Ερωτήσεις σχετικά με την Βασίλισσα των Σούτρα, Ανυπέρβλητο Χρυσό Φως.
Στείλτε τις ερωτήσεις σας στο www.fpmt.org/golden_light_sutra/questions.asp
Beth Simon
1. Ποιες είναι οι ονομασίες των αρωματικών φυτών της Σαρασβάτι;
Όλα τα αρωματικά ιάματα που ονομάζει η θεά Σαρασβάτι, είναι φυτά με ιατρική ή θεραπευτική χρήση. Κάποια είναι βότανα, άλλα θάμνοι ή δέντρα.
Η λίστα που παρέχεται δεν έχει σκοπό την τελετουργική, φαρμακευτική ή καλλυντική τους χρήση αλλά δίνεται μόνο για διανοητική ικανοποίηση.
vacha Acorus calamus; Aroideae family; Ugragandha; Sweet Flag
gorochana Gall stone of a cow.
sprkka Anisomeles malabarica, a medicinal plant of the Labiatae family
shirisa Short for panchashirisa – a plant with five different parts used medicinally
shamyaka Also aragvadha. Cassia Fistula. Variously pudding-pipe tree, purging cassia, Indian laburnum, golden shower.
shami Prosopis cineraria; Hindi: Kejri, Jaanti; Kejri tree
indrabasta No Information
mahabhaga [Possibly maha bhagya; "great fortune"; sun yoga.]
jnamaka Possibly Holarrhena Antidysentrica; Herba malabarica
agaru Aquilaria Agallocha; Kala agar; a type of aloe.
tvach Possibly Toddalia Asiatica Lam; a type of pepper; Jangli mirch, wild or "jungle" pepper
shrivestaka Possibly Salix Caprea; (Goat’s) Willow; a fragrant shrub, Namraka, Vanjula, Abhra pushpa
resin of sarja Shorea robusta; Sal tree.
shallaki Boswellia Serrata, B. Thurifera; Indiana frankincense
guggulu oleogum resin derived from Balsamadendron mukuk; Burseraceae, Commiphora mukul
tagara Valeriana wallichi
patra Nirgundi patra; possibly Vitex or Chasteberry
shaileya Parmelia perlata; Charila, Dagad phool; stone flower
chandana sandalwood
manashila manosila: realgar, red arsenic sulfide, a red-orange pigment.
sarochana Possibly Vateria Indica L..; or, possibly related to the cypress tree
kushta Saussurea lappa, Aucklandia lappa; Costus
kunkuma Curcuma longa; turmeric
musta Cyperus rotundus; nutgrass
sharshapa Brassica nigra; black mustard or black mustard seed
nalada Spica nardi; nard, spikenard
chavya Piper cubeba; Cardamom seed
shukshmaila Ellateria cardamomum
ushira Vetiveria zizanioides; also Reshira, Sugandhimula, khus khus; vetiver
nagakesara Mesua ferrea; Ironwood or Magnolia
2. Η απαγγελία της Σούτρα γίνεται μεγαλόφωνα;
Πολλοί ρωτούν για τη διαφορά μεταξύ της σιωπηλής ανάγνωσης και της απαγγελίας. Αυτή η Σούτρα μας προτρέπει να την απαγγείλουμε και αναφέρεται συνεχώς στην απαγγελία, έτσι ώστε να μπορεί κανείς να την ακούσει.
Η σημασία να την λέμε, να την ακούμε, να κάνουμε τους άλλους να την ακούν και τα οφέλη, αποτελούν τις κύριες οδηγίες που διατρέχουν ολόκληρο το κείμενο.
Πολλά από τα κεντρικά πρόσωπα στη Σούτρα μας λένε να την απαγγέλουμε καθώς έτσι την ακούν και άλλοι. Η μεγάλη θεά Σρι κρατά στο νου της όσους απαγγέλλουν απλά και μόνο το όνομα της Βασίλισσας των Σούτρα, του Ανυπέρβλητου Χρυσού Φωτός. Η θεά της Γης Ντρντα επεκτείνεται πάνω στα οφέλη του να την ακούμε και να κάνουμε τους άλλους να την ακούν.
Σχετικά μ’ αυτό πιστεύω πως είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή η ιστορία του Σουσαμπάβα (ιστορία της γέννησης κάποιας προηγούμενης ενσάρκωσης του Βούδα).
Ο βασιλιάς Σουσαμπάβα ονειρεύεται τον Ρατνοτσάγυα (άλλο όνομα του Ακσόμπια). Όταν ξυπνά, τον πάνε στον Ρατνοτσάγυα, που διαμένοντας στο επίπεδο της τελικής αλήθειας κηρύττει συνεχώς την Σούτρα του Χρυσού Φωτός. Εξ αιτίας αυτής της συνάντησης, ο Σουσαμπάβα απαρνιέται τελείως τον κόσμο.
Στο τέλος της ιστορίας, ο Βούδας μας λέει πως η αρετή που απορρέει από την ακρόαση της Σούτρα του Χρυσού Φωτός και η αγαλλίαση απ αυτό, ισοδυναμεί με το να γεννηθεί κανείς ως Σάκρα, βασιλιάς των θεών, ως Τσακραβαρτίν, παγκόσμιος μονάρχης, και ακόμα ως κάποιον με τις απροσμέτρητες δέκα δυνάμεις.
3. Μπορούμε να έρθουμε σε επαφή και με άλλους που απαγγέλουν τη Σούτρα;
Γνωρίζουμε πως το κάρμα που δημιουργείται από την πράξη ενός ατόμου σε μια ομάδα, μοιράζεται σε όλους όσους κάνουν το ίδιο στην ομάδα. Γι αυτό, η ομαδική απαγγελία είναι μια σημαντική και δυνατή μέθοδος άσκησης στην Σούτρα του Χρυσού Φωτός.
Τα προηγούμενα δυο χρόνια (από το 2009)έγιναν αρκετές ανά τον κόσμο απαγγελίες με αποτέλεσμα να συγκεντρωθούν 1000 απαγγελίες. Αυτό είναι το καλύτερο είδος ομαδικής δραστηριότητας!
Στη ιστοσελίδα των Ωφελειών http://www.fpmt.org/golden_light_sutra/benefits.asp, υπάρχουν οι ωφέλειες από την απαγγελία και προτάσεις για την οργάνωση ομαδικών απαγγελιών. Κάποιοι συγκεντρώνονται στα κέντρα τους, κάποιοι άλλοι συνδέονται στο διαδίκτυο και συμμετέχουν από μακριά.
Το 2008, στην Μποντγκάγια, ο Λάμα Ζόπα μου είπε πως, πιστεύει ότι αυτοί που απαγγέλουν τη Σούτρα, είναι αρκετοί. Αυτές οι ομαδικές απαγγελίες είναι ο λόγος που συμμετέχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι.
4. Με ποιο τρόπο η Σούτρα σταματά τους πολέμους;
Αυτό είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο ερώτημα και καλύτερα να απαντηθεί από τον Ρίνποτσε. Πιστεύω πως έχει να κάνει με το γεγονός πως η Σούτρα είναι ένα κειμήλιο του νταρμακάγια και γι αυτό έχει τεράστια δύναμη- τη δύναμη του Βούδα. Πως το κάνει αυτό, είναι ένα τεράστιο θέμα που καλύτερα να απαντήσει ένας λάμα. Πως εμείς ξέρουμε ότι το κάνει, αυτό είναι εύκολο: βασιζόμαστε στο κύρος των κειμένων. Η ίδια η Σούτρα λέει επανειλημμένως πως λειτουργεί έτσι.
Επίσης, έχει να κάνει με τη εμπιστοσύνη στην συμβουλή του Ρίνποτσε και αυτού του είδους την αφοσίωση. Επειδή ο Ρίνποτσε αναφέρει συχνά τα αποτελέσματα που έχει κι επειδή ζητά να τη διαβάζει ο κόσμος στα μέρη όπου υπάρχει πόλεμος ή τρομοκρατία, τότε μπορούμε να εμπιστευτούμε ότι η Σούτρα έχει αυτή την επίδραση.
Πιθανόν να πρέπει να γίνουμε οι ίδιοι παντογνώστες ώστε να γνωρίζουμε τον τρόπο που γίνεται αυτό και να αντιληφθούμε τα πραγματικά γεγονότα.
5. Με ποιο μάντρα αυξάνεται η αρετή κατά την απαγγελία της Σούτρα;
Το μάντρα που συστήνει ο Ρίνποτσε πριν την απαγγελία των Σούτρα είναι το:
ΟΜ ΝΤΑΡΕ ΝΤΑΡΕ ΜΠΕΝΤΑΡΕ ΣΒΑΧΑ (Χ7)
Αυξάνει την αρετή από την απαγγελία ένα εκατομμύριο φορές. Πολύ καλό!
6. Η Σούτρα μας παροτρύνει να καθαριστούμε πριν την ακρόαση. Τι σημαίνει αυτό; Θα πρέπει να πλύνουμε και να καθαρίσουμε όλο το μέρος;
Ο Λάμα Ζόπα είπε πρόσφατα πως θα πρέπει να καθαρίζουμε το σώμα, «το στόμα, τα χέρια και τα πόδια.» Είπε επίσης πως θα πρέπει να έχουμε «ενάρετο πνεύμα».
Αν είστε Βουδιστής, ίσως είναι καλό να προσθέσετε και τον καθημερινό εξαγνισμό του λόγου.
7. Γιατί υπάρχουν τόσες πολλές εκδοχές της Σούτρα;
Ακόμα και πριν το πρόσφατο ενδιαφέρον, η Σούτρα υπήρχε ήδη σε πολλές ασιατικές γλώσσες, όπως τα Σανσκριτικά, τα Κοτανέζικα, τα θιβετανικά, τα Μογγολικά, στα Οϊράτ (Oirat), στα Κινέζικα και στα Ιαπωνικά. Οι μεταφράσεις στα Μογγολικά έγιναν από τα Θιβετανικά.
Στα Θιβετανικά υπάρχουν τρεις εκδόσεις. Και τις τρεις τις βρίσκουμε σε κάθε επανέκδοση του Κανγκιούρ.
Η σύντομη έκδοση με τα 18 κεφάλαια υπάρχει στην ιστοσελίδα του FPMT και μέχρι τώρα αυτή είχε μεταφραστεί στα Αγγλικά. Η μεσαία με τα 29 κεφάλαια και η εκτενής με τα 31, και οι δυο εμπεριέχουν τη σύντομη έκδοση των 18 κεφαλαίων, αν και μερικά κεφάλαια ή τμήματα από τα κεφάλαια έχουν ταξινομηθεί με διαφορετικό τρόπο. Η μεσαία και η εκτενής έκδοση επίσης, έχουν κάποιο κείμενο που δεν υπάρχει στη σύντομη. Η εκτενής διαφέρει από τη μεσαία λόγω του ότι έχει δυο ακόμα κεφάλαια.
Σύμφωνα με την επιθυμία του Λάμα Ζόπα Ρίνποτσε, μεταφράζω το 31 κεφάλαιο από τα θιβετανικά. Μόλις τώρα τέλειωσε η μετάφραση από τα Μογγολικά! Ο Ρίνποτσε είπε πως συνάντησε τη Σούτρα εξαρχής στη Μογγολία και απ ότι έχω διαβάσει, εκεί χρησιμοποιείται και τιμάται πολύ, κυρίως το 29ο κεφάλαιο.
8. Τα γεγονότα που αναφέρονται στη Σούτρα είναι με χρονολογική σειρά;
Η ταξινόμηση των κεφαλαίων στη Σούτρα, δεν έχει γίνει σύμφωνα με την χρονολογική σειρά των γεγονότων.
9. Πριν την απαγγελία της Σούτρα ποιες προσευχές πρέπει να λέμε;
Ο Ρίνποτσε δεν έχει αναφέρει συγκεκριμένες προσευχές, του έχω κάνει όμως σχετική ερώτηση. Φυσικά, η λήψη προστασίας, της μποντιτσίτα, η προσφορά του μάνταλα και η επτάπτυχη προσευχή είναι ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσει μια απαγγελία ή οποιαδήποτε άσκηση.
Επίσης ο Ρίνποτσε έχει πει πως είναι καλό να λέμε το μάντρα ΟΜ ΝΤΑΡΕ ΝΤΑΡΕ ΜΠΕΝΤΑΡΕ ΣΒΑΧΑ επτά φορές.
10. Ποια είναι η θεά Μποντισατβασαμουτσάγυα;
Η θεά Μποντισατβασαμουτσάγυα είναι μια Μποντισάτβα όπως υποδεικνύει και το όνομα. Η σανσκριτική λέξη σαμουτσάγυα σημαίνει συλλογή, συνάθροιση. Σ’ αυτήν την περίπτωση πιθανόν η συλλογή να αναφέρεται στα τέλεια έργα των Μποντισάτβα ή τις ιδιότητες, ή στο τελικό αποτέλεσμα ή στην συλλογή όλων των Μποντισάτβα.
Στην περίπτωση της Σούτρα του Χρυσού Φωτός, η Μποντισατβασαμουτσάγυα λειτουργεί ως η υποβολέας του Βούδα Σακυαμούνι, όπως ο Σαρβασούρα, ο Μαϊτρέγια και ο Μπαϊσατζιασένα στην Sanghata Sutra, ή ο Ανάντα σε άλλες Σούτρες. Θέτει, δηλαδή, ερωτήσεις που κάνουν τον Βούδα να πει ιστορίες και να δώσει εξηγήσεις.
Στην εκτενή έκδοση της Σούτρα, η θεά Μποντισατβασαμουτσάγυα είναι παρούσα συνεχώς.
11. Γιατί αυτή η Σούτρα είναι τόσο σημαντική;
Ο Λάμα Ζόπα μας παροτρύνει να λέμε αυτήν τη Σούτρα και ενθαρρύνει και άλλους να την απαγγείλουν. Μας έχει πει για τα θαυμαστά της οφέλη και για την ιδιαίτερη σύνδεση της Σούτρα με τον κόσμο μας (την Τζαμπουντβίπα) καθώς και τα οφέλη που θα έχουν οι αρχηγοί των χωρών του κόσμου.
12. Θα υπάρξει κάποιος οδηγός για την προφορά ή το νόημα των ονομάτων;
Να είστε βέβαιοι πως η απαγγελία είναι ωφέλιμη, ακόμα κι αν η προφορά δεν είναι ίδια με κάποιου που είναι λόγιος στα Σανσκριτικά. Ακόμα και η προφορά των σημερινών λογίων διαφέρει από εκείνη του παρελθόντος.
Μια απλή μέθοδος είναι να κόψετε το όνομα σε τμήματα.
13. Ποια είναι τα διάφορα είδη όντων που αναφέρονται;
Οι Τέσσερις Μεγάλοι Βασιλείς (Λοκαπάλα, Φύλακες του Κόσμου) έχουν σχέση με τις τέσσερις κύριες κατευθύνσεις, βορράς, νότος, ανατολή, δύση. Έχουν ορκιστεί να προστατεύουν τις διδασκαλίες του Βούδα και αυτούς που ασκούνται στις διδασκαλίες στο πεδίο της επιθυμίας. Πολλές φορές όσοι ακολουθούν τις βουδιστικές διδασκαλίες είναι μπίκσου ή μπικσούνι (μοναχοί ή μοναχές με πλήρεις όρκους), ουπάσακα ή ουπάσικα (άντρες και γυναίκες με τους όρκους των λαϊκών).
‘Όλα τα όντα που αναφέρονται στη Σούτρα ανήκουν στο πεδίο της επιθυμίας. Ανεξάρτητα από το μέρος που θα γεννηθούν στο πεδίο της επιθυμίας, ή γέννησή τους σχετίζεται με το κάρμα και την πλάνη. Επομένως, οι θεοί και οι θεές, από τον Σάκρα (Ίντρα) τον βασιλιά των θεών μέχρι τη Σρι τη θεά της ευνοϊκότητας, κανένας δεν έχει κάποια μόνιμη, αμετάβλητη ύπαρξη. Περιπλανιόνται στη σαμσάρα όπως κάνουν και τα ζώα ή οι άνθρωποι.
Στη Σούτρα αυτή, δίνεται σημασία στα κίνητρα των πράξεων και στα αποτελέσματα των κατοίκων του πεδίου της επιθυμίας και ειδικότερα όσων έχουν γεννηθεί ως άνθρωποι καθώς και σε διάφορα είδη όντων που μπορούν να ακούσουν, να ωφεληθούν ή να προστατέψουν τις διδασκαλίες του Βούδα.
Οι ασούρα, κινάρα, γκαρούντα, γιάκσα και μαχοράγκα είναι επίσης κοσμικά όντα.
14. Θα πρέπει να απαγγέλλουμε τη Σούτρα αυτή ως μέθοδο επηρεασμού των πολιτικών εκλογών;
Ο Ρίνποτσε έχει αναφέρει τα καλά που φέρνει η απαγγελία της Σούτρα στους αρχηγούς των κρατών και στους ανθρώπους των χωρών αυτών που οι ηγέτες τους την απαγγέλλουν. Ο Ρίνποτσε είπε για την πρόταση να γίνεται μια απαγγελία στον πρόεδρο της Μογγολίας κάθε χρόνο. Έχει επίσης πει πως είναι ο καλύτερος τρόπος για να έρθει ειρήνη στη χώρα και αρμονία μεταξύ των ανθρώπων.
Μέχρι σήμερα όμως δεν έχει αναφέρει κάτι για την απαγγελία ως μέσο για να επηρεαστούν κάποιες εκλογές. Κάποιοι ωστόσο, έχουν αφιερώσει την απαγγελία τους σε συγκεκριμένες εκλογές και μπορείτε να δείτε αυτές τις αφιερώσεις στην ιστοσελίδα www.fpmt.org/golden_light_sutra/default.asp#exp
15. Είναι αποδεκτό να απαγγέλλει κανείς το ίδιο κεφάλαιο αντί να τη διαβάζει όλη; Μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς ένα συγκεκριμένο κεφάλαιο ως ιδιαίτερη άσκηση;
Η απαγγελία της Σούτρα είναι μια πολύ βαθιά άσκηση με απίστευτα οφέλη. Μέσα της περιέχονται παράγραφοι για να κάνει κανείς προσευχές, ασκήσεις συσσώρευσης αρετής, για να εξαγνίσει την αρνητικότητα, να αναπτύξει απάρνηση, έλεος και σοφία, μποντιτσίτα και για να κάνει εκτενείς αφιερώσεις.
Στην Κίνα και την Ιαπωνία, ασκούσαν το κεφάλαιο της Εξομολόγησης, ως ξεχωριστή άσκηση εξαγνισμού.
Κι εγώ έχω προσθέσει στις καθημερινές μου απαγγελίες την προσευχή,
Γι όσους δεν έχουν καταφύγιο, βάση, στήριγμα ή φίλο,
είθε να γίνω το υπέρτατο καταφύγιο, η βάση τους, το στήριγμα και ο φίλος.
16. Υπάρχει διαθέσιμη κάποια ηχογράφηση της Σούτρα;
Κάποιοι μου έχουν αναφέρει πως έχουν μαγνητοφωνήσει τον εαυτό τους κατά την απαγγελία και τα έχουν ανεβάσει σε ιστοσελίδες τους. Δεν γνωρίζω αν είναι ολοκληρωμένες απαγγελίες.
Το παρόν σχέδιο είναι, πως μόλις τελειώσει η καινούργια μετάφραση της Σούτρα θα γίνει και μια ωραία μαγνητοφώνηση που θα είναι διαθέσιμη με διάφορους τρόπους.
17. Μπορούμε να απαγγέλλουμε τα ονόματα των Βούδα και Μποντισάτβα στο Κεφάλαιο 10 της σύντομης εκδοχής, ώστε να θυμηθούμε τις προηγούμενες ζωές μας;
Ασφαλώς και μπορείς να χρησιμοποιήσεις συγκεκριμένα κομμάτια αυτής της βαθιάς Σούτρα για συγκεκριμένα αποτελέσματα ή ασκήσεις. Αυτό γίνεται κι από άλλους. Στη Σούτρα αναφέρεται πως το να θυμηθεί κανείς τις προηγούμενες ζωές του, είναι αποτέλεσμα κάποιων συγκεκριμένων ενάρετων ασκήσεων. Αυτό επίσης είναι και αποτέλεσμα κάποιας μεγάλης επίτευξης και αναφέρεται και σε άλλες διδασκαλίες του Βούδα.
Αυτό όμως που οι δάσκαλοι και οι διδασκαλίες μας λένε, πως το κίνητρό μας και οι πράξεις μας πρέπει να κατευθύνονται στην ευεργεσία των άλλων. Όταν ασκούμαστε ορθά στο Ντάρμα, τότε η καρδιά μας γίνεται πιο αγνή και ο νους μας πιο καθαρός. Κάτι τέτοιο, όπως το να θυμηθούμε τις προηγούμενες ζωές μας ή άλλες υπερφυσικές ικανότητες, δεν είναι αυτοσκοπός.
Οι σημαντικές δραστηριότητες είναι η καθαρή απάρνηση, το έλεος και η σοφία. Το καλύτερο κίνητρο και ο καλύτερος στόχος είναι η καλλιέργεια μιας αληθινά καθολικής ευθύνης, η εξάλειψη της λατρείας του εαυτού και το αυθόρμητο ενδιαφέρον για τους άλλους.
Όπως λέει κι ο Λάμα Ζόπα, αν δίνει κανείς προσοχή στις πράξεις του παρόντος, δεν θα χρειάζεται να ανησυχήσει για τις μελλοντικές επιτεύξεις.
18. Η Σούτρα ‘Χρυσό Φως έχει μεταφραστεί ’ και σε άλλες γλώσσες;
Έχει μεταφραστεί σε 15 γλώσσες και μέχρι τις 14 Νοεμβρίου 2019 έγιναν 48.291 απαγγελίες σε 90 χώρες.
19. Στις σελίδες του Θιβετανικού κειμένου υπάρχουν κάποιες μορφές από σκαλιστό ξύλο. Ποιες είναι; Τι σχέση έχουν με τη Σούτρα;
Θιβετανικό κείμενο: http:www.fpmt.orgteacherszopaadvicepdfgoldenlight21chapterstibetn.pdf.
Οι δυο θεές Μποντισάτβα Μαχαπρατισάρα και Μαχασιταβάτι μαζί με άλλες δυο ή τρεις ανάλογα την παράδοση (Μαχασαχάσρα Πραμαντάνι, Μαχαμαγιούρι, Μαχαμαντρανουσαρίνι) είναι προστάτιδες. Η Μποντισάτβα Μαχαπρατισάρα, όπως και ο Βούδας Ρατνακέτου (Ρατνασαμπάβα) σχετίζεται με τον νότο. Προστατεύει από κάθε μορφή αρρώστιας και τα αποτελέσματα των προηγούμενων αρνητικών πράξεων. Η Μποντισάτβα Μαχασιταβάτι όπως και ο Βούδας Αμιτάγιους (Αμιτάμπα) σχετίζεται με τη δύση. Προστατεύει από τους κινδύνους που επιφέρουν οι πλανήτες, τα άγρια ζώα και τα δηλητηριώδη φυτά. Στο κεφάλαιο ¨Έπαινος από όλους τους Μποντισάτβα’, είναι εκεί, παρούσες με τους άλλους Μποντισάτβα.
20. Θα υπάρξουν κι άλλες εκδόσεις της Σούτρα;
Έχουν υπάρξει πολλές αιτήσεις για μια μέθοδο γραφής της Σούτρα με τον τρόπο που έχει γραφτεί η Sanghata Sutra. Κι η ίδια η Sanghata Sutra δίνει έμφαση στη μεγάλη αρετή που δημιουργείται με την ανάγνωσή της, αλλά και την ακόμα μεγαλύτερη αρετή που δημιουργείται με την καταγραφή της. Αυτή μπορεί να είναι και η βάση της απόφασης του Λάμα Ζόπα να την καταγράψει ο ίδιος, ώστε να είναι και στη διάθεση των άλλων για να κάνουν το ίδιο. Στη Σούτρα Χρυσό Φως, ο Βούδας μας παρακινεί συνεχώς να την διαβάζουμε, να την απαγγέλουμε, να την απομνημονεύσουμε, να κάνουμε και τους άλλους να την ακούσουν και να βοηθήσουμε στην εξάπλωσή της ώστε να την ακούσουν και οι άλλοι. Στο 7ο κεφάλαιο της σύντομης έκδοσης, ο Βούδας και οι τέσσερις Μεγάλοι Βασιλείς, περιγράφουν την μεγάλη ευδαιμονία που θα βιώσει ο άρχοντας εκείνος που θα ακούσει τη Σούτρα από κάποιο μοναχό που θα τη διδάξει. Και οι θεότητες τονίζουν πως θα βοηθήσουν την απαγγελία.
Στο 10ο κεφάλαιο της σύντομης έκδοσης, η Θεά της Γης Ντρντα, μιλά για το μεγάλο όφελος που δημιουργείται αν την ακούσει κάποιος, αν κάνει και τους άλλους να την ακούσουν και αν συζητήσει με άλλους για την ακρόαση αυτή.
Ο Ρίνποτσε ενθαρρύνει πολύ τον κόσμο να απαγγείλουν ακόμα και μια σελίδα την ημέρα.
21. Θα μπορούσε να γίνει απαγγελία στο Θιβέτ;
Αυτή είναι μια υπέροχη ιδέα! Πέρσι το καλοκαίρι ο Λάμα Ζόπα, μιλώντας για τα οφέλη της απαγγελίας της Σούτρα, ανέφερε πως ένα όφελος θα ήταν πως η Κίνα θα γινόταν βουδιστική και πως η καταπίεση στο Θιβέτ θα σταματούσε. Πρόσφατα ανέφερε την ιδέα του να πάρει τη Σούτρα στο Θιβέτ και να βάλει μοναχούς να την απαγγέλουν ώστε να αλλάξει η κατάσταση. Πιθανόν να μπορούσαμε να οργανώσουμε ένα ταξίδι στο Θιβέτ, αφού είναι αρκετών ανθρώπων η επιθυμία να απαγγείλουν τη Σούτρα στο Θιβέτ.
22. Είναι αναγκαίο να διαβάσουμε όλη τη Σούτρα σε μια περίοδο; Αν δεν την τελειώσουμε, μπορούμε να συνεχίσουμε από εκεί που σταματήσαμε στην επόμενη περίοδο;
Ναι, φυσικά. Κάθε φορά, άρχισε πάλι από εκεί που σταμάτησες. Ένα όφελος από αυτό είναι πως θα εξοικειωθείς με αυτή τη βαθιά Σούτρα. Ο ίδιος ο Βούδας αναφέρει πως είναι πολύ μεγάλο το όφελος ακόμα κι αν διαβάσει κανείς ένα τετράστιχο.
23. Μεγάλο μέρος της Σούτρα αναφέρεται στην ίδια τη Σούτρα και το όφελος που προκύπτει από την απαγγελία της. Γιατί γίνεται αυτό;
Έχεις δίκιο. Η Σούτρα αναφέρεται συνεχώς στον εαυτό της. Αυτό γίνεται εσκεμμένα. Αυτή η Σούτρα (υπάρχουν και άλλες) έχει την εξαιρετική ιδιότητα να δημιουργεί όφελος με την ίδια την απαγγελία. Αυτό σημαίνει πως αποκτά ύπαρξη κάθε φορά που απαγγέλλεται.
Οι ιστορίες του Βούδα που αναφέρονται στη Σούτρα δουλεύουν με πολλούς τρόπους. Ένας είναι, πως εμείς που είμαστε παρόντες, ακούμε τον τρόπο με τον οποίο η Σούτρα αυτή έκανε τους άλλους να κάνουν μεγάλες προσευχές, να αποκτήσουν πραγματώσεις και να απαλλαχτούν από τον ωκεανό της δυστυχίας. Ένας άλλος είναι πως την ίδια στιγμή που εμείς την ακούμε, την διαβάζουμε και απαγγέλουμε τις ιστορίες και τις εξηγήσεις, κάνουμε το ίδιο, εξ αιτίας της αρετής που προκύπτει από την ακρόαση και την απαγγελία της. Γι αυτό το λόγο στην αρχή ο Βούδας μας ενθαρρύνει να είμαστε συγκεντρωμένοι.
24. Για ποιο λόγο απαγγέλουμε μια Σούτρα αντί για μια άλλη; Απαγγέλουμε αυτή τη Σούτρα για συγκεκριμένους λόγους και πως ξέρουμε ποια Σούτρα να απαγγείλουμε;
Παραδοσιακά, συγκεκριμένες Σούτρες σχετίζονται με συγκεκριμένα είδη δραστηριότητας, γεγονότα και προσευχές. Ο Λάμα Ζόπα μας ενθαρρύνει να την απαγγείλουμε για να αποτραπούν οι φυσικές καταστροφές, να σταματήσει η τρομοκρατία και άλλα συμβάντα ειδικά αυτού του κόσμου. Επίσης βοηθά στην εξάλειψη των εμποδίων ως προς την ολοκλήρωση έργων για τη διατήρηση και την εξάπλωση του Ντάρμα.
25. Ποιο μέρος είναι κατάλληλο για απαγγελία και τι προσφορές μπορούμε να κάνουμε;
Πριν την απαγγελία, προσπάθησε να καλλιεργήσεις το αίσθημα αγάπης προς τους άλλους κι έχε ένα καλό κίνητρο. Αν είσαι βουδιστής, κάνε τη προστασία, μποντιτσίτα, πάρε τη δέσμευση να απαλλάξεις τα όντα από τη δυστυχία. Μπορείς να κάνεις και το μάνταλα. Παντού μπορείς να κάνεις την απαγγελία, χρησιμοποίησε τη σοφία σου για να δεις αν ο χρόνος και η θέση είναι κατάλληλα.
26. Ποια είναι η σφαίρα της δραστηριότητας των Βούδα; Τι είναι το Νταρμαντάτου;
Στα Σανσκριτικά η λέξη νταρμαντάτου είναι σύνθετη, ντάρμα και ντάτου. Κάθε τμήμα της λέξης έχει πολλά νοήματα, όπως γίνεται και με τις πιο πολλές σύνθετες λέξεις στα Σανσκριτικά. Στη Σούτρα, σημαίνει τον αληθινό χώρο, κατάσταση, διάσταση, στοιχεία της ύπαρξης. Δεν πρόκειται για κάποιο ‘πραγματικό’ χώρο αν και χρησιμοποιείτε ως σύμβολο ή μεταφορά στη Σούτρα. Για παράδειγμα, με τον ίδιο τρόπο χρησιμοποιείτε και η στούπα ως σύμβολο.
Σε σχέση με έναν Βούδα, η λέξη νταρμαντάτου υποδηλώνει την πραγμάτωση της κενότητας του Βούδα. Το νταρμακάγια, το αληθές σώμα ενός Βούδα, είναι η πανταχού παρούσα μη δυαδική πραγμάτωση της κενότητας όλων των φαινομένων.
Στη Σούτρα, όταν ο Βούδας πρόκειται να μεταδώσει τη Σούτρα, μπαίνει ή διαμένει στο νταρμαντάτου, την απόλυτη φύση της πραγματικότητας. Αυτό μας θυμίζει τη Σούτρα της Καρδιάς, όπου ο Βούδας βρισκόταν σε διαλογισμό πάνω στην ‘εμφάνιση του απόλυτου’ και την ίδια στιγμή παρακινούσε τους άλλους να εξετάσουν το νόημα της κενότητας και τη φύση της πραγματικότητας.
Στο Freedom from Extremes: Gorampa’s Distinquishing the Views 2007, αναφέρεται πως το νταρμαντάτου είναι απελευθέρωση από την πολυπλοκότητα. Οι Βούδες είναι απαλλαγμένοι από την διανόηση, τη δυαδική σκέψη και δεν αντιλαμβάνονται την εκδήλωση των φαινομένων ως υπαρκτά αληθινά και ανεξάρτητα.
27. Στο Κεφάλαιο της Τίγρης, ο Βούδας λέει, ‘Εγώ ο Τατάγκατα υπήρξα ο πρίγκιπας Μαχασάτβα, που βοήθησα την τίγρη. Πότε συνέβη αυτό το συμβάν;
Το ον που έγινε ο Γκούρου Σακυαμούνι, είχε αμέτρητες επαναγεννήσεις για αμέτρητα κάλπα, και κάθε φορά έκανε πράξεις που οδήγησαν στη Φώτισή του και όπως αναφέρει ο ίδιος στη Σούτρα, απάλλασσε τα όντα από τη δυστυχία ακόμα και πριν απαλλαχτεί εντελώς από τα πέπλα ο ίδιος. Στην αρχή του κεφαλαίου ο Βούδας λέει στον Ανάντα και τους άλλους, τι σημαίνουν τα κόκκαλα. Δεν λέει ότι ήταν η ακριβώς προηγούμενη ζωή του. Και παρακάτω λέει, ‘πριν πολύ καιρό..’ που αυτό υποδηλώνει πως ο Πρίγκιπας Μαχασάτβα κάποια από τις ενσαρκώσεις του νωρίτερα.
28. Με την απαγγελία της Σούτρα θεραπεύονται οι ασθένειες ή θα με βοηθήσει να βρω δουλειά;
Ο καλύτερος τρόπος να κατανοήσει κανείς και να δουλέψει με τις παρούσες συνθήκες, είτε πρόκειται για καλή ή κακή υγεία, πλούτο ή φτώχεια, χαρούμενες ή άσχημες συνθήκες, είναι να τα δει όλα αυτά ως αποτέλεσμα των πράξεων του σε προηγούμενες ζωές. Μόνο οι Βούδες γνωρίζουν τις αιτίες της παρούσας μας κατάστασης και τα αποτελέσματα των πράξεών μας, που είναι πολύπλοκα και λεπτοφυή.
29. Αν η Σούτρα έρθει σε μια περιοχή που ο άρχοντάς της δεν την σέβεται, αυτό θα προκαλέσει κακό στους ανθρώπους εκείνης της περιοχής;
Ο Λάμα Ζόπα μας υπενθυμίζει πως, ‘όλη η χώρα θα ωφεληθεί, πως θα είναι εξαιρετικό αν διαβαστεί σε μια χώρα που υπάρχουν πολλοί σκοτωμοί, θα είναι πολύ ωφέλιμο.
30. Ποια η διαφορά μεταξύ της ανάγνωσης της Σούτρα από την απαγγελία της;
Η απαγγελία της είναι το καλύτερο και πιο ωφέλιμο. Με την απαγγελία της την ακούμε εμείς και κάνουμε και τους άλλους να την ακούσουν. Αυτό αναφέρεται κι μέσα στην ίδια την Σούτρα. Ο Λάμα Ζόπα λέει πως, ‘όταν ακούς αυτή τη Σούτρα, το κάρμα σου καθαρίζεται’. Καθώς την απαγγέλεις καλό είναι να οραματίζεσαι γύρω σου όλα τα όντα. Ήρθαν για να ακούσουν τη Σούτρα κι εσύ τους την απαγγέλεις. Αμέτρητη αρετή δημιουργείται καθώς οι άλλοι ακούν έστω και μια σειρά απ αυτή τη Σούτρα.
31. Ποιες αφιερώσεις γίνονται μετά την απαγγελία της;
Αφιέρωσε την αρετή όλων των όντων του παρελθόντος, του μέλλοντος και του παρόντος καθώς και όλων των Βούδα και Μποντισάτβα και ειδικά την αρετή από την απαγγελία της Σούτρα, στη μακροζωία των δασκάλων, την απαλοιφή των εμποδίων ως προς τα σχέδια και τις επιθυμίες μας, και για την ειρήνη, την ευημερία και την επίτευξη όλων των όντων αυτού του κόσμου και των άλλων κόσμων. Πιο συγκεκριμένα ο Λάμα Ζόπα ζήτησε να αφιερώνουμε την αρετή για να σταματήσει ο πόλεμος και η αναταραχή στο Θιβέτ και τη Κίνα, καθώς και σε άλλα μέρη του κόσμου όπου υπάρχει βία καθώς και τρομοκρατία.
32. Η Σούτρα αυτή είναι το ίδιο κείμενο με το ‘Ο Χρυσός Ήλιος που τα Πάντα Εκπληρώνει’;
Ο ‘Χρυσός Ήλιος που τα Πάντα Εκπληρώνει’ είναι μια συλλογή από σπουδαίες διδασκαλίες του Λάμα Ζόπα δεν είναι το ίδιο. . http://www.lamayeshe.com/lamazopa/wfgs/wfgs.shtml
33. Χρειάζεται να έχουμε μύηση ή λούνγκ για να απαγγείλουμε τη Σούτρα;
Όχι δεν χρειάζεται κάτι.
34. Ποιος είναι ο Βούδας Ρατνασικίν και τι σημαίνει το όνομά του;
Ράτνα-πετράδι, σικιν-κορυφή (σε σχέση με τη σοφία εδώ) Μπορεί να σημαίνει επίσης και τον κότσο στη κορφή της κεφαλής. Άρα, Η Πολύτιμη Κορφή της σοφίας ή της γνώσης. Ο Βούδας Ρατνασικίν είναι ο τελευταίος Βούδας του πρώτου αμέτρητου κάλπα και συχνά εμπεριέχεται στη λίστα με τους πρώτους επτά Βούδες.
Στη Σούτρα ‘Χρυσό Φως’, ο Βούδας αναφέρει ιστορίες για τις προηγούμενες ζωές του και κάποιες απ αυτές υπήρξαν είτε την εποχή που ο Βούδας Ρατνασικίν ήταν ζωντανός είτε όταν ακόμα υπήρχε η διδασκαλία του.
35. Στο κεφάλαιο της Εξομολόγησης, τι εννοεί η ευχή όλες οι γυναίκες να γίνουν σαν τους άντρες: ηρωικές, μορφωμένες, διαυγείς και δυνατές;
Απ’ αυτό βλέπουμε πως το Ντάρμα υπήρξε σε διάφορα μέρη και εποχές. Αυτή η πρόταση υποδηλώνει οτι, στις κοινωνίες που θεωρείτο πως οι γυναίκες έχουν διαφορετικές ιδιότητες ή δυναμικά από τους άντρες, δεν υπήρχε ανάγκη να αποδεχτούν αυτή τη θεώρηση.
Πριν χρόνια όταν σπούδαζα ένα κείμενο για τον Βασουπάντου, έλεγε πως η μητέρα του ζούσε την εποχή που ο Βουδισμός εξαφανιζόταν και ήθελε να τον επαναφέρει, αλλά επειδή δεν θα μπορούσε να το κάνει αυτό καθώς ήταν γυναίκα, θα γεννούσε αγόρια ώστε να το κάνουν. Ρώτησα τον Geshe Lhundrub Sopa Rinpoche, τον δάσκαλο μου τότε, να κάνει ένα σχόλιο σ’ αυτό. Κι εκείνος είπε η μητέρα του είχε δίκιο. Εκείνη την εποχή αυτό μπορούσε να κάνει, όμως αυτό δεν ισχύει για την εποχή που ζούμε.
[Επίσης από παρόμοια ερώτηση, την 44, η Beth Simon αναφέρει:]
Το ζήτημα με τη μορφή που παίρνει κανείς κατά τη γέννησή του και ποιο κάρμα καθορίζει την γέννηση του, είναι λεπτό και βαθύ. Η κατανόηση ως προς το κάρμα του καθενός είναι ένα ζήτημα που μόνο ένας τέλεια φωτισμένος μπορεί να γνωρίζει. Εγώ δεν το γνωρίζω!
Αυτό που μπορεί να γίνει κατανοητό όμως, είναι τα διάφορα επίπεδα νοήματος που έχει η λέξη που μεταφράστηκε ως 'άνδρας'. Βεβαίως οποιαδήποτε από τις διδασκαλίες του Βούδα αφορά το άμεσο ακροατήριο καθώς επίσης και όλα τα επίπεδα ύπαρξης. Αυτή η στροφή είναι μια σημαντική ευχή/επιδίωξη. Το βλέπω σαν μια επιδίωξη/ευχή να γίνουν οι γυναίκες ηρωικές, με εκτενή γνώση των γραφών και των ασκήσεων, με διαύγεια στο νου, που να μην αποθαρρύνονται ούτε για μια στιγμή όταν ασκούνται στα ηρωικά κατορθώματα των Μποντισάτβα. Αφιερώνω τον εαυτό μου στο να το κάνει αυτό και αναλαμβάνω την ευθύνη να το μεταλαμπαδεύσω και στους άλλους, έτσι το βλέπω.
36. Στο κεφάλαιο με την Τίγρη, ο Βούδας εξηγεί ποιος ήταν ο καθένας. Είπε πως η τίγρης ήταν η Μαχαπρατζαπάτι και τα πέντε παιδιά της, οι πέντε μπίκσου. Ποια είναι η Μαχαπρατζαπάτι και οι πέντε μπίκσου;
Στην ιστορία, ο Μαχασάτβα θρέφει με το σώμα του την τίγρη. Στη ενσάρκωση αυτή όπου έγινε Βούδας, γεννήθηκε στη βασιλική τάξη των Σάκυα ως πρίγκιπας και η τίγρης ως Μαχαπρατζαπάτι, η θεία που τον μεγάλωσε. Όταν η μητέρα του βασίλισσα Μάγυα πέθανε, ανέλαβε η θεία του. Αφού έφτασε στη φώτιση και δημιουργήθηκε η μοναστική του κοινότητα, η θεία του πήγε σ’ αυτόν και του ζήτησε να γίνει μοναχή. Έτσι έγινε, από πεινασμένη τίγρη, στην πρώτη γυναίκα που πήρε όρκους. Τα πέντε κουτάβια της τίγρης, γεννήθηκαν ως οι βραχμάνοι, που έκαναν προβλέψεις για το μέλλον του, όταν ο Σιντάρτα γεννήθηκε. Ένας από αυτούς ήταν ο Καουντίνυα, που προέβλεψε πως ο Σιντάρτα θα απαρνηθεί τον κόσμο και θα γίνει ασκητής. Οι πέντε βραχμάνοι τον ακολούθησαν όταν ο Σιντάρτα άφησε το παλάτι για να αναζητήσει τη λύση στο πρόβλημα της δυστυχίας και ήταν οι πρώτοι που άκουσαν τη διδασκαλία για τις Τέσσερις Ευγενείς Αλήθειες και το Οκταπλό Μονοπάτι. Έτσι, τα πέντε κουτάβια της τίγρης έγιναν αυτό που λέμε οι Πέντε Τυχεροί (Panchavaggiya). Ο Καουντίνυα, ακούγοντας τις διδασκαλίες αυτές έφτασε στο επίπεδο του Άρχατ. Έτσι υπήρξε ο πρώτος Άρχατ και ο πρώτος χειροτονημένος μοναχός.
Μετάφραση Κ. Χοχλάκη

