξει τη ζωή και την εξουσία του

και να υποτάξει τους ασεβείς και τους αμαρτωλούς στη γη του.

 

Όταν ανέχεται την ανομία

και ηθελημένα αγνοεί τους παράνομους,

τότε δεν υπάρχει κανένας άλλος κίνδυνος

πιο τρομερός από αυτόν.

 

Καθώς το κακό και η ανομία θα εμφανίζονται

αν δεν διωχθούν όσοι είναι υπεύθυνοι,

η χώρα θα κυριευτεί

από απεχθείς εγκληματίες.

Σαν τις μεγάλες λίμνες που καταστρέφονται από τους ελέφαντες

έτσι θα καταστραφούν κι αυτές οι περιοχές.

 

Όταν χαθούν οι κατοικίες των θεών,

οι βασιλείς των θεών εξαγριώνονται.

Τότε κάθε τι σε εκείνο το πεδίο

είναι καταδικασμένο να έχει ατυχία.

 

Γι αυτό, όσοι κάνουν αρνητικές πράξεις

πρέπει να δαμάζονται σύμφωνα με το αδίκημά τους.

Στο πεδίο εκείνο που προστατεύεται επειδή τηρεί το Ντάρμα,

ο βασιλιάς του δεν θα πρέπει να κάνει αδικήματα.

 

Θα πρέπει να δίνει ακόμα και τη ζωή του για χάρη του δικαίου,

χωρίς ποτέ να υποκύπτει στη μεροληψία.

Αν ο βασιλιάς πάρει το μέρος

κάποιων ανθρώπων επειδή έχει μαζί τους δεσμούς ή όχι,

ή οποιουδήποτε άλλου ανθρώπου στο πεδίο του,

θα υποκύψει εντελώς στη μεροληψία.

 

Η δόξα και η φήμη εκείνου του βασιλιά

που είναι ενάρετος στο Ντάρμα, γεμίζει τα τρία πεδία

και κάνει ευτυχισμένους τους άρχοντες των θεών

στο πεδίο των Τριάντα Τριών.

 

Εκείνοι οι θεοί θα πουν:

 

‘Ο γιος μας στη Τζαμπουντβίπα είναι πολύ έντιμος βασιλιάς.

Εγκαθιστά τα όντα στον ενάρετο δρόμο

και διοικεί το πεδίο του σύμφωνα με το Ντάρμα.

Με τις ενάρετες πράξεις, ο βασιλιάς

βοηθά τα όντα να έρθουν στα πεδία μας.

 

Γεμίζει τις κατοικίες των θεών

με θεούς και τα θεϊκά τους παιδιά.

Καθώς διοικεί το πεδίο του σύμφωνα με το Ντάρμα,

εμείς οι βασιλείς των θεών είμαστε ευχαριστημένοι.’

 

Όντας ευχαριστημένοι, οι βασιλείς των θεών

θα προσφέρουν προστασία σ’ εκείνον τον βασιλιά των ανθρώπων.

Ο ήλιος, το φεγγάρι και παρόμοια

τα αστέρια θα κινούνται καλώς.

Οι άνεμοι θα εμφανίζονται την κατάλληλη στιγμή

κι οι βροχές επίσης θα πέφτουν την κατάλληλη εποχή.

 

Η ευημερία θα εξασφαλιστεί στα πεδία των θεών

και στο πεδίο του βασιλιά επίσης.

Οι θεοί με τα παιδιά τους

θα αφθονούν σ’ αυτό το μέρος.

 

Έτσι ο βασιλιάς θα αφήσει την άνετη ζωή του,

αλλά δεν θα εγκαταλείψει ποτέ το πετράδι του Ντάρμα.

Για να εξασφαλίσει την ευημερία του κόσμου,

θα αναζητά τη συντροφιά των ανυπέρβλητων,

θα τον κοσμεί πλήρως η αρετή, θα είναι ευτυχισμένος με τον λαό του

και θα αποκηρύξει κάθε παράπτωμα.

 

Προστατεύοντας το πεδίο του σύμφωνα με το Ντάρμα

και διδάσκοντας τους νόμους του Ντάρμα,

όσοι είναι ενάρετοι θα ενθαρρύνονται

και ο ίδιος θα απέχει από τις αρνητικές πράξεις.

 

Αφότου δαμαστούν ανάλογα

αυτοί που κάνουν αρνητικές πράξεις,

μια χρονιά αφθονίας θα επακολουθήσει.

Ο βασιλιάς που διοικεί τους υπηκόους του ειρηνικά,

θα έχει μεγαλοψυχία, φήμη και μεγαλείο.

 

‘Έτσι τελειώνει το δωδέκατο κεφάλαιο, το Κεφάλαιο για την Βασιλική Πραγματεία με τίτλο Οι Απαράβατοι Όρκοι των Θεϊκών Βασιλέων, από τη Βασίλισσα των Ένδοξων Σούτρα, το Ανυπέρβλητο Χρυσό Φως.

 


 iaogrlogo150


 

 

 s s s

heavens-bells-by-sonal-karkera

 

Lokah Samastah Sukhino Bhavantu

Ας είναι όλα τα όντα ευτυχή
Ας είναι όλα τα όντα μακάρια
Ας είναι όλα τα όντα σε ειρήνη

 ☸  

Βιβλιοθήκη

Ο Διαλογισμός φέρνει Σοφία. Η έλλειψη διαλογισμού μας αφήνει στην άγνοια. Να γνωρίζετε καλά αυτό που σας οδηγεί προς τα εμπρός και αυτό που σας κρατάει πίσω, και να επιλέξετε το μονοπάτι που οδηγεί στη Σοφία».

Σακυαμούνι Βούδδας